تغذیه با شیر مادر و افزایش هوش و کاهش بیماریها در کودکان

  • شناسه خبر: 41996
تغذیه با شیر مادر و افزایش هوش و کاهش بیماریها در کودکان

عضو هیئت علمی گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: افزایش هوش و کاهش بسیاری از بیماریها در کودکان از مزایای شیر مادر است.

عضو هیئت علمی گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: افزایش هوش و کاهش بسیاری از بیماریها در کودکان از مزایای شیر مادر است.
به گزارش “روراستی” زهرا ثقفی در همایش هفته جهانی تغذیه با شیر مادر و ترویج زایمان طبیعی اظهار داشت: نوزادانی که به روش طبیعی به دنیا می آیند از همان بدو تولد به راحتی می توانند از شیر مادر تغذیه کنند و شیر مادر باعث کاهش عفونتها و بیماریها در کودکان می شود.
وی افزود: ۵ تا ۱۰ درصد مادران باردار که به تشخیص پزشک دارای مشکل هستند باید سزارین شوند این در حالی است که ۵۰ تا ۷۰ درصد زایمانها به روش سزارین انجام می شود که این از نظر علمی فاجعه است.
زهرا ثقفی عنوان کرد: زایمان به روش سزارین عوارضی همچون خونریزی، سردرد، عفونت، چسبندگی رحم و … برای مادر و عوارضی نظیر بیش فعالی، دیابت نوع ۱، چاقی و … برای نوزاد دارد.
وی خاطرنشان کرد: برای کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی راههای کاهش درد زایمان را به مادران باردار آموزش می دهیم که در این راستا ۳ مرکز شامل زایشگاه نیک نفس، بیمارستان علی بن ابیطالب (ع)و مرکز بهداشت شماره ۱ شهری این آموزشها را به مادران ارائه می دهد.
ثقفی بیان کرد: یکی دیگر از راههای کاهش زایمان به روش سزارین وجود ماماهای خصوصی است که با هزینه دولت در طول دوران بارداری در کنار مادر باردار هستند و آموزشهای لازم جهت زایمان طبیعی را ارائه می دهند.
وی خاطرنشان کرد: از بین بردن ترس و اضطراب و کاهش سزارین مهم است و باید برای این مهم برنامه ریزی های لازم صورت گیرد و مردم نیز از معایب سزارین و فواید زایمان طبیعی آگاه شوند.

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،شیر مادر،هوش
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :