جوانان باید با فرهنگ کشورمان آشنا باشند

  • شناسه خبر: 40450
جوانان باید با فرهنگ کشورمان آشنا باشند

رئیس سابق دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان گفت: آشنایی جوانان با فرهنگ کشورمان می تواند ادعاهای دشمنان علیه ایران را خنثی کند.

رئیس سابق دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان گفت: آشنایی جوانان با فرهنگ کشورمان می تواند ادعاهای دشمنان علیه ایران را خنثی کند.

به گزارش”روراستی” رضا رنجبرکریمی صبح امروز در اولین سمینار ملی ایران‌شناسی در تالار خیام دانشگاه لیعصر(عج) اظهار داشت: دکتر تجدد در کسوت یک پژوهشگر در کنار طبابت در اقصی‌نقاط استان و کشور با راه‌اندازی دانشکده ایران‌شناسی در این دانشگاه بنیان‌گذار بنای بزرگی بود که ثمرات بزرگ آن را خواهیم دید.

وی بیان داشت: اردیبهشت سال ۹۱ موضوع این دانشکده در رفسنجان مطرح شد و آن‌چه جذابیت داشت عشق مرحوم تجدد به ایران و ایرانی بود که این پیرمرد با دستان لرزان اینگونه از ایران حرف می‌زند و آثار زیادی از سراسر دنیا که از ایران وجود داشت جمع‌آوری کرده بود.

عضو هیأت‌علمی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان تصریح کرد: مرحوم تجدد ۸۰۰ متر مربع زمین در رفسنجان برای احداث موزه ایران‌شناسی اختصاص داده بود که آثاری که جمع‌آوری کرده بود در این موزه ارائه دهد.

وی با اشاره به بازید مرحوم تجدد از دانشگاه و خوشحالی وی از این مرکز علمی خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با آن مرحوم برگزار کردیم احداث دانشکده و در جوار آن موزه را مطرح کردیم که پیشنهاد را پذیرفت.

رئیس سابق دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان خاطرنشان کرد: آبان ۹۱ کلنگ ساختمان دانشکده ایران‌شناسی زده شد و ابتدای سال ۹۲ قرارداد دو ساله با پیمانکار منعقد شد و با تغییر مسؤول دانشگاه د سال ۹۳ نگرانی در مرحوم ایجاد شد و من قول دادم این پروژه ادامه خواهد داشت و نتیجه دهد.

وی عنوان کرد: سال گذشته دانشکده ایران‌شناسی افتتاح شد و آن مرحوم عمرش کفاف نداد که حاصل این دغدغه و تلاش خود برای احداث این دانشکده را ببیند.

رنجبرکریمی ابراز داشت: مرحوم تجدد در زمینه لباس، فرهنگ، آداب و رسوم و آثار فرهنگی و میراث فرهنگی کشورمان پژوهش‌هایی انجام داده بود و سخن او در زمان کلنگ زنی دانشکده این بود که یک ایرانی باید فرهنگ و تمدن خود را به خوبی بشناسد و اگر نشناسد سر او کلاه می‌رود و جوانان نباید از این مهم غافل باشند.

وی بیان کرد: مرحوم تجدد تأسف می‌خورد که باید زوایای پنهان تمدنی خود را از زبان بیگانه بشنویم.

رئیس سابق دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان تأکید کرد: امروز که انواع حملات به کشورمان می‌شود و کشورمان را کشور تروریستی معرفی می‌کنند جوانان باید با فرهنگ کشورمان آشنا باشند و این ادعاها را خنثی کنند.

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،باید،جوانان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :