برداشت ۳٫۵ تن آلوئه ورا در رفسنجان

  • شناسه خبر: 41286
برداشت ۳٫۵ تن آلوئه ورا در رفسنجان

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان از برداشت بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم گیاه آلوئه‌ورا در رفسنجان خبر داد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان از برداشت بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم گیاه آلوئه‌ورا در رفسنجان خبر داد.

به گزارش “روراستی” حسین رضایی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان امروز در حاشیه بازدید از گلخانه کشت گیاه آلوئه‌ورا در روستای عرب‌آباد شهدا اظهار داشت: با توجه به مشکل کمبود آب در این شهرستان به دنبال اجرای کشت‌های جایگزین با نیاز آبی پایین هستیم و در این زمینه کشت گیاهانی از جمله زعفران، آلوئه‌ورا، زرشک، گل گاوزبان، عناب و گیاهان دارویی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته پاجوش گیاه آلوئه‌ورا از بوشهر و عسلویه تهیه و کشت آن در شهرستان رفسنجان آغاز شد، تصریح کرد: در حال حاضر در پنج گلخانه به مساحت ۵ هزار مترمربع کشت این گیاه انجام شده و درصدد هستیم کشت این گیاه را در شهرستان توسعه دهیم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان ادامه داد: طی روزهای اخیر نخستین برداشت از این گیاه به میزان ۳ هزار و ۵۰۰  کیلوگرم برگ آلوئه‌ورا انجام شد و به شهرهای مشهد و بوشهر برای تهیه کمپوت و شامپو از ژل این گیاه ارسال شد.

رضایی با اشاره به اینکه از جمله مزایای کشت آلوئه‌ورا این است که این گیاه در زمینه آب کم مصرف است، افزود:  آلوئه‌ورا در ماه‌های تیر و مرداد هر هفته یکبار و در بقیه زمان از سال هر یک ماه یکبار به آب نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: این گیاه به سرما حساسیت دارد و نباید دمای آن به کمتر از ۱۰ درجه سانتیگراد برسد به همین منظور در گلخانه‌ها کشت می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان ابراز داشت: این گیاه ارگانیک است و از کودها و سموم شیمیایی برای رشد آنها استفاده نمی‌شود.

رضایی ابراز داشت: اقتصاد شهرستان رفسنجان بر پایه پسته است و ۴۰ هزار خانوار از این محصول ارتزاق می‌کنند، اما به دلیل خشکسالی‌های اخیر و کمبود منابع آبی باید در کنار حفظ این محصول کشاورزی به سمت کشت‌های کم‌آب روی آوریم.

وی یادآور شد: طرح کشت گیاه آلوئه‌ورا از طرح‌های گلخانه‌ای است که به متقاضیان تسهیلات پنج۵ ساله با سود کم نیز ارائه می‌شود.

رضایی عنوان کرد: در رفسنجان آب و هوای مناسب رشد این گیاه وجود دارد به طوری که دمای ۵۰ درجه را تحمل می‌کند و نسبت به گرما مقاوم است.

وی در پایان توضیح داد: آلوئه‌ورا به دلیل قابلیت فراوری بالا، زمینه مناسبی برای اشتغالزایی دارد، اگر کشاورزان برای خرید دستگاه‌های صنایع تبدیلی مورد حمایت قرار گیرند یا در صنایع تبدیلی سرمایه‌گذاری کنند با تولید انواع کرم، شربت، ژل، دارو و غیره از آلوئه‌ورا می‌توانند اشتغالزایی و سودآوری کنند.

برچسب ها:
آلوئه ورا، برداشت رفسنجان کشت جایگزین
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • کیان

    آقای خبرنگار یه سری به منطقه ویژه بزنید بپرسید ماشینی پژو ۳۰۱که شرکت تاپکو کادو به اسکندری داده کجاست بجای اینکه ما جوانان بکار رو ببره سر کار ماشین کادو میگیره