طرح جامع ساماندهی اتباع بیگانه به نتیجه مطلوب نرسیده است

  • شناسه خبر: 41100
طرح جامع ساماندهی اتباع بیگانه به نتیجه مطلوب نرسیده است

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مسائل و پیامدهای ناشی از حضور اتباع بیگانه در استان مطرح است و همه مجموعه اطلاعاتی امنیتی استان برای طرح ساماندهی حضور اتباع که طرحی جامعی بود تلاش کردند اما هنوز به نتیجه مطلوبی که مدنظر بود نرسیدیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مسائل و پیامدهای ناشی از حضور اتباع بیگانه در استان مطرح است و همه مجموعه اطلاعاتی امنیتی استان برای طرح ساماندهی حضور اتباع که طرحی جامعی بود تلاش کردند اما هنوز به نتیجه مطلوبی که مدنظر بود نرسیدیم.

به گزارش “روراستی” یدالله موحد صبح امروز در حاشیه افتتاح دادگاه عمومی بخش کشکوئیه رفسنجان اظهار داشت: شهید بهشتی یک شخصیت جامع‌الاخلاق، مدیر، مدبر و حقیقتا از نوادر دوران خود بود و در پیروزی انقلاب و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش کم‌نظیری داشت.

وی بیان داشت: قوه قضائیه به عنوان یکی از ارکان اساسی نظام جمهوری اسلامی و به عنوان یک قوه در درون انقلاب و با شکل‌گیری نظام در کشور محقق شد و توانست استقلال واقعی خود را به دست آورد و یکی از دستاوردهای نظام و انقلاب است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: قوه قضائیه تبلور اندیشه‌های شهید بهشتی چه در قانون اساسی چه در ساختار و چه در محتوای قوه قضائیه است.

وی با اشاره به این مطلب که شهید بهشتی در مدت کوتاهی که تصدی مسؤولیت قوه قضائیه را به عهده داشت و البته در فرایند تدوین و تصویب قانون اساسی یک اقدامات مبنایی و زیربنایی را صورت داد، افزود: امروز قضات ما میراث‌دار اندیشه‌های این شهید بزرگوار هستند.

موحد بیان کرد: هفته قوه قضائیه فرصتی برای تبیین جایگاه دستگاه قضائی است و از مجاهدت‌ها، خدمات و تلاش قضات دلسوز و پرتلاش تقدیر و دستاوردهای دستگاه قضائی تشریح شود و مضاف بر اینکه هم سیاست‌ها، برنامه‌ها و چشم‌اندازهای کشور برای مردم بیان شود.

وی عنوان کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و شاکریم که توفیق یافتیم امروز در جمع مردم شهیدپرور، متدین و ولایتمدار کشکوئیه باشیم و دادگاه عمومی این بخش را افتتاح ‌کنیم و در این زمینه تلاش‌های زیادی صورت گرفت که این دادگاه راه‌اندازی شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه با اشاره به این نکته که افتتاح این دادگاه یک دستاورد است، افزود: این دستاوردها به برکت خون شهدا و خون شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و به برکت مقام معظم رهبری و رهبری‌های پیامبرگونه امام راحل حاصل می‌شود و باید قدردان این دستاوردها باشیم و از این دستاوردها حفاظت کنیم.

وی ابراز داشت: دادگاه که تأسیس می‌شود اهداف و مقاصد متعددی دنبال می‌کند یکی از اهداف آن تمرکززدایی است که مردم یک شهرستان برای عدالت‌طلبی مجبور نباشند تنها به یک مرکز در شهر مراجعه کنند و هدف دیگر آن این است که مردم برای تظلم‌خواهی دسترسی ساده داشته باشند و باید امور قضائی مردم را تسهیل کنید.

استان کرمان ۳۱ حوزه قضائی دارد

موحد بیان کرد: در ابتدای شکل‌گیری انقلاب در کل استان ۸ حوزه قضائی داشتیم و امروز برای ارائه خدمات قضائی سریع‌تر، مطلوب‌تر و کم‌هزینه‌تر برای مردم ۳۱ حوزه قضائی داریم و در اقصی‌نقاط استان از فهرج، ریگان، جازموریان، قلعه‌گنج، منوجان، کوهبنان، راور، انار، کهنوج و…مراکز قضائی تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: دادگاه اطمینان‌بخش، آرام‌بخش و امیدآفرین است به ویژه برای کسانی که حق‌شان تضییع شده که مرکزی برای اینکه پناه ببرند تا احقاق حق کنند و از آن‌ها دفع شر شود و در کنار سایر دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی کمک به آرامش اجتماعی می‌کند و زندگی اجتماعی را لذت‌بخش می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: هدف دیگری که می‌توانیم تعریف کنیم اقتدار ملت و اقتدار نظام در مقابل توطئه‌ها، دسیسه‌ها و نیرنگ‌هایی که از طرف دشمنان ملت طراحی و اجرایی می شود، دستگاه قضائی نقش ویژه و خاصی در این زمینه ایفا می‌کند اگر امروز دشمن با استفاده از تمام ابزار و امکاناتش به ویژه امکانات رسانه‌ای در تضعیف قوه قضائیه برآمده و اشکال‌سازی می‌کند و ایرادات را بزرگ و برجسته می‌کند چون از اقتدار این دستگاه لطمه دیده و از موانع جدی اجرای دسیسه‌ها و نیرنگ‌های دشمن اقتدار قوه قضائیه است.

نقش اساسی دادسراها در تثبیت انقلاب اسلامی

وی با بیان اینکه از اول انقلاب دادسراها در تثبیت نظام نقش اساسی ایفا کردند، اذعان داشت:  زمانی که کانون ناامنی‌ها در مناطق مختلف کشور داشتیم قضات دادگاه انقلاب برای صیانت از ارزش‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی سینه سپر کردند.

موحد به اغتشاشات دی ماه سال گذشته اشاره و بیان کرد: خط مقدم تدبیر و کنترل امور، قضات بودند که شبانه‌روز کار و تلاش می‌کردند و با اقتدار عمل می‌کردند، در فتنه ۸۸ و سایر موارد هم همین‌گونه عمل کردند و در خنثی‌سازی شبکه‌های جاسوسی نقش قوه قضائیه اساسی بود.

این مقام قضائی در استان کرمان همچنین اذعان داشت: دشمنان از قوه قضائیه می‌ترسند و می‌گویند قوه قضائیه ناکارآمد است در حالیکه یکی از کارآمدی این دستگاه خنثی‌کردن توطئه‌های دشمن است.

وی با بیان اینکه دشمن می‌داند قوه قضائیه در مسیر رشد و رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی تلاش می‌کند و بنابراین مرتب شایعه‌پراکنی می‌کنند، تصریح کرد: ما وظیفه داریم از نهادهای برخاسته از درون انقلاب مانند سپاه پاسداران، شورای نگهبان، قوه قضائیه و همه مجموعه‌های اطلاعاتی امنیتی حمایت کنیم و به خدمات آن‌ها توجه کنیم.

موحد بیان کرد: قوه قضائیه هرچند تا وضعیت مطلوب خیلی فاصله دارد اما چتر حمایتی خود را بر سر ملت گسترانیده است، یک قاضی مطلع اگر بر محیط احاطه داشته باشد و تمام مسائل را رصد کند می‌تواند تصمیمات ارزشمند و امیدآفرین بگیرد و این اتفاق هم می‌افتد.

وی با تأکید بر داشتن حسن‌خلق، حسن برخورد و رعایت کرامت مردم این مهم را اصل اول در کار قضاوت دانست و گفت: همدلی و همراهی مسؤولان با حوزه قضائی موجب تقویت کار می‌شود و باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات استفاده کنیم تا بتوانیم به مردم خدمت کنیم.

**طرح جامع ساماندهی اتباع بیگانه هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده

وی در ادامه به مشکلات شهرستان رفسنجان اشاره کرد که از سوی مسؤولان عنوان شده اشاره و توضیح داد: مسائل و پیامدهای ناشی از حضور اتباع بیگانه در استان مطرح است و همه مجموعه اطلاعاتی امنیتی استان برای طرح ساماندهی حضور اتباع که طرحی جامعی بود تلاش کردند اما هنوز به نتیجه مطلوبی که مدنظر بود نرسیدیم.

موحد به مشکلات بخش کشاورزی در این شهرستان و شهرستان‌های سیرجان، زرند و کرمان که در اثر خشکسالی ایجاد شده اشاره کرد و بیان داشت: امسال دغدغه جدی استان هم در حوزه قضا و هم در حوزه استانداری بخش کشاورزی است.

برچسب ها:
اتباع رفسنجان روراستی طرح جامع
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :