حضور ۳۰۰۰۰۰ افغانستانی در استان کرمان/منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان موقعیتی برای تجار افغانستانی

  • شناسه خبر: 39939
حضور ۳۰۰۰۰۰ افغانستانی در استان کرمان/منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان موقعیتی برای تجار افغانستانی

استاندار کرمان گفت: ۳۰۰ هزار افغانستانی در استان کرمان زندگی می‌کنند.

استاندار کرمان گفت: ۳۰۰ هزار افغانستانی در استان کرمان زندگی می‌کنند.

به گزارش “روراستی” علیرضا رزم‌حسینی صبح امروز در همایش «توسعه روابط آموزش عالی ایران و افغانستان» در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) اظهار داشت: استان کرمان میزبان وزرا و رؤسای دانشگاه‌های ایران و افغانستان بوده و این همایش پیشگام حرکت خوبی در راستای تقویت روابط این دو کشور شده است.

وی بیان داشت: با ابراز تأسف در ۵۰ سال اخیر به دلیل مشکلاتی که برای افغانستان پدید آمده است، ایران میزبان برادران دینی و انسانی خود شده به ویژه استان کرمان به دلیل موقعیت جغرافیایی پذیرای تعداد قابل توجهی از افغانستانی‌ها است.

رزم‌حسینی تصریح کرد: هم‌اکنون ۳۰۰ هزار نفر افغانستانی در این استان زندگی و حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز افغانستانی در مدارس ما تحصیل می‌کنند و فرصت‌های شغلی زیادی در اختیار برادران افغانستانی ما است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه اگر وضعیت افغانستان روز به روز بهتر شود، ایران می‌تواند، منافع بیشتری از مناسبات اقتصادی و فرهنگی و علمی ببرد، افزود: امیدواریم از این پذیرایی که از افغانستانی‌ها در استان کرمان می‌کنیم در آینده نزدیک ثمراتی نصیب ما شود.

رزم‌حسینی اضافه کرد: در حوزه سلامت و دیگر موارد بر اساس وظیفه انسانی و اسلامی که داریم، خدمات لازم را به ملت افغان ارائه می‌دهیم، همبستگی ملت‌ها به این معنا است که روابط علمی، فرهنگی و اقتصادی را تعمیق داده و موجب دوستی دو ملت شویم.

وی خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان موقعیت خوبی برای تجار افغانستانی است، همان‌طور که چینی‌ها از هزاران کیلومتر در شرق آسیا در این منطقه سرمایه‌گذاری می‌کنند، تجار افغانستانی هم در اینجا حضور پیدا کنند که حداقل هموطنان خود را که در این استان هستند، مشغول کار کرده و هم بتوانند، منافعی ببرند.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، استان، کرمان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :