نقش دانشگاه ولیعصر درمنطقه ۸ وزارت علوم

  • شناسه خبر: 40703
نقش دانشگاه ولیعصر درمنطقه ۸ وزارت علوم

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان گفت: حدود ۵۰ درصد مسؤولیت‌های منطقه هشت از جمله دبیری روابط عمومی دانشگاه های منطقه ۸ به دلیل جنب‌وجوش و فعالیتی که در دانشگاه ولیعصر(عج) وجود دارد بر عهده این دانشگاه گذاشته شده است.

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان گفت: حدود ۵۰ درصد مسؤولیت‌های منطقه ۸ از جمله دبیری روابط عمومی دانشگاه های منطقه ۸ به دلیل جنب‌وجوش و فعالیتی که در دانشگاه ولیعصر(عج) وجود دارد بر عهده این دانشگاه گذاشته شده است.

به گزارش “روراستی” محمدعلی دهقان بعد از ظهر چهارشنبه به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی در دیدار با اصحاب رسانه اظهار داشت: نقش رسانه‌ها در پیشرفت کشور خیلی بزرگ است، اصحاب رسانه با اطلاع‌رسانی خود از توسعه و رشد کشور موجب ایجاد امید و نشاط در مردم می‌شوند.

وی بیان داشت: رسالت رسانه‌ها خطیر و جهادگونه است و در مباحث گسترده‌ای فعالیت می‌کنند و این رسالت باید به نحو احسن انجام شود.

رئیس انجمن ریاضی ایران با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی، تحقیقاتی و علمی دانشگاه تصریح کرد: در کنار این فعالیت‌ها دانشگاه رسالت بزرگی در حوزه فرهنگی دارد که جداگانه به آن می‌پردازد.

وی بیان کرد: به فرموده امام راحل باید دانشگاه مبدأ تمام تحولات باشد و ما در این زمینه تمام توان خود را به کار می‌بریم تا بتوانیم این فرمایش حضرت امام(ره)را عملیاتی کنیم.

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان خاطرنشان کرد: اگر دانشکده‌ای افتتاح می‌شود نتیجه همراهی خیران و کار گروهی است هیچگاه دنبال این نیسیم که به نام شخص کاری تمام شود.

منطقه ۸ وزارت علوم کجاست؟

وی در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه‌های سه استان کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان از طرف وزارت علوم جزء منطقه ۸ کشور هستند، افزود: در بسیاری از زمینه‌ها مسؤولیت منطقه به عهده دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان بوده و دبیر هماهنگ‌کننده روابط‌عمومی دانشگاه‌های منطقه ۸ از دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان است.

دهقان ادامه داد: همچنین مسؤولیت آی‌تی، دفتر مشاور و حراست منطقه هشت هم بر عهده این دانشگاه بوده است که حدود ۵۰ درصد مسؤولیت‌های منطقه هشت به دلیل جنب‌وجوش و فعالیتی که در دانشگاه ولیعصر(عج) وجود دارد بر عهده این دانشگاه گذاشته شده است.

رئیس انجمن ریاضی ایران در ادامه این نشست به برگزاری همایش ایران و افغانستان در این دانشگاه با حضور مقامات کشور افغانستان و ایران اشاره و ابراز داشت: سفیر ایران در دیدار با وزیر افغانستان نسبت به تعهدی که این دانشگاه داده قرار شد بحث و گفت وگو و تأکید داشته است.

وی توضیح داد: طبق قراردادی که منعقد شد قرار شد ۱۰ نفر دانشجوی بورسیه تحصیلات تکمیلی بپذیریم و وزیر افغانستان قول داد ۱۵ نفر دانشجویی که بانک جهانی هزینه‌های آن‌ها را می‌پذیرد و همچنین ۱۵ نفر از طرف ان جی اویی که در کشور آلمان است و هزینه‌های آن‌ها را می‌پردازد دانشجو بپذیریم ضمن اینکه  وزارت علوم هم ۱۵ دانشجوی بورسیه‌ای خود را برای این دانشگاه بفرستد که در مجموع حدود ۵۵ نفر می‌شوند که ۳۰ نفر مربوط به مؤسسات بین‌المللی هستند که شهریه‌شان به صورت ارزی، ۱۵ نفر از طرف وزارت علوم و ۱۰ نفر هم خود دانشگاه و همچنین با یک موسسه خصوصی در افغانستان قرارداد بسته شد که در حد ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر دانشجو برای ما بفرستند.

۳ اردیبهشت روز علم ایران و افغانستان نامگذاری شد

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان به توافقات دیگر که در این همایش انجام شد اشاره داشت و گفت: معادن زیادی در افغناستان وجود دارد که نیاز است کارشناسان ایرانی به این کشور بروند بنابراین مقرر شد از مجتمع مس سرچشمه کارشناسانی برای آموزش دادن به این کشور بروند.

دهقان اظهار کرد: فراهم شدن فرصت مطالعاتی برای اساتید دانشگاه‌های دو کشور دیگر توافق این همایش بود، با توجه به اینکه کتابخانه‌های خطی که در دانشگاه کابل وجود دارد طرف مقابل متقبل شد به مدت یک ماه هزینه‌های اساتید ما را جهت تحقیقات انجام بپردازند  و ما هم فرصت مطالعاتی در اختیار دانشگاه طرف مقابل بگذاریم.

وی اضافه کرد: قرار شد سوم اردیبهشت روز علم ایران و افغانستان نامگذاری شود و مسؤولان کشور افغناستان هم پذیرفتند و مقرر شد هر سال در سوم اردیبهشت این همایش یک سال در دانشگاه ولیعصر(عج) و یک سال در کشور افغانستان برگزار شود.

منطقه ۸ وزارت علوم

منطقه ۸ وزارت علوم

نشست خبری رئیس دانشگاه رفسنجان در زمینه منطقه ۸ وزارت علوم

نشست خبری رئیس دانشگاه رفسنجان در زمینه منطقه ۸ وزارت علوم

برچسب ها:
دانشگاه ولی عصر رفسنجان رفسنجان رییس دانشگاه ولی عصر
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رنج دیده

    نه بابا

    از سرچشمه

    دادستان محترم رسیدگی فوری

    جمشیدیان

    سلام خدمت همه دوستان. وقتی که آقایی از دانشگاه ولی عصر انتقالی میگیرد و به مس میروید از شما دوستان خواهش میکنم بگوئید چطور می شود باز هم رئیس دانشکده ولی عصر حقوق این آقا رو تمام و کامل می دهد و حتی حق مدیرت. تازه وقتی صحبت از حق الناس هم می شود چقدر هم آیه میخواند.

    فرزانه

    دلش میخواد بده. ربطی به کسی نداره از جیب شما که چیزی برنداشت

    مطهری

    بحق چیز های ندیده و نشنیده. مگه میشه؟مگه داریم؟ هیچ جایی نیست که نظارت کنه ؟ من که دارم شاخ درمیارم ازاین بهم ریخته گری. هم حقوق مس هم حقوق دانشکده حتما بخاطر اینکه دوجا حقوق میگیره داداشم بهش میدن

    مهسا

    دبیر فیزیک که باجناق آقای رئیس محترم است خیلی آدم نخبه و دانشمندی است واقعا که حقش است با مدرک فوق لیسانس عضو هیئت علمی دانشگاه دولتی شود. تازه در نوبت کسانی دیگر نیز قرار دارند مانند دختر عمو و ...... انشاالله که این ریاست باقیات و صالحات باشه برای آخرتش.

    مازیار

    علاوه بر باجناق که هیات علمیش کرده و دختر عمو باید بگویم که خواهرزاده همچین در نوبت قرار گرفتن در صف هیات علمی شدن قرار دارند.. دانشگاه خانوادگی بجای دانشگاه ولی عصر. احسنت بر این مرد فامیل دوست. حالا همین رعیس، رعیس های قبلی دانشگاه رو متهم به آوردن اقوام میکرد چرا باید باجناق، دختر عمو و خواهر زاده را نتنها کارمند بلکه آنها را استاد دانشگاه بکند.

    جنس خوب

    در پاسخ به اقای مهرام در خصوص دبیر مس و دبیر اب و .... دانشگاه حقوق و مزایای اقای م ا رو میده درماه شش هفت میلیون تومان رفته مس سرچشمه از انجا هم به روایتی بیست میلیون میگیره که تو دستو پای دهقان نباشه همینطوری یکی رو فرستاده اب کارون حقوق کافی و فراون با ماموریت خارج کشور از دانشگاه و بیست میلیونم از اب کارون میگیره که رفته اب بیاره دبیر فیزیک باجناق رئیس دانشگاهه روزی نیم ساعت میاد تازه هیات علمیشم کرده چون رفته شصت میلیون داده یه ثبت اختراعی از امریکا گرفته دبیر نماینده ریس دفتر نمایندس حقوق هفت میلیونی از دانشگاه میگیره کلی زمین و مزایا از سمت نماینده که باز تو دست و پای دهقان نباشه ایشون یکروز تاکید میکنم یکروز دانشگاه نمیاد مدیریتش فقط دو نیم میلیون تومنه بفرمایید ایشون مدیر چی هستند؟ مدیر خط کش سرگرده چرا دستگاهای نظارتی به وظیفشون عمل نمیکنن چرا مماشات میکنن؟شهدا شرمنده ایم

    رضا

    افغانستان....... خیلی جالبه. جای دیگه ای رو پیدا نکرده؟ تصور کنید سال دیگه رئیس دانشگاه و رئیس انجمن ریاضی برود کابل !!!!!! ،قیافه اش هم میخوره

    تراب

    با سلام چرا واقعیت را وارونه جلوه میدهید. دهقان در وارونه نشان دادن واقعیت خیلی تبحر دارد. همه سازمان های دولتی پست قائم مقامی رو حذف کردن اما ایشان فقط به دلیل اینکه حقوق نونی و حقوق میلیونی به آقا زاده ای برسونه، این پست رو ایجاد کرد.

    مهدی

    آیا این قاعم مقام عرضه ای هم داره یا اینکه لولوی سر خرمن است؟آدم بله قربان گوی رئیس است یا اینکه خیر؟ میگن تو این کار تمام موهای سرش ریخته.

    جنس خوب

    واقعا مزیت نسبی افغانستان چیه که اساتید رو بفرستید فرصت مطالعاتی؟ رتبه دانشگاهی انها چندم دنیاست؟ بفرستتید اروپا کاناداجاهای تاپ پسروی تا چقدر و تا کی؟ فرمودید ما دبیر حراست وروابط عمومی منطقه هستیم خوب چه فایده چه نتایجی بهمراه داشته کدوم طرح جدید به خاطردبیوی به ما دادن؟ دبیر مس و دبیر اب و دبیر دفتر نماینده دبیر فیزیک هم از دانشگاه هست کاش اشاره می کردید چه حقوقهای نجومی میگیرند و به ریش ملت می خندند؟ عوام فریبی کافی نیست؟ سیاسی کاری تا کی؟ چرا نگفتید رشد علمی دانشگاه چقدره؟ چرا نگفتید رکود علمی بیداد میکند؟ کو بالندگی و شادی دانشگاه؟ چقدر دانشجوهای شما کار افرین هستند؟ دبیر منطقه

    مهرام

    دبیر مس و دبیر اب یعنی چی؟