۵۰ کودک یتیم زیرپوشش مرکز نیکوکاری مسجد جامع

  • شناسه خبر: 41432
۵۰ کودک یتیم زیرپوشش مرکز نیکوکاری مسجد جامع

مدیر اجرایی مرکز نیکوکاری رفسنجان گفت: در طرح ایتام مرکز نیکوکاری مسجد جامع ۵۰ کودک یتیم زیرپوشش مرکز هستند و هر کودک یک حامی دارد.

مدیر اجرایی مرکز نیکوکاری رفسنجان گفت: در طرح ایتام مرکز نیکوکاری مسجد جامع ۵۰ کودک یتیم زیرپوشش مرکز هستند و هر کودک یک حامی دارد.
به گزارش “روراستی” علی حسنی‌پور ظهر یکشنبه سوم تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به کارکردهای مرکز نیکوکاری مسجد جامع شهر رفسنجان اظهار داشت: از جمله کارکردهای این مرکز تقویت اجتماعی مسجد و ارتباط مردم با یکدیگر و توسعه فرهنگ انفاق، اکرام و سنت‌های حسنه اسلامی، همبستگی مردمی و همگرایی مردم با مؤسسه است.
وی به طرح‌هایی که در این مرکز اجرا می‌شود اشاره کرد و توضیح داد: طرح باقیات و صالحات از سال ۹۴ اجرایی می‌شود، طرح سپرده دیگر طرحی است که در مرکز داریم این طرح در بحث قرض‌الحسنه کارکرد دارد و بالغ بر ۱۰ میلیون تومان سپرده نیکوکاران در مرکز بوده که به صورت قرض‌الحسنه به نیازمندان دادیم و بازپرداخت آن ماهیانه انجام می‌شود.
حسنی‌پور ادامه داد: فرد نیکوکار مبلغی به صورت امانت به مرکز می‌دهد و هر زمان پولش را نیاز داشته باشد به او پس می‌دهیم و طی این مدت از سپرده این نیکوکاران برای گشودن گره از کار نیازمندان استفاده می‌شود.
وی تصریح کرد: بنا به روایات بحث قرض‌الحنسه خیلی بهتر از صدقه است و در روایت آمده ۱۸ برابر ثواب دارد در حقیقت یک نوع وام دادن به خدا است.
مدیر اجرایی مرکز نیکوکاری مسجد جامع رفسنجان با اشاره به برگزاری برخی مراسم ترحیم که به صورت تجملات از تاج‌های گل گران‌قیمت استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: تاج گل‌های طبیعی یک نوع تجملگرایی است و سودی ندارد و اسراف بوده و جزء گناه کبیره است در رفسنجان چند خیریه تاج گل مصنوعی دارند که اجاره می‌دهند همچنین هر مسجد می‌تواند برای خودش تاج گل مصنوعی داشته باشد و کرایه دهند تا پولش برای نیازمندان محله هزینه شود و این مهم بهتر است فرهنگ‌سازی شود.
وی از طرح صدقه برای اموات یاد کرد و گفت: پیامبر(ص) فرمودند« برای مردگان خود هدیه بفرستید که صدقه و دعا بهترین هدیه برای مردگان است» همچنین روایتی دیگر از پیامبر(ص) توصیه می‌کند شب اول قبر صدقه برای مردگان اهمیت دارد و فرمودند اگر« صدقه نیافتید نماز بگذارید».
حسنی‌پور در ادامه با اشاره به اینکه مؤسسه ما در زمینه فرهنگ‌سازی جهت صدقه برای اموات ورود کرده، افزود: با ایجاد یک صندوق و بهره‌مندی خانواده‌های از این مبالغ هم برای اموات صدقه جمع‌آوری شده هم به دست نیازمندان رسیده است.
وی با بیان اینکه طرح قربانی دیگر طرحی است که انجام می‌شود و قربانی از نیابت است، تشریح کرد: شاید فردی به دلیل گران بودن قربانی نتواند هزینه یک قربانی را بپردازند بنابراین می‌توانند مشارکتی قربانی انجام دهند و با کمترین مبلغ قربانی کنند.
حسنی‌پور در ادامه با اشاره به اینکه در هر ماهی طرح‌های مرکز اجرا می‌شود، بیان کرد: در ماه مبارک رمضان بیشترین مورد مدنظر دستگیری از ایتام است نزدیک ۵۰ کودک یتیم زیر پوشش داریم برای هر کدام یک حامی هست همچنین طرح اطعام و افطاری دیگر طرح ماه مبارک رمضان است و نیز جمع‌آوری زکات فطره و کفارات زکات فطره فقط کمیته امداد امام خمینی حق جمع‌آوری دارد و مرکز نیکوکاری نیزمجوز جمع‌آوری دارد و در کنار کمیته امداد صندوق صدقات داریم.
وی ابراز داشت: طرح صدقه برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج) دیگر طرح مرکز است صدقه به نیابت امام زمان(عج) ارزش بالایی دارد. طرح هدیه ازدواج کمک به زوج‌های جوان هر پنج شنبه جمع‌آوری می‌شود و ۱۰ سال این طرح در مسجد اجرا می‌شود.
**جمع‌آوری ۲۳۰ میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی در جشن عاطفه‌ها
حسنی‌پور عنوان کرد: در جشن عاطفه‌ها ۲۳۰ میلیون ریال دریافت کالایی اعم از لوازم تحریر، کیف و کفش و… به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شد.
وی یادآور شد: در جشن نیکوکاری ۱۴۶ میلیون و ۴۱۰ هزار ریال کمک غیرنقدی و نزدیک به ۳۰ میلیون ریال کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده است.
حسنی‌پور تأکید کرد: ورودی و خروجی کمک‌ها و گزارش مالی ثبت می‌شود مبلغ کلی سال ۹۶ بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان نقدی و کالایی بوده که آیتم‌های آن مشخص است.
وی متذکر شد: از سال ۹۴ هر سال افزایش دریافت کمک‌ها را داشتیم در واقع اعتماد مردم به مرکز بوده که موجب افزایش کمک‌ها شده است.
وی با اشاره به اینکه مغازه‌های زیادی در انبارهای خود اجناسی دارند که می‌تواند کمک بزرگی برای خانواده‌های نیازمند باشد، عنوان کرد: حدود ۵ هزار جلد دفترچه در یک انبار بوده که پس از فوت صاحب آن فرزندانش این دفترچه‌ها را که در دهه ۶۰ به چاپ و تولید رسیده‌ بودند برای اهدا به مرکز نیکوکاری آوردند که این دفترچه‌ها فقط برای کودکان زیر سن پیش‌دبستانی قابل استفاده است بنابراین تا پیش از اینکه کالاها در انبارها از کارکرد بیفتد باید نسبت به کمک به نیازمندان اقدام شود.

برچسب ها:
رفسنجان مرکز نیکوکاری مسجد جامع یتیم
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :