سهم ۱۷ درصدی رفسنجان از قتل های استان/خودکشی در رفسنجان مسأله شده است

  • شناسه خبر: 41365
سهم ۱۷ درصدی رفسنجان از قتل های استان/خودکشی در رفسنجان مسأله شده است

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: ۲۱ درصد قتل‌های استان در کرمان و ۱۷ درصد مربوط به رفسنجان و جیرفت است که این آمار زیبنده این شهرستان نیست و بعد از رفسنجان، عنبرآباد و ریگان قرار دارند.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: ۲۱ درصد قتل‌های استان در کرمان و ۱۷ درصد مربوط به رفسنجان و جیرفت است که این آمار زیبنده این شهرستان نیست و بعد از رفسنجان، عنبرآباد و ریگان قرار دارند.

به گزارش “روراستی” حجت‌الاسلام مهدی پورمحمدی رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به فضایل آیت‌الله شهید بهشتی اظهار داشت: شهید بهشتی نقش بسیار کلیدی در شورای انقلاب داشت و قبل از انقلاب هم نقش اساسی در به ثمر رساندن انقلاب ایفا کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید بهشتی با تدریس زبان انگلیسی در دبیرستان‌های قم امرار معاش می‌کرد، بیان داشت: جوانب مختلف شخصیتی شهید بهشتی را باید الگوی خویش قرار دهیم.

 پورمحمدی خاطرنشان کرد: شهید بهشتی بسیار منطقی با منتقدان برخورد می‌کرد و سعه صدر بالایی داشت با متانت جواب استدلالی به آنان می‌داد که ناشی از تقوای بالای ایشان بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۲۲ دستگاه در کشور متولی بحث مواد مخدر هستند، اذعان داشت: سالانه چند هزار میلیارد تومان برای مبارزه با این مقوله هزینه می‌شود و شهدای زیادی در این راه داده‌ایم.

پورمحمدی با انتقاد از اینکه اما تاکنون اتفاق خاصی در این زمینه نیفتاده و تنها فرقی که کرده، مصرف آن از سنتی به صنعتی تبدیل شده است، اضافه کرد: در کشور ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر معتاد داریم در حالی که آمار غیر رسمی ۶ میلیون نفر است.

وی ابراز داشت: نخستین جرم در کشور سرقت بوده که در استان کرمان هم اینگونه است، ۷۰ درصد سرقت‌های جزء، سرقت لوازم داخل خودرو است که باز هم دلیل آن اعتیاد و عامل آن معتادان ولگرد هستند.

 پورمحمدی به دیگر مسائل اجتماعی شهرستان رفسنجان اشاره کرد و ادامه داد: در زندان‌ها ۷۰ درصد زندانیان مربوط به مواد مخدر هستند در بحث خانواده در رفسنجان عامل ۷۰ درصد طلاق‌ها اعتیاد است.

وی افزود: خودکشی در شهرستان ما تبدیل به یک مسأله شده است، همچنین ۲۱ درصد قتل‌های استان در کرمان و ۱۷ درصد مربوط به رفسنجان و جیرفت است که این آمار زیبنده این شهرستان نیست و بعد از رفسنجان، عنبرآباد و ریگان قرار دارند.

پورمحمدی تصریح کرد: در بحث خودکشی چه مواردی که منجر به مرگ شده و چه کسانی که جان سالم به در بردند، آمار بالا است و در گفت‌وگو با افرادی که از خودکشی جان سالم به در بردند، بحران هویت، ناامیدی از زندگی، اعتیاد، گرفتاری‌های مالی، رابطه نامشروع و ترس از رسوایی اخلاقی از جمله مسائلی بوده که طی بررسی از افراد به دست آمده است.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان ابراز داشت: در بحث پیشگیری باید بیشتر کار کنیم و در زمینه عدم بازگشت کسانی که ترک اعتیاد کرده‌اند، باید کار شود.

برچسب ها:
خودکشی رفسنجان سهم قتل
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :