تحریمها را به فرصت تبدیل کردیم/درآمد کارخانه صرف بهره های بانکی می شود

  • شناسه خبر: 40587
تحریمها را به فرصت تبدیل کردیم/درآمد کارخانه صرف بهره های بانکی می شود

اگر چه برخی تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردند و پیش رفتند، اما برخی دیگر از تولیدکنندگان ما صرفا درآمد پایان سال‌شان را بابت بهره‌های بانکی باید تقدیم بانک‌هایی کنند که بویی از بانکداری اسلامی نبردند.

اگر چه برخی تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردند و پیش رفتند، اما برخی دیگر از تولیدکنندگان ما صرفا درآمد پایان سال‌شان را بابت بهره‌های بانکی باید تقدیم بانک‌هایی کنند که بویی از بانکداری اسلامی نبردند.

به گزارش”روراستی” به همت انجمن کارآفرینان رفسنجان تور رسانه‌ای برگزار شد.

در ابتدای این تور رسانه‌ای مجید میرزایی مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی رفسنجان با بیان اینکه مساحت شهرک صنعتی رفسنجان ۳۰۰ هکتار است که ۲۰۰ هکتار آن اجرایی و ۱۰۰ هکتار هنوز زمینی واگذار نشده است، اظهار داشت: در ۲۰۰ هکتار این شهرک ۱۰۰ پروانه بهره‌بردای صادر شده که ۷۰ واحد تولیدی فعال هستند و ۳۰ واحد یا تعطیل بوده، یا نیمه‌کار رها شده یا در حال ساخت هستند.

وی ادامه داد: این ۷۰ واحد تولیدی ۱۰۰ هکتار از فضای شهرک را اشغال کردند و ۳۰ هکتار آماده واگذاری داریم که تمام زیرساخت‌های آن آماده است.

میرزایی عنوان کرد: ۷۰ هکتار از ۲۰۰ هکتار شهرک که اجرایی شده اختصاص به فضای سبز دارد، همچنین ۳ هزار نفر در ۷۰ واحدهای شهرک مانند کاشی برلیان، قفل‌سازی آرد توکل و … شاغل هستند.

مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی رفسنجان با اشاره به اینکه سال ۹۲ شهرک به بخش خصوصی و واحدهای مستقر در آن به شرکت خدماتی شهرک صنعتی شماره یک رفسنجان واگذار شده‌‌اند، توضیح داد: این شرکت وظیفه دارد از واحدها حق آب‌بها، شارژ و فاضلاب‌بها دریافت و هزینه‌های جاری شهرک شامل نگهبانی، تاسیسات، فضای سبز، تصفیه‌خانه، درمانگاه مرکز طب کار، دندانپزشکی و … را تأمین ‌کند و ۳۶ نیرو در این شرکت کار می‌کنند.

وی بیان کرد: هزینه‌های عمرانی شهرک بر عهده شرکت عمرانی شهرک‌های صنعتی است و دو موتور آبکشی داریم که خودمان آب شهرک را تأمین می‌کنیم و خدماتی که در شهرک انجام می‌دهیم با هدف کمک به کار و کارگر و کارفرماست در مرکز طب کار تمام معاینات دوره‌ای کارگران انجام و خدمات دندانپزشکی با حداقل هزینه به صورت نقد و اقساط برای کارگران انجام می‌شود.

زیرساخت‌های شهرک صنعتی نیاز به بازسازی دارد

میرزایی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های شهرک صنعتی رفسنجان مربوط به ۳۰ سال قبل است و به طور مثال لوله‌ها فرسودگی دارد و از شرکت شهرک‌ها تقاضا کردیم که نسبت به برطرف کردن این مشکل کمک کند.

فروزان طیبی مدیرعامل شرکت روغن‌موتور پردیس در حاشیه بازدید از این کارخانه با بیان اینکه صنعت در یک شهر کوچک برای ما افتخارآفرین است، اظهار داشت: شرکت از سال ۸۳ کار تولید را آغاز کرده و با اتکا به دانش فنی و تثبیت استانداردها، جنس باکیفیت به بازار عرضه می‌کند تا هم ابعاد صادراتی و هم بازار داخلی موجب توسعه بلندمدت شود و این مهم محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه سهم ما از بازار داخلی چندان زیاد نیست، افزود: در سال ۹۶ تلاش کردیم بازار داخلی را در کنار صادرات که به اقصی‌ نقاط دنیا از جمله چندین کشور حوزه آفریقاست، توسعه دهیم.

طیبی تصریح کرد: در این پروسه به نتیجه رسیدیم که برای به روز بودن و افزایش و حفظ کیفیت باید به رغم تمام مشکلات کشور و مشکلاتی که خود ما داریم، تکنولوژی را تغییر دهیم و روی نمودار صعودی کیفیت خود را حفظ کنیم که در سال ۹۳ مطالعات آن انجام و دانش فنی را از خارج از کشور وارد کردیم، اما تحت شرایط تحریم خیلی نتوانستیم قراردامان را با طرف خارجی محکم کنیم.

تمام درآمد شرکت صرف بهره‌های بانکی شد  

مدیرعامل شرکت روغن‌موتور پردیس ابراز داشت: ایرانی‌ها در دنیا حقوقی ندارند و محاسباتی که کردیم برای محکم کردن قراردادمان هزینه زیادی باید می‌پرداختیم که ترجیح دادیم این پروسه را دنبال نکنیم.

طیبی ادامه داد: طرف خارجی پول گرفت و تأسیساتی به ما داد و بقیه تعهدات که نصب و راه‌اندازی و آموزش بود را انجام نداد و ما ماندیم و یک تکنولوژی که هیچ آشنایی با آن نداشتیم، اما به همت دوستان و همکاران و مجموعه کارشناسان شرکت توانستیم سیستم ناشناخته را نصب و راه‌اندازی کنیم و از سال گذشته افتتاح رسمی آن انجام شد و خط تولید جدیدمان مبتنی بر تکنولوژی جدید است.

طیبی بیان کرد: الان برای ما لذت‌بخش است که خودمان برای کاری که بیش از ۲٫۵ میلیون دلار هزنیه کردیم و علی‌رغم اینکه خسارت به ما زد و باید ۹ ماهه تمام می‌شد، سه سال طول کشید و ما را به بانک‌ها مقروض کرد، اما موفق به راه‌اندازی آن شدیم.

وی بیان داشت: دو سال مداوم است که تمام سال با سیستم جدید با کیفیت بهتر تولید و صارات بیشتر انجام می‌دهیم، اما پایان سال هرچه درآوردیم بابت بهره‌های بانکی دادیم در حالی که بانک‌ها در سود شریک هستند و در ضرر خود را شریک نمی‌دانند.

مدیرعامل شرکت روغن‌موتور پردیس  با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند، ادامه داد: از افتخارات ما این است که تمام نیروهای ما بومی هستند.

در ادامه مجموعه تولید صنایع روشنایی لامپ‌های ال‌ای‌دی با ۱۰ نفر نیرو با محصولات باکیفیت هم مورد بازدید قرار گرفت.

شرکت پارس‌گرانیت با تولیدات سنگ مصنوعی که از سال ۸۴ آغاز به کار کرده و عمده محصول آن انواع سنگ‌های کف، نما، پله، کف و دارای چهار خط تولید است هم بازدید شد.

در این شرکت ۳۰ نفر در دو شیفت کاری و ماهانه ۳۰ هزار مترمربع سنگ پولیشی و غیرپولیشی تولید می‌کنند.

محب صفی‌زاده مسؤول شرکت آب‌رسانان هم در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از این کارخانه تولیدی که کار تولید لوله‌ دارد، اظهار داشت: این شرکت سال ۸۶ تاسیس شد و جزو تولیدکنندگان با کیفیت لوله در سطح ایران است و شرکت آزمایشگاه همکار کشوری هستیم.

وی تصریح کرد: برای تولید محصول در رعایت استاندارد و حقوق مصرف‌کننده تولیدکننده برتر انتخاب شدیم و در از مدیران نمونه سال ۹۶ کشور از این شرکت هم بوده است.

صفی‌زاده با اشاره به اینکه رکورد تولید خیلی خوبی در ۶ ماه داشتیم، عنوان کرد: از ابتدای مهر ماه تا اسفند قیمت مواد اولیه ۷۵ درصد افزایش پیدا کرد و این مورد حتی موجب ورشکستگی برخی شرکت‌ها در استان شد.

ما تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردیم

بزرگترین شرکت تولید رینگ‌های آلومینیومی در کشور شرکت اروندچرخ آخرین مورد بازدید بود.

علی احسان مدیرعامل شرکت اروندچرخ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال پسته نیست و ضعف اقتصادی بر جامعه حاکم شده، اظهار داشت: اما این صنایع باید نشان داده شوند تا جامعه شاد شود و نشاط بر جامعه حاکم شود.

وی اذعان کرد: ما تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردیم ، دیگر یک کیلو شمش وارداتی مصرف نمی‌کنیم و تمام شمش خود را در داخل تولید می‌کنیم، البته مشکلاتی هست که تلاش کردیم مرغوبیت شمش را در کشور بالا ببریم.

احسان با بیان اینکه اروندچرخ ۵۰۰ نیروی رفسنجانی دارد و با توجه به اینکه این شهرستان ظرفیت خوبی در حمل و نقل دارد، افزود: ایستگاه راه‌آهن احمدآباد در زمینه حمل و نقل خیلی به صرفه است.

وی متذکر شد: سال آینده واحد مونتاژ رینگ و لاستیک را آغاز به کار خواهیم کرد که ۷۰ نیروی دیگر به کار می‌گیریم.

انتهای پیام/بمی‌نژاد

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،تحریم،فرصت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :