توسعه آموزش عالی نوشداروی رنج توسعه‌نیافتگی است

  • شناسه خبر: 39954
توسعه آموزش عالی نوشداروی رنج توسعه‌نیافتگی است

وزیر تحصیلات عالیه کشور افغناستان گفت: در شرایط امروزی و عصر جهانی شدن، تنها نوشدارویی که می‌تواند رنج توسعه‌نیافتگی را برطرف کند، توسعه آموزش عالی است.

وزیر تحصیلات عالیه کشور افغانستان گفت: در شرایط امروزی و عصر جهانی شدن، تنها نوشدارویی که می‌تواند رنج توسعه‌نیافتگی را برطرف کند، توسعه آموزش عالی است.

به گزارش”روراستی” نجیب‌الله خواجه‌عمری ظهر امروز در همایش توسعه روابط آموزش عالی ایران و افغانستان در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) اظهار داشت: دو کشور افغانستان و ایران اشتراکات همه‌جانبه و استراتژیک دارند و نشست‌های علمی و کارشناسانه و برخورد آکادمی با موضوع مربوط به دو کشور به معنی برخورد مسؤولانه بین دو کشور است.

وی بیان داشت: زمینه‌های گسترش روابط پویا و مفید دو کشور در ابعاد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی فراهم شود و برگزاری این نشست‌ها به معنای اهتمام ورزی و مواجهه متخصصان با مسائل دو کشور است که مجال برای ظهور استعدادهای درخشان و خلاق دو کشور فراهم شود.

وزیر تحصیلات عالیه افغانستان به رسمیت شناختن ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و روند رشد آن را از مزیت‌های این همایش عنوان کرد و افزود: در شرایط امروزی و عصر جهانی شدن، تنها نوشدارویی که می‌تواند رنج توسعه‌نیافتگی را برطرف کند توسعه آموزش عالی است.

خواجه‌عمری خاطرنشان کرد: محصولات علمی و رهاوردهای مختلف از طریق این نشست‌ها را شاهد خواهیم بود و تجارب آزموده شده جهان نشان می‌دهد که همکاری‌های اقتصادی به زبان مشترک و پویایی نظام آموزش عالی کشورها بستگی دارد.

وی تصریح کرد: وزارت تحصیلات عالیه افغانستان قابلیت برگزاری ارتباط علمی دانشگاهی را دارد و از این فرصت به خوبی استفاده می‌کند.

خواجه‌عمری ابراز داشت: دانشگاه‌های دو کشور گفت‌وگوهای بادوام و پیگیر دیپلماتیک دارند و استفاده از ظرفیت‌های علمی و اقتصادی نیازمند این گفت‌وگوهاست که هر دو کشور باید در این زمینه پیشگام باشند.

 

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،نوشدارو،تنها
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :