آغاز فعالیت ۱۰ دفتر تسهیل‌گری مسائل اجتماعی در کرمان

  • شناسه خبر: 40907
آغاز فعالیت ۱۰ دفتر تسهیل‌گری مسائل اجتماعی در کرمان

معاون سیاسی استاندار کرمان گفت: در طرح دفاتر تسهیل‌گری در حوزه مسائل اجتماعی، استان کرمان به عنوان اولین استان کشور کار را شروع کرده و ۱۰ دفتر کار را ایجاد کرده است.

معاون سیاسی استاندار کرمان گفت: در طرح دفاتر تسهیل‌گری در حوزه مسائل اجتماعی، استان کرمان به عنوان اولین استان کشور کار را شروع کرده و ۱۰ دفتر کار را ایجاد کرده است.

به گزارش “روراستی” حمید ملانوری عصر یکشنبه در کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طرح پیمان در حسینیه اباعبدالله اظهار داشت: امروز یکی از موضوعاتی که خیلی در کشور مهم است و هم مقام معظم رهبری روی آن تأکید دارند و هم دولت برای آن برنامه دارد و مردم هم انتظار دارند این است که درحوزه مسائل اجتماعی همه می خواهند در کنار سایر توسعه‌ها برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی هم دیده شود.

وی بیان داشت:  اگر در هر زمینه فرهنگ آن کار توسعه پیدا کند و مردم به عنوان محور حرکت‌های اجتماعی با مسائل توسعه‌ای همراه باشند، جامعه بانشاطی خواهیم داشت همه حرکت‌هایی که انجام می‌شود برای رفاه و زندگی بهتر مردم است.

معاون سیاسی استاندار کرمان گفت: بهترین کار این است که از خود بچه‌ها در سنین نونهالی و نوجوانی شیوه‌ها و آموزش‌های لازم برای مقاوم‌بودن در برابر آسیب‌های اجتماعی و  شیوه زندگی را ببینند و مجموعه‌ای که هلال‌احمر انجام داده کار جالبی است که با کمک کارشناسان حوزه مسائل اجتماعی بچه‌ها را جمع کردند و از همین سنین آموزش می‌دهند که با مسائل اعتقادی، فرهنگ ملی، رفتارهای ملی و نحوه حضور در اجتماع آشنا شوند و در نهایت در برابر آسیب‌های اجتماعی مقاوم شوند.

۱۰ استان در کشور دفتر تسهیل گری مسائل اجتماعی دایر می کنند

ملانوری با اشاره به اینکه در استان کرمان طرح‌های ابتکاری مانند طرح نجات در محله‌های آسیب‌پذیر در حال انجام است، افزود: اخیرا طرحی از طرف وزارت کشور به عنوان دفاتر تسهیلگری در حوزه مسائل اجتماعی مطرح شده که ۱۰ استان به عنوان پایلوت دفتر تسهیل‌گری را دایر کنند و استان کرمان به عنوان اولین استان کشور کار را شروع کرده  و ۱۰ دفتر کار را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: این طرح با حمایت وزارت کشور و نظارت استانداری انجام می‌شود و مدریت آن‌ها توسط بخش خصوصی است و در این زمینه با ۱۰ مؤسسه بخش خصوصی رایزنی کردیم و هر مؤسسه ۶ متخصص در حوزه مسائل اجتماعی دارد.

معاون سیاسی استاندار کرمان خاطرنشان کرد: کسانی که درحوزه مسائل اجتماعی تخصص دارند در قالب این طرح در مناطق آسیب‌پذیر مستقر شدند و قرار است  در مراحل بعدی این دفاتر را توسعه دهیم.

ملانوری گفت: در شهرستان‌ها هم دفاتر را توسعه می‌دهیم برای اینکه افراد آسیب‌پذیر و آسیب‌دیده شناسایی شوند و با روانشناسی، روانکاوی و با مطالعه مسائل آسیبی در آن محل بتوانند با مهارت‌پروری که انجا می‌دهند مقاومت آن‌ها را در برابر آسیب‌ها بالا ببرند.

وی متذکر شد: ایجاد مراکز در حسینیه‌ها و مراکز مذهبی به مراتب مهمتر است به دلیل اینکه بچه‌ها، جوانان و نوجوانان را با مسائل مذهبی آشناتر می‌کند.

برچسب ها:
دفتر تسهیل گری رفسنجان روراستی مسائل اجتماعی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :