اختصاص ۲۰ درصد سهمیه گوشت گرم استان به رفسنجان

  • شناسه خبر: 41971
اختصاص ۲۰ درصد سهمیه گوشت گرم استان به رفسنجان

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت:  ۲۰ درصد سهمیه گوشت گرم استان به رفسنجان تعلق گرفته است که با قیمت ۳۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت:  ۲۰ درصد سهمیه گوشت گرم استان به رفسنجان تعلق گرفته است که با قیمت ۳۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

به گزارش “روراستی” حسین رضایی رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان در جلسه تنظیم بازار با اشاره به عرضه گوشت گرم در شهرستان عنوان کرد: ۲۰ درصد  سهمیه گوشت گرم استان به رفسنجان تعلق گرفته است که با قیمت ۳۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: نوسانات قیمت مرغ با توجه به قیمت سویا و ذرت بوده که به ترتیب ۳۰ و ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته است که متأثر از قیمت دلار بوده است.

رضایی خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلو مرغ از ۲۲ اسفند ۹۶ که ۸ هزار و ۴۰۰ تومان بوده به ۹ هزار و ۶۰۰ تومان در حال حاضر رسیده است.

وی بحث جوجه‌ریزی را مطرح کرد و توضیح داد: یک مرحله جوجه‌ریزی در اردیبهشت به میزان ۳۹۰ هزار و ۴۲۰ قطعه انجام شد و در خردادماه با ۳۲۰ هزار قطعه مقداری افت داشتیم ضمن اینکه همیشه تلفات ۱۰ درصدی در مرغداری‌ها وجود دارد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان اضافه کرد: جوجه‌ریزی در هر ماه به حدود ۴۰۰ هزار قطعه می‌رسد و کمبودی در این زمینه در شهرستان نداریم.

وی ابراز داشت: در تیر ماه ۳۴۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی داشتیم که شهریورماه قابل عرضه به بازار است.

رضایی در ادامه به تولید شیر شهرستان و نرخ آن اشاره و بیان کرد: در حال حاضر شیر با قیمت هر کیلو یک هزار و ۹۵۰ تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

وی با اشاره به بحران آب و خسارات نوسانات دمایی که به محصول پسته وارد شده اذعان کرد: سال گذشته در هر هکتار ۸۰۰ کیلوگرم پسته برداشت شد اما امسال سال بحرانی برای کشاورزان شهرستان است و میانگین برداشت در هر هکتار ۵۰ کیلوگرم است.

رضایی در پایان یادآور شد: قیمت میوه از میدان تا فروشگاه تفاوت خیلی زیادی دارد.

برچسب ها:
رفسنجان سهمیه کرمان گوشت گرم
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :