سرقت علائم ایمنی در جاده‌ها موجب افزایش خطای راننده می‌شود

  • شناسه خبر: 41425
سرقت علائم ایمنی در جاده‌ها موجب افزایش خطای راننده می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: علی‌رغم اینکه سالانه حدود ۴۰ میلیارد تومان در حوزه نصب علائم ایمنی اخطاری و اطلاعاتی هزینه می‌کنیم خیلی از این علائم به سرقت می‌رود و ایمنی جاده خدشه‌دار می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: علی‌رغم اینکه سالانه حدود ۴۰ میلیارد تومان در حوزه نصب علائم ایمنی اخطاری و اطلاعاتی هزینه می‌کنیم خیلی از این علائم به سرقت می‌رود و ایمنی جاده خدشه‌دار می‌شود.

به گزارش”روراستی” خداداد مقبلی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از جاده رفسنجان – داوران اظهار داشت: تعداد تصادفات استان در سال ۹۶ خیلی بالا بوده در تحلیلی که کردیم به این نتیجه رسیدیم که بالای ۵۰ درصد عامل تصادفات واژگونی است که بر اثر خستگی، خواب‌آلودگی و سرعت بالا انحراف از مسیر صورت گرفته و نهایتا واژگونی ایجاد شده است.

وی بیان داشت: در مسیرهایی که بین آسفالت و زمین طبیعی اختلاف سطح داشتیم موجب شده شدت تصادف بالا برود و واژگونی منجر به فوت شود، از سه، چهار سال قبل در حوزه راه‌‌های استان کار در حال اجراست که اختلاف ارتفاع بین سطح سواره‌رو و زمین طبیعی را کم کنیم تا شدت ضربه و تصادف را کم کرده و تلفات را کاهش دهیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان خاطرنشان کرد: اصلاح مسیر، اصلاح شیب و شانه‌سازی از جمله اصلاحت مسیرهاست تا واژگونی‌ها کمتر تلفات داشته باشد.

وی ابراز داشت: سال ۹۶ همکاران تلاش خوبی کردند و ۵۰۰ کیلومتر از مسیرهای اصلی و بزرگراهی شیب شیروانی را اصلاح کردیم و اختلاف ارتفاع هم برطرف شده ضمن اینکه در راه‌های فرعی پرترافیک هم همین اصلاحات صورت گرفت و اقدامات خوبی در رابطه با بحث‌های ایمنی انجام شده است.

سالانه ۴۰ میلیارد تومان هزینه نصب علائم ایمنی در جاده‌ها می‌شود

مقبلی با اشاره به اینکه شانه‌سازی افزایش ضریب ایمنی را به همراه دارد و نصب علائم و خط‌کشی در مسیرها هم به کاهش تلفات و تسهیل در رانندگی کمک می‌کند، تصریح کرد: اما یک مشکل هم وجود دارد علی‌رغم اینکه سالانه نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان در حوزه نصب علائم ایمنی اخطاری و اطلاعاتی هزینه می‌کنیم خیلی از این علائم به سرقت می‌رود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان بیان داشت: در زمانی که جاده‌ای علائمش به سرقت می‌رود ایمنی آن جاده خدشه‌دار می‌شود چرا که راننده بر اساس علائم سرعت و چرخش خود را تنظیم می‌کند وقتی علائم نباشد ایمنی نیست و خطرات زیادی دارد و موجب افزایش خطای راننده می‌شود.

وی تأکید کرد: صدا و سیما موضوع را فرهنگ‌سازی کند این سرقت علائم خسارت زیادی برای جامعه دارد افراد سودجو علائم را از سطح جاده‌ها سرقت نکنند و جان مردم را به خطر نیندازند.

مقبلی بیان کرد: عمده واژگونی‌ها ناشی از خستگی زیاد و خطاهای رانندگان از جمله سرعت بالاست که ناشی از اطلاعات کم رانندگان است و صدا و سیما در این موضوع هم کمک و فرهنگ‌سازی کند.

۸۲۰ کیلومتر راه روستایی کرمان نیازمند اصلاح است

مقبلی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه کاری راه‌های روستایی و فرعی تحلیلی که داشتیم حدود ۸۲۰ کیلومتر از مسیرهای روستایی نیاز به ارتفاع مشخصات هندسی دارند و این ۸۲۰ کیلومتر در حدود ۳۰ سال پیش ساخته شده اما همچنان مشخصات راه مشخصات قبلی است و پاسخگوی ترافیک فعلی نیست.

وی ادامه داد: در این جاده‌ها برای افزایش ظرفیت ترافیکی هم باید بهسازی صورت گیرد هم ارتقای مشخصات در این مسیرها را باید داشته باشیم که مستلزم اعتبارات زیادی هستیم.

مقبلی عنوان کرد: ارتقای مشخصات راه روستایی به راه فرعی حداقل هر کیلومتر ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که مطابق قانون باید از منابع استانی تأمین شود.

وی اظهار کرد: دو مسیر در حوزه رفسنجان خیلی ضروری می‌دانیم که ارتقای مشخصات هندسی صورت گیرد یکی جاده رفسنجان به سمت زرند که جاده پرترافیک و ترانزیتی است و دیگری مسیر جاده رفسنجان به نوق است که آن مسیر به دلیل اینکه روستاهای زیادی دارد و در کنار آن مزارع کشاورزی است موجب افزایش ترافیک شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان خاطرنشان کرد: در این دو محور بر اساس این ترافیک باید بهسازی و ارتقای مشخصات هندسی انجام شود اما باید از منابع استانی تأمین شود و تلاش می‌کنیم از منابع ملی هم استفاده کنیم.

برچسب ها:
ایمنی رفسنجان سرقت علام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :