آلودگی آب شهری رفسنجان وضعیت غیرقابل قبول است

  • شناسه خبر: 41695
آلودگی آب شهری رفسنجان وضعیت غیرقابل قبول است

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات حاد آب در روستاهای درّه‌در، خنامان، احمدآباد دئفه، مهدی‌آباد، نوقات و… رفسنجان و همچنین آلودگی آب شهری رفسنجان یک معضل با وضعیت غیرقابل قبولی است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات حاد آب در روستاهای درّه‌در، خنامان، احمدآباد دئفه، مهدی‌آباد، نوقات و… رفسنجان و همچنین آلودگی آب شهری رفسنجان یک معضل با وضعیت غیرقابل قبولی است.

به گزارش “روراستی” احمد انارکی‌محمدی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات احداث پلیس‌راه رفسنجان اظهار داشت: ورودی و خروجی شهرستان باید مجهز به پلیس‌راهی در خور شأن نام رفسنجان باشد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: موضوع احداث پلیس‌راه باید برطرف شود و هر چه زودتر پرونده اداری آن بسته شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آب اصل قضیه است و راجع به وضعیت بحرانی آب شهرستان در مجلس تذکر دادم، افزود: معضل آب در دنیا هست و هر سال دامنه خشکسالی افزوده می‌شود و ما در بدترین نقطه واقع شده‌ایم.

فقط تا ۱۰ سال آینده آب قابل دسترسی داریم

انارکی‌محمدی با بیان اینکه باید فکر اساسی برای مسأله آب شود و با وجود ذخایر آبی که داریم تا ۱۰ سال دیگر آب قابل دسترسی خواهیم داشت و بعد از آن آب‌های تلخ و شور کارآیی ندارد، تصریح کرد: جهاد کشاورزی در بحث کشت‌های جایگزین و استفاده از آبیاری‌های نوین تلاش کند و تسهیلات روش‌های آبیاری نوین به کشاورزان اعطا شود چراکه در آینده مشکلات شدیدتری در بحث آب داریم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نقشه نهایی را که نگاه می‌کنیم جنگ آب را می‌بینیم حتی در کشورهایی که آب فراوان دارند هم این جنگ شروع می‌شود.

وی به تقاضا از وزارت نیرو جهت اعزام هیأتی کارشناس برای بررسی وضعیت آب رفسنجان اشاره کرد که از طرف معاون حقوقی امور مجلس و پشتیبانی وزارت نیرو برای این مهم جواب مثبت داده شده است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در خانه ملت از مشکلات حاد آب در روستاهای درّه‌در، خنامان، احمدآباد دئفه، مهدی‌آباد، نوقات و… یاد کرد و آلودگی آب شهری را معضل دیگری عنوان کرد که وضعیت غیرقابل قبولی است.

وی اذعان داشت: در مجموع، چاه آب تعریف‌شده‌ قابل شربی در شهرستان نداریم و این فاجعه‌آمیز است.

انارکی‌محمدی ابراز داشت: کشاورزان ما مشکلات زیادی دارند که اگر مشکل کشاورزی برطرف نشود اصناف، کسبه و همه اقشار آسیب می‌بینند.

اختصاص ۹۰۰ میلیارد تومان برای آب روستایی در کشور

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد یک‌هزار میلیارد تومانی برای آب روستایی خبر داد و بیان کرد: با ۹۰۰ میلیارد تومان موافقت شده که در سطح کشور برای جاهایی که مشکلات ذخایر آبی دارند، استفاده کنند که رفسنجان یکی از نقاطی است که می‌تواند از این بودجه استفاده کند.

ولتاژ پایین برق رفسنجان و خسارت به لوازم برقی

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات برق هم اشاره‌ای داشت و عنوان کرد: ۶۰ سال است یک امور برق داریم و تقاضای دو منطقه‌ای برق شهرستان را دادم.

انارکی‌محمدی ادامه داد: ولتاژ پایین برق مشکل‌ساز است و همواره شاهد خسارت به وسایل برقی منازل هستیم و با توجه به تذکری که به وزیر نیرو دادم قطعا هیأتی برای بررسی مشکلات برق شهرستان اعزام خواهد شد.

برچسب ها:
آب شرب آرسنیک رفسنجان غیر قابل قبول
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • شهروند

    به انتخابات مجلس نزدیک می شوید. مردم هوشیار باشید.