چاقی و اضافه وزن عامل بروز انواع بیماری ها

  • شناسه خبر: 40003
چاقی و اضافه وزن عامل بروز انواع بیماری ها

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرستان رفسنجان گفت: یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که جامعه با آن مواجه است چاقی و افزایش وزن است که با پرفشاری خون، دیابت و عوامل خطرساز همراه است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرستان رفسنجان گفت: یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که جامعه با آن مواجه است چاقی و افزایش وزن است که با پرفشاری خون، دیابت و عوامل خطرساز همراه است.

به گزارش “روراستی” علی اسماعیلی‌ندیمی پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت شهر صفائیه بخش فرودس اظهار داشت: در طول ۴ دهه مبارزه کشور و سیستم بهداشتی درمانی چهره بیماری‌ها و مرگ و میر را کاملا تغییر داده و از سمت بیماری‌های عفونی و واگیر به سمت بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها، حوادث و بیماری‌های مزمن ریوی رفتیم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرستان رفسنجان بیان داشت: بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها عمدتا به رژیم غذایی سالم و فعالیت فیزیکی وابسته هستند یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که جامعه با آن مواجه است چاقی و افزایش وزن است که با پرفشاری خون، دیابت و عوامل خطرساز  همراه است که کنترل آن می‌تواند از بیماری‌ها جلوگیری کند.

وی با اشاره به شعار امسال هفته سلامت«سلامت برای همه و در همه جا» اضافه کرد: مفهوم آن این است که باید بتوانیم دسترسی به خدمات سلامت را بیشتر کنیم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرستان رفسنجان ادامه داد: در کشور ما دسترسی مردم به خدمات پایه سلامت بسیار ساده، تسهیل‌شده و رایگان است و خدمات خوبی در مراکز بهداشتی درمانی ارائه می‌کنیم و در بخش‌های درمانی هم توسعه خوبی پیدا کردیم اما بخش درمان پرهزینه بوده و همیشه نارضایتی هم وجود داشته است. اسماعیلی‌ندیمی خاطرنشان کرد: نظام شبکه تغییرات شگرفی کرده و آماده مبارزه با بیماری‌های نوپدید است و بخشی که مربوط به ما است تکمیل شده و بعد از آن مشارکت سایر ارگان‌ها و البته مشارکت خود مردم را در امر سلامت می‌طلبد.

وی ابراز داشت: مهمترین عاملی که موجب بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها می‌شود قابل کنترل هستند و بسیاری از آن‌ها اثرپذیری از رژیم غذایی و تغذیه مناسب دارند ثابت شده رژیم غذایی که در آن مواد گوشتی کم است و سبزیجات در آن بیشتر است می‌تواند حوادث قلبی عروقی را کم کند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرستان رفسنجان در ادامه با توضیح اینکه تمام مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی ما دندانپزشک خانواده دارند که از استثنائات در کشور است، بیان کرد: خدمات پایه دنداندپزشکی به ویژه در مورد گروه هدف اغلب رایگان است و امیدواریم در سنوات آینده شاخص پوسیدگی دندان در کودکان کم شود ضمن اینکه وارنیش فلوراید هم در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه آن‌چه برای ما ارزشمند است ارائه خدمات بهداشتی است و آن‌چه برای خیّران می‌ماند باقیات و صالحات است، خاطرنشان کرد: در  شهرستان‌های رفسنجان و انار بیتشر مراکز بهداشتی درمانی و حتی بیمارستان‌ها خیرساز هستند.

 

برچسب ها:
رفسنجانف روراستی، چاقی، مشکلات
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :