حماسه‌های رزمندگان رفسنجان بازسازی می‌شود/عکس

  • شناسه خبر: 40442
حماسه‌های رزمندگان رفسنجان بازسازی می‌شود/عکس

مسؤول مؤسسه حماسه ثارالله گفت: به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر حماسه‌های رزمندگان رفسنجان بازسازی می‌شود.

مسؤول مؤسسه حماسه ثارالله گفت: به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر حماسه‌های رزمندگان رفسنجان بازسازی شده به به صورت تئاتر اجرا می شود.

به گزارش”روراستی” علی محمدی‌نسب اظهار داشت: باغ هرندی محل اعزام بچه‌های رفسنجان به جبهه‌ها و پایگاه مقاومت بسیج بود.

وی بیان داشت: سوم خرداد قرار است حماسه‌های بچه‌های رفسنجان از اعزام تا شهادت به صورت تئاتر اجرا شود که هم رزمندگانی که دعوت هستند برایشان تجدید خاطره شود و هم نسل سوم و چهارم ما با این رشادت‌ها آشنا شوند.

مسؤول مؤسسه ثارالله تصریح کرد: از سه ماه پیش برای اجرای این برنامه در باغ هرندی تدارک دیده شده و فضاسازی و زیرساخت‌های لازم در حال آماده‌شدن است.

وی با اشاره به اینکه باغ هرندی محل اعزام نیروها در دوران دفاع مقدس بوده بدین معنا که یک هزار شهید رفسنجان از این باغ به جبهه‌ها اعزام و به شهادت رسیدند، افزود: این موضوع می‌تواند جذابیتی ایجاد کند که آن دوران تداعی شود.

محمدی‌نسب در ادامه به اجرای چهار تئاتر در این روز اشاره و خاطرنشان کرد: تئاتر اعزام نیرو با همان سبک و سیاق دوران دفاع مقدس یعنی استفاده از اتوبوس‌هایی که آن زمان بوده، تئاتر مقرها، تئاتر خشم شب و تئاتر بازسازی دو علیات ولفجر ۳ و ولفجر ۸ است که یاد همه سردارانی که توانستند در این عملیات‌ها حماسه خلق کنند گرامی داشته می‌شود و در پایان سرود ای ایران توسط بچه‌هایی که در این مانور بودند خوانده می‌شود.

وی با اشاره به این مطلب که سوم خرداد بعد از اقامه نماز مغرب و عشا این برنامه اجرا خواهد شد، توضیح داد: برای ۲۸ مفقودالاثر رفسنجان یادمانی آماده شده که خانواده‌هایی که هنوز در انتظار فرزندان‌شان هستند دعوت می‌شوند و با نثار گل روی قبرها یاد این شهدا را گرامی می‌دارند و مسؤولان هم در این مراسم دعوت هستند تا ببینند پایه‌های میزشان روی خون چه کسانی قرار گرفته است.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، حماسه، رزمندگان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :