از آب غیرتصفیه ای که به خورد مردم داده می شود تا بازارگرمی برای فروش آب

  • شناسه خبر: 40288
از آب غیرتصفیه ای که به خورد مردم داده می شود تا بازارگرمی برای فروش آب

این روزها شرکت آب همراه قبوض آب بروشورهایی ارائه می کند و تصفیه کننده های خانگی آب را زیر سؤال می برد که باید چند سؤال از خود این شرکت پرسید و منتظر جواب بود.

این روزها شرکت آب همراه قبوض آب بروشورهایی ارائه می کند و تصفیه کننده های خانگی آب را زیر سؤال می برد که باید چند سؤال از خود این شرکت پرسید و منتظر جواب بود.

به گزارش “روراستی” سالهاست که آبی مسموم به خورد مردم شهرستان رفسنجان داده می شود و از آرسنیک غیرمجازی که در آب وجود دارد و سلامتی مردم را به خطر انداخته سخن گفته می شود و البته در چند ماه اخیر صحبت از ایجاد تصفیه خانه اصلی آب شهرستان شده و هنوز تا عملیاتی شدن راه دارد.

دستگاه هایی برای فروش آب در سطح شهرستان راه اندازی شده که مردم از آن ها آب تهیه می کنند و از آبی که برداشت می کنند راضی هستند.

حال گذشته از کیفیت این آب ها، رها شدن پساب آن در سطح خیابان اطراف این دستگاه ها جای سؤال داشت و این سؤال از سوی این پایگاه تحلیلی خبری مطرح شد ولی هنوز جوابی به آن داده نشده است.

این روزها شاهد ارائه بروشورهایی از شرکت آب هستیم که به همراه قبوض آب به درب منازل ارسال کرده و دستگاه های تصفیه آب خانگی را زیر سؤال برده است و عیوبی برای آنها برشمرده است که در اینجا توجه به چند نکته حائز اهمیت است.

در بخشی از متن این برگه که ذکر شد عدم وجود ناظر کیفی در منازل برای کنترل آب ها را مطرح کرده است که باید پرسید مگر در محل اصلی که آب برای مصرف خانگی تهیه می شود ناظر کیفی نیست که این آب ها با آرسنیک بالا به خورد مردم داده می شود و راهکار در این زمینه چیست.

در بخش دیگری از متن این برگه به وجود فیلترهایی که در صورت تعویض و رهاشدن در محیط زیست موجب آلودگی زیست محیطی می شود اشاره داشته که باید گفت این فیلترها در دستگاههای بزرگی که از سوی شرکت آب ایجاد شده چگونه تعویض و معدوم می شود و این سؤالی از سوی شهروندان است که امیدواریم شرکت آب پاسخگو باشد و روشنگری کند تا فیلترهای خانگی هم به همان روش معدوم شوند.

در انتهای متون ارائه شده از سوی شرکت آب و فاضلاب همچنین به پساب تولیدی دستگاههای خانگی که آلوده به آرسنیک بوده و روانه چاه ها می شود و موجب می شود سفره های آب زیرزمینی هم آلوده شوند اشاره کرده که با توجه به اینکه رهاشدن پساب دستگاه های تصفیه آب در سطح شهر دور از چشم مردم نیست و قطعا آلودگی اش چندین برابر دستگاه های تصفیه آب خانگی است آیا نباید فکری کرد که علاوه بر آلودگی سفره های آب زیرزمینی آلودگی سطحی هم ایجا می شود و برای پساب این دستگاه ها چه اقدامی صورت گرفته است.

این یادداشت برای دفاع از از دستگاه های تصفیه آب خانگی یا زیر سؤال بردن دستگاه های تصفیه آب در سطح شهر نیست بلکه مقایسه دو موضوعی است که توسط شرکت آب و این پایگاه خبری مطرح شده و منتظر پاسخ شرکت آب به سؤالاتی که صورت پذیرفته هستیم تا راهکاری ارائه شود که از نظر پاکیزگی محیط زیست، سفره های آب زیرزمینی و سلامت مردم خیال همگان راحت شود.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، آب، فروش
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • عبدالرضا

    واقعا؟ چطور شد برای من و خانواده و فامیل مشکلی پیش نیامده؟

    عباس فداكار

    شاید دورقمی نفری بودم که کارت اولین دستگاه نصب شده را تهیه کردم وشرع به خرید آب ازدستکاه نمودم و دوسه ماهی گذشت به دردهای شدید شکم درد و این دکتر وآن دکتر که خدا بروز دشمن نیاورد وتجارت پزشکان و آزمایش های کاذب آزمابشگاههاو مرکز چاپ پولهای هنگفت خلاصه یکروز یک گالن از آبهای حومه تهیه و به خانه بردم و دردهای من تمام و حرفهای پزشکان و آزمایشات پوچ از کاردرآمد و فهمیدم که دخلوی پولی بیش نیست که جیب مردم را به تاراج میبرند

    محسن

    منظور از آب حومه ،آب داوران است...