هر عملی که منجر به اختلاف مسلمانان بشود مطرود است/ وحدت بمعناي اتفاق نظر كامل نيست/ در عراق اختلاف حقیقی ميان شيعه و سني وجود ندارد/ داعش پیرو تفکر امریکا است نه اسلام

  • شناسه خبر: 8197
هر عملی که منجر به اختلاف مسلمانان بشود مطرود است/ وحدت بمعناي اتفاق نظر كامل نيست/ در عراق اختلاف حقیقی ميان شيعه و سني وجود ندارد/ داعش پیرو تفکر امریکا است نه اسلام

شیخ هانی الثامر در تبیین اصول وحدت جامعه مسلمین بیان نمود: اختلاف در برخي مسائل فكري و سليقه اي و مسائل ثانوي امري بسيار طبيعي است و لازمه پيشرفت و تكامل بشر است. اختلاف فكري و اعتقادي و عملي در صورتي فتنه بر انگيز ميشود كه به عداوت و كينه بيانجامد و از مرزهاي بحث علمي و فكری فراتر قدم بگذارد.

شیخ هانی الثامر در تبیین اصول وحدت جامعه مسلمین بیان نمود: اختلاف در برخي مسائل فكري و سليقه اي و مسائل ثانوي امري بسيار طبيعي است و لازمه پيشرفت و تكامل بشر است. اختلاف فكري و اعتقادي و عملي در صورتي فتنه بر انگيز ميشود كه به عداوت و كينه بيانجامد و از مرزهاي بحث علمي و فكری فراتر قدم بگذارد.
به گزارش روراستی، مزمان با فرارسیدن هفته وحدت به منظور بررسی راهکارهای چگونگی عبور از اختلافات در بین امت اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین شیخ هانی الثامر نماینده آیت الله سیستانی در استان دیالی عراق به تبیین ضرورت وحدت اسلامی برای مقابله با دشمنان اسلام پرداخته است که متن این گفتگو در ادامه می آید:

استاد شیخ هانی الثامر در ابتدای سخن بیان داشتند: وما ارسلناك الا رحمة للعالمين پيامبر اكرم (ص) رحمتي براي عالميان است. يعني نه فقط براى امت اسلام، بلكه براي همه ملل و همه عالم رحمت است. حضرتش مبعوث شده تا همه بشريت را تحت لواي توحيد گرد هم آورده وصلح و امنيت و برادري و انسانيت در سرتاسر عالم حاكم شود.

امام جمعه و نماینده آیت الله سیستانی در استان دیالی عراق افزود: عداوت، دشمني و كينه از افعال شيطان است و اتباع شيطان در گسترش شر و اموري از اين قبيل تلاش ميكنند. تعاليم اسلام، بخصوص اهل بيت عليهم السلام در سمت و سوي برقراري صلح و امنيت و تعايش سلمي ميان تمامي افراد بشر گام بر ميدارد، و خواهان تحقق مودت و اخوت ميان مسلمانان است. هر انديشه و عملی كه منجر به ايجاد عداوت و دشمني ميان افراد بشر ميشود از نظر اسلام مردود و منبوذ است (إِنَّمَا يُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَنْ يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ). و هر فكر و عملي كه به گسترش مهر و محبت در جهان كمك ميكند مورد تاييد اسلام و قرآن است.

وی در تبیین اصول وحدت جامعه مسلمین بیان نمود: امت اسلام نيز امت واحده ايست (وَإِنَّ هَٰذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاتَّقُونِ) و اقتدار اين امت و اقتدار اسلام به وحدت و يكپارچگي آن است. وحدت بمعناي اتفاق نظر كامل نيست، اختلاف در برخي مسائل فكري و سليقه اي و مسائل ثانوي امري بسيار طبيعي است و لازمه پيشرفت و تكامل بشر است. اختلاف فكري و اعتقادي و عملي در صورتي فتنه بر انگيز ميشود كه به عداوت و كينه و دشمني بيانجامد و از حدود و مرزهاي بحث علمي و انديشه و فكر فراتر قدم بگذارد.

شیخ هانی الثامر در ادامه تصریح نمود: احترام به معتقدات فرق اسلامي و عدم توهين به مقدسات آنها لازمه وحدت است و انتقاد فكري جا و مقام و شرايط خاص خود را دارد. در عراق و ايران و ساير كشورهاي اسلامي ميان شيعه و سني اختلاف حقيقي وجود ندارد بلكه يك معضل سياسي – دشمن تراشانه – در حال وقوع است.

ایشان با اشاره به بیانات ایت الله سیستانی در این خصوص افزودند: حضرت آية الله العظمي سيستاني در اين باره ميگويد: (لا يوجد صراع ديني بين الشيعة والسنة في العراق، بل هناك ازمة سياسية) از انديشمندان و نخبگان جامعه اسلامي دعوت ميكنيم تا در جهت برقراري وحدت تلاش كنند و جامعه اسلامي را در تحقق اين هدف ياري رسانند.

نماینده آیت الله سیستانی در استان دیالی عراق گفت: اصل و اساس منشأ داعش و امثال آن نيز – كه بي شك توسط صهيونيزم و آمريكا و دشمنان اسلام بوجود آمده – ايجاد فتنه و تفرقه ميان مسلمين است. و هدف، تخريب كشورهاي اسلامي است. آگاهي و معرفت جامعه اسلامي سبب ميشود كه داعش و فكر داعشي در اين جوامع رخنه نكند و زمينه اي براي گسترش و توسعه آن ايجاد نشود.

وی افزود: فكر و اعتقادات داعشي، با فكر و انديشه اسلام ناب محمدي سنخيتي نداشته و با آن فاصله زيادي دارد. اين شيوه تفكر در واقع تفكري است كه صهيونيستها و آمريكايي ها ميخواهند مسلمانان داشته باشند. داعش در بطن خود اسلامي را كه دشمنان ميخواهند براي عالم معرفي كنند، حمل ميكند؛ تا بتوانند بدين وسيله مهر بطلان بر آن زده و رأي عام را در مبارزه با آن از آن خود كنند.

استاد عالی حوزه علمیه عراق با اشاره به آیه شریف رحماء بینمهم اظهار داشت امت اسلام اگر اسلام حقيقي را خوب بشناسند، يعني اسلامي كه اهل بيت عترت و طهارت معرفي ميكنند، يكپارچه و متوحد ميشوند و نه تنها در جوار مسلمين مذاهب گوناگون با اخوت و برادري ميتوانند زندگي كنند بلكه در مجاورت اصحاب اديان ديگر با صلح و مسالمت و به دور از عداوت و دشمني تعايش كنند و اين يكي از معاني رحمت بودن رسول اكرم (ص) براي عالميان است.

منبع:598
برچسب ها:
رفسنجان،شیعه روراستی سنی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • Jacquelyn

    ممنون مطلب خوبی بود My website محمود