کمترین سهم رفسنجان از صنایع پایین‌دستی مس

  • شناسه خبر: 41783
کمترین سهم رفسنجان از صنایع پایین‌دستی مس

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: رفسنجان کمترین سهم از صنایع پایین دستی مس را در کشور دارد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: رفسنجان کمترین سهم از صنایع پایین دستی مس را در کشور دارد.

به گزارش “روراستی” احمد انارکی‌محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان اظهار داشت: با تکیه بر مردم می‌توانیم بر فشارهای ناشی از تحریم‌ها پیروز شویم، تحریم مانند سیلی است که همه می‌دانیم، دولت باید فکر اساسی می‌کرد و دستگاه‌های امنیتی و قضایی باید آمادگی داشته باشند.

وی عنوان کرد: ۴۴ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کنیم و نقدینگی به جامعه تزریق می‌شود در صورتی که یارانه باید به دهک‌های پایین جامعه داده می‌شد هیچ شفافیتی در این موضوع نداریم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سامانه‌هایی که امروز قرار است به کار افتد باید چند سال پیش به کار می‌افتاد اما نتیجه ساختارشکنی‌های قبل را امروز می‌بینیم.

انارکی‌محمدی خاطرنشان کرد: اگر با ظرفیتی که در کشور داریم همراه و همدل باشیم، می‌توانیم این دوره را بگذرانیم اگر چه برای مردم سخت است باید راهکار پیدا کنیم و نگذاریم کشورهایی که فکر می‌کنند ما از دور خارج می‌شویم خوشحالی کنند.

وی بیان کرد: صحبت از ترمیم کابینه اقتصادی دولت می‌شود، قرار نیست برای وزیر اتفاقی بیفتد بلکه باید تیمی که قدرت دارد و اظهار نظر می‌کنند تیم اقتصادی نظام را ایجاد کنند تا با قدرت بتوانیم این دوران را بگذرانیم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: ۱٫۲ میلیارد دلار صادرات مس داریم اما انتظارات ما از مس بیش از این است مسؤولیت‌های اجتماعی یک بحث است آب، راه و خاک که تخریب می‌شود تمام انفجارهایی که صورت می‌گیرد کیلومترها خسارت می‌زند و همچنین باید روستاهای اطراف سرچشمه اولویت داشته باشند که خدمات به آن‌ها ارائه شود در حالی که در ۲۰ سال گذشته هیچ خدمتی ارائه نشده و از سال گذشته خدمات‌رسانی به روستاها آغاز شده است.

وی ادامه داد: کمترین سهم اشتغال را ما در مس داریم با وجود آلایندگی باید به داد مردم رسید انتظار داریم هولدینگی تشکیل شود چون هر شرکتی اقدام به کاوش معدن کرده است.

انارکی‌محمدی با اشاره به موضوع توسعه مس افزود: دنبال تولید ۴۶۰ هزار تن هستیم ضمن اینکه از صنایع پایین دستی مس که ۹۷۰ هزار تن در کل کشور است کمترین سهم را داریم.

برچسب ها:
رفسنجان روراستی صنایع پایین دستی مس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :