۴۹ درصد زایمانها در رفسنجان بصورت طبیعی انجام شد

  • شناسه خبر: 42000
۴۹ درصد زایمانها در رفسنجان بصورت طبیعی انجام شد

۴۹ درصد زایمانها در رفسنجان بصورت طبیعی انجام شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به روند صعودی زایمانها به روش طبیعی در این شهرستان گفت: در سال گذشته ۴۹ درصد مادران باردار نوزادان خود را به روش طبیعی به دنیا آوردند.
به گزارش “روراستی”محمدرضا میرزا بیگی در همایش هفته جهانی تغذیه باشیر مادر و ترویج زایمان طبیعی در سالن زکریا رفسنجان اظهار کرد: سال گذشته ۷ هزار و ۲۳ مادر باردار در زایشگاه نیک نفس و بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) نوزادان خود را به دنیا آوردند که ۴۹ درصد در قالب بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ نفر به روش طبیعی زایمان کردند.
وی افزود: ۳ هزار و ۶۰۱ نفر هم در قالب ۵۱ درصد از مادران باردار به روش سزارین زایمان کردند .
وی بیان کرد: آمار سزارین در رفسنجان در سال گذشته نسبت به سال ۹۵ حدود ۲ درصد کاهش داشته و در سال ۹۵ نزدیک ۵۳ درصد سزارینی داشتیم و هر سال زایمان به روش طبیعی در این شهرستان روند افزایشی دارد.
میرزابیگی تصریح کرد: انجام‌ زایمان به روش سزارین در رفسنجان در حال کاهش است و در سه ماه ابتدای امسال نیز امار سزارین نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

برچسب ها:
رفسنجان رفسنجانٰ،روراستی،مامائی،زایمان طبیعی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • منتقد

    سلام علیکم با چه قیمتی ؟ با قیمت مرگ یک مادر ۱۸ساله ؟سوم شهریور اولین سالگرد فوت یک مادر ۱۸ساله است که پزشکان حاضر به سزارین او نشدند و اصرار به زایمان طبیعی نمودند.