اشتغال در صنایع پایین دستی ایجاد می شود

  • شناسه خبر: 41570
اشتغال در صنایع پایین دستی ایجاد می شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز توسعه و اشتغال بحث اصلی کشور است و اشتغال هم در صنایع پایین‌دستی حاصل می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز توسعه و اشتغال بحث اصلی کشور است و اشتغال هم در صنایع پایین‌دستی حاصل می‌شود.

به گزارش “روراستی” ششمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت ملی صنایع مس ایران روز گذشته در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمان افتتاح شد.
کرباسیان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به اینکه کار خوبی که شرکت مس و برخی دیگر از صنایع معدنی استان کرمان مثل گل‌گهر آغاز کرده‌اند توجه به معادن کوچک است، اظهار داشت: جا دارد همین‌جا از شرکت مس به‌خاطر ورود به این حوزه تشکر کنم. ما از این حرکت حمایت خواهیم کرد و امیدوارم مسئولان استان هم از آن حمایت کنند؛ چراکه تجمیع تولید معادن کوچک هم نیاز صنایع به مواد معدنی را تأمین می‌کند و هم توسعه استان را رقم می‌زند.
وی بیان داشت:  در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با همت شرکت مس و صندوق بازنشستگی این شرکت ۱۸۰۰ هکتار توسعه دیده شده است بحث جدیدی که در توسعه منطقه ویژه اقتصادی پیش‌بینی شده این است که در این منطقه صنایع پایین‌دستی مس در ۵۰۰ هکتار سرمایه‌گذاری شود و توسعه پیدا کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: امروز توسعه و اشتغال بحث اصلی کشور است و اشتغال هم در صنایع پایین‌دستی حاصل می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در صنایع بزرگ مثل مس تعداد شغل محدود است ولی صنایع پایین‌دستی ۸ تا ۱۰ برابر صنایع بزرگ اشتغال ایجاد می‌کند. علاوه بر این ایجاد صنایع پایین‌دستی سبب می‌شود توسعه محدود و متمرکز نباشد و در کل کشور پخش شود.
رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه امروز شرایط اقتصادی سختی در کشور حاکم است و در این شرایط ما باید دستاوردهای اقتصادی که داشتیم را به مردم نشان دهیم، افزود: بخشی از دستاوردهای ما دستاوردهایی است که در حوزه مس و فولاد در استان کرمان داشته‌ایم. بخشی دیگر همین قطعاتی است که در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.
وی در ادامه بیان کرد: تکمیل و فعال کردن این نمایشگاه با همت شرکت مس اتفاق افتاده که کار بسیار ارزشمندی است. در این نمایشگاه هم توانمندی واحدهای صنعتی و معدنی و امکانات استان عرضه می‌شود و هم سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری برای توسعه ترغیب می‌شوند.
کرباسیان ابراز داشت: دستاوردهای ما در زمینه مس و فولاد نیز بسیار قابل‌توجه است. اکنون در استان کرمان تعداد بسیاری پروژه زنجیره فولاد و مس افتتاح شده و پروژه‌های متعددی هم در دست اجراست.

وی اظهار کرد: با افتتاح پروژه‌های مس در سال گذشته ۶۳ درصد افزایش در تولید کنسانتره مس اتفاق افتاده است و با راه‌اندازی پروژه‌های جدید شرکت مس تولید کنسانتره افزایش قابل‌توجهی پیدا خواهد کرد.
رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو در پایان با اشاره به فعالیت‌های شرکت مس در زمینه مسئولیت اجتماعی نسبت به ادامه و گسترش آن‌ها ابراز امیدواری کرد.

برچسب ها:
اشتغال پایین دستی رفسنجان صنایع
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :