از تکذیبیه اداره کل آموزش و پرورش کرمان تا واقعیتی از زبان پدر یک دانش آموز رفسنجانی

  • شناسه خبر: 41980
از تکذیبیه اداره کل آموزش و پرورش کرمان تا واقعیتی از زبان پدر یک دانش آموز رفسنجانی

پدر یکی از دانش آموزان رفسنجانی گفت: از ورود دخترم به جلسه امتحان به دلیل چادری بودن ممانعت کردند.

پدر یکی از دانش آموزان رفسنجانی گفت: از ورود دخترم به جلسه امتحان به دلیل چادری بودن ممانعت کردند.
به گزارش روراستی روز جمعه آزمون مدارس تیزهوشان پایه هفتم برگزار شد که این آزمون حواشی به همراه داشت.

ممانعت از ورود دختران چادری به جلسه امتحان حاشیه ای بود که موجب ناراحتی والدین آن ها شد و البته خبر این حاشیه هم در رسانه ها پیچید.

اما از سوی روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کرمان تکذیبیه ای به شرح ذیل صادر شد.

*ممانعت از ورود دختران چادری به جلسه آزمون تیزهوشان در کرمان صحت ندارد*

در پی انتشار مطلبی در فضای مجازی تحت عنوان ((در استان کرمان از ورود دختران چادری به جلسه آزمون تیزهوشان جلوگیری شد ،))اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان با صدور اطلاعیه‌ای این مطلب را تکذیب کرد.

امید سلاجقه رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان در این زمینه گفت: طبق بررسی‌های انجام شده و توضیحات ارسالی حراست اداره آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان ،ممانعت از ورود دانش آموزان چادری به جلسه امتحان تیزهوشان به هیچ عنوان صحت ندارد و به رغم آنکه جلسه آزمون خاص دانش آموزان دختر بوده و تمام عوامل برگزاری آزمون نیز همکاران خانم بوده اندو هیچ مردی در جلسه حضور نداشته است ،فقط جهت تطبیق عکس دانش آموزان و برای یک لحظه و در ابتدای جلسه از آنان خواسته شده چادر خود را بردارند و پس از تطبیق عکس و در ادامه آزمون هیچ منعی برای پوشیدن چادر توسط دانش آموزان ایجاد نشده است.

سلاجقه افزود: آموزش و پرورش استان کرمان همواره بر رعایت حجاب برتر در مدارس توسط دانش آموزان و همکاران عزیز فرهنگی تأکید دارد.

اما والدین یکی از دختران چادری که از ورود فرزندش به جلسه با چادر ممانعت شده بود حکایت دیگری دارد.
او که توقع چنین برخوردی را نداشت در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: زمانی که دخترم خواست وارد سالن امتحان شود به او گفتند باید بدون چادر بیایی و لحن مسؤول مربوطه به گونه ای توهین آمیز بود که من از آزمون دادن دخترم منصرف شدم.
وی ادامه داد: زمانی که ناراحتی دخترم را دیدم به او اجازه دادم وارد سالن امتحان شود اما از مسؤولان برگزار کننده به دلیل این عمل ناشایست شان خیلی ناراحت شدم.
پدر این دانش آموز با اشاره به اینکه والدین زیادی بودند که از برداشتن چادر دخترانشان ناراحت و دلخور شده بودند، افزود: مسؤولان تراز بالا در این زمینه چه جوابی دارند که به ما بدهند.
وی تصریح کرد: در محلی که آزمون برگزار می شد مردان زیادی بودند که یا پدر یابرادر و دیگر اقوام بچه ها بودند ضمن اینکه بازرسان آزمون هم مرد بودند و دلیل نمی شود که به بهانه های واهی جلوی چادری ها را بگیرند و از آن ها بخواهند بدون حجاب در مقابل نامحرم سر جلسه امتحان بنشینند.
وی خاطرنشان کرد: ترس ما از روزی است که چادر دیگر معنایی در جامعه اسلامی نداشته باشد و در همه جا بگویند چادری ها وارد نشوند.
وی همچنین از موردی مشابه این موضوع که برای یکی از افراد فامیلش در مرکز استان اتفاق افتاده بود یاد کرد و متذکر شد: موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری می کنیم تا نتیجه بگیریم.

 

برچسب ها:
چادری رفسنجان ممنوع ورود
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :