سوم اردیبهشت روز “علم ایران و افغانستان” نامگذاری شود

  • شناسه خبر: 39936
سوم اردیبهشت روز “علم ایران و افغانستان” نامگذاری شود

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان گفت:  اگر مقام وزارت بپذیرند، امروز سوم اردیبهشت را به نام روز «علم ایران و افغانستان» نامگذاری کنیم.

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان گفت:  اگر مقام وزارت بپذیرند، امروز سوم اردیبهشت را به نام روز «علم ایران و افغانستان» نامگذاری کنیم.

به گزارش”روراستی” صبح امروز با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، استاندار کرمان، امام جمعه و فرماندار رفسنجان و جمعی از مسؤولان دانشگاه‌های کشور افغانستان همایش «توسعه روابط آموزش عالی ایران و افغانستان» در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان برگزار شد.

محمدعلی دهقان رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در حاشیه این همایش اظهار داشت: بعد از ماه‌ها تلاش این همایش شکل گرفت، اما نظر ما از روز اول برگزاری همایش علمی و تجاری بود که در بخش تجاری آن موفق نشدیم، میزبان مسؤولان دو کشور باشیم.

وی بیان داشت: قابلیت‌های بسیار زیادی در منطقه ما و کشور افغانستان وجود دارد که می‌توانیم در راستای منافع دو طرف از آن استفاده کنیم، اما بسیاری از این منابع مسکوت مانده و لازم است، مسؤولان دو طرف با هم تبادل داشته باشند و از آن استفاده کنند.

دهقان با اشاره به اینکه رؤسای دانشگاه‌های معتبر کشور افغانستان در این همایش حضور دارند، افزود: ما می‌توانیم، ارتباطات علمی با کشور افغانستان داشته باشیم و با این همایش مطلعی برای این ارتباطات ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر مقام وزارت بپذیرند، امروز سوم اردیبهشت را به نام روز «علم ایران و افغانستان» نامگذاری کنیم، علاوه بر اینکه مانند این همایش را سال بعد در کشور افغانستان داشته باشیم و هر سال پیگیری شود که تفاهمنامه‌هایی نوشته می‌شود، کنترل و اجرایی شود.

دهقان ابراز داشت: افغانستان به دلیل موقعیتی که دارد برای تجارت می‌توان از آن استفاده کرد و نکات حائز اهمیت دیگری است که مسؤولان می‌توانند برای آن برنامه‌ریزی کنند، بنابراین امیدواریم، این همایش به اهداف خود نزدیک شود و بتوانیم، ارتباط قوی‌تری بین کشورهای همسایه برقرار کنیم.

وی عنوان کرد: ما از ۳۰۰ میلیارد دلار تبادلات بین کشورهای همسایه تنها در چهار درصد سهیم هستیم که می‌توانیم، این سهم را قوی‌تر کنیم.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، روز، علم
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :