سهم اشتغال در بخش کشاورزی باید کاهش بیابد

  • شناسه خبر: 41678
سهم اشتغال در بخش کشاورزی باید کاهش بیابد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی ۳۴ درصد است در حالی که در کشور ۱۷ تا ۱۹ درصد بوده و باید سهم اشتغال در بخش کشاورزی را کاهش دهیم و به سمت صنعت و خدمات ببریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی ۳۴ درصد است در حالی که در کشور ۱۷ تا ۱۹ درصد بوده و باید سهم اشتغال در بخش کشاورزی را کاهش دهیم و به سمت صنعت و خدمات ببریم.

به گزارش “روراستی” پیش از ظهر امروز نشست هم اندیشی نمایندگان کارگران و کارفرمایان با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

رضا اسماعیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در این نشست اظهار داشت: شهرستان رفسنجان ۴۰ هزار کارگر بیمه شده دارد و یکی از شهرستان‌های مهم و اثرگذار در استان است.

وی بیان داشت: در حدود ۱۰ سال گذشته رفسنجان رتبه دوم استان کرما به لحاظ جمعیت کارگری بیمه شده را داشت که به مرور زمان این جایگاه تغییر کرد و در جایگاه سوم قرار گرفت، چون رشد جمعیت کارگری شهرستان سیرجان به دلیل رشد صنعت معدن و اینکه شاهراه تجاری است، بیشتر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تأکید کرد: باید راهکارهایی برای توسعه رفسنجان پیدا کرد و در کنار کشاورزی صنعت و خدمات را توسعه دهیم.

وی با اشاره به این نکته که امسال وضعیت کشاورزی در رفسنجان موجب ریزش جمعیت کارگری در بخش کشاورزی می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود جمعیت بیمه بیکاری بیشتر شود، باید راهکاری در این زمینه دیده شود و ما در کارگروه اشتغال استان تسهیلاتی در نظر می‌گیریم که سال بحرانی سپری شود.

اسماعیلی در ادامه به وضعیت کارگری در استان کرمان اشاره و خاطرنشان کرد: در استان کرمان مجموعه اشتغال در بخش کشاورزی ۳۴ درصد است در حالی که این رقم در کل کشور ۱۷ تا ۱۹ درصد است، همین الان تعداد کسانی که در واحدهای کشاورزی کار می‌کنند زیاد است، بنابراین چه خشکسالی باشد و چه نباشد باید طوری سیاست‌گذاری شود که سهم اشتغال در بخش کشاورزی تغییر کند و به سمت خدمات و صنعت برود.

لزوم حمایت از کشاورزی رفسنجان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان ابراز داشت: مردم شهرستان رفسنجان سالها زحمت کشیدند و بزرگترین جنگل مصنوعی دست کاشت بشر را در دنیا ایجاد کردند و باید به هر نحوی که شده حمایت شوند.

وی در ادامه به وضعیت ورزش کارگری شهرستان رفسنجان اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌هایی که کارگران به ویژه کارگران رفسنجان دارند بحث مسائل ورزشی است، مجموعه ورزشی کارگری رفسنجان به دلیل عدم اعتبارات مانده و با توجه به اینکه امسال ۵۰ درصد اعتبارات تملک و دارایی کم شده نماینده مردم در مجلس در این زمینه حمایت کند.

برچسب ها:
اشتغال رفسنجان کاهش کشاورزی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :