نسل جدید در معرض خطر مصرف غذاهای غیرسالم قرار دارند

  • شناسه خبر: 39918
نسل جدید در معرض خطر مصرف غذاهای غیرسالم قرار دارند

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت: رفتارها تغییر قابل توجهی در روش زندگی و تغذیه مردم دارد مردم غذاهای غیرسالم می‌خورند به ویژه نسل جدید در معرض خطری بیشتری هستند چون بیشتر از فست‌فودها استفاده می کنند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت: رفتارها تغییر قابل توجهی در روش زندگی و تغذیه مردم دارد مردم غذاهای غیرسالم می‌خورند به ویژه نسل جدید در معرض خطر بیشتری هستند چون بیشتر از فست‌فودها استفاده می کنند.

به گزارش”روراستی” علی اسماعیلی‌ندیمی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت با اشاره به شعار امسال هفته سلامت “سلامت برای همه و در همه جا” اظهار داشت: وظیفه دولت‌ها است که حداکثر خدمات پایه سلامت را فراهم کنند و در کشور ما خدمات پایه سلامت تقریبا پیشرفته و به شکل رایگان ارائه می‌شود.

وی بیان داشت: خدمات درمانی هم بخش عمده در محدوده دانشگاه و استان در حال انجام است و نیاز است این خدمات در سطوح بالاتری انجام شود و در طرح تحول نظام سلامت یکی از اصلی‌ترین ایده‌ها گسترش عدالت در دسترسی مردم به خدمات سلامت و دیگری کاهش پرداختی از جیب مردم بود که حتما بخش‌هایی از این دو هدف اصلی برآورده شده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه به تناسب افزایش سطح رفاه عمومی و اطلاعات مردم نیازمندی‌های مردم نوع و کیفیت خدمات سلامت هم افزایش پیدا می‌کند، ادامه داد: از طرفی تأمین سلامت مردم بخش کوچک آن در اختیار یک وزارتخانه یا یک ارگان است سلامت امری بین‌بخشی است و همه کسانی که مسؤولیت دارند باید بیایند و همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از به کار بستن دستورات به مردم برمی‌گردد و هرچه بتوانیم اطلاعات مفیدتری به مردم ارائه دهیم این انتقال اطلاعات وضعیت عمومی اطلاعات سلامت مردم را بالا می‌برد.

اسماعیلی‌ندیمی عنوان کرد: از سال ۵۷ به این طرف به طور مداوم طول عمر مردم ایران افزایش پیدا کرده و از ۵۲ سال به ۷۵ سال رسیده است و اگر به بالاترین متوسط‌های طول عمر در دنیا مانند ژاپن نگاه کنیم به اختلاف هفت، هشت ساله می‌رسیم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان ابراز داشت: مردم باید متعهدانه و با فکر و شعور کافی در افزایش طول عمر و سطح سلامت خود کمک کنند و آن‌چه در سلامت مردم مؤثر است الان در خدمات درمانی و بیمارستان‌ها نیست بلکه افزایش طول عمر مردم ناشی از اقدامات سطوح پایه سلامت است.

وی بیان کرد: نقش کلیدی در افزایش سلامت بر عهده خود مردم است همچنین هرچه سن مردم افزایش پیدا می‌کند هنجارهای زندگی مردم تغییر می‌کند مردم ما چاق‌تر شده‌اند و غذاهای پرچرب می‌خورند و زندگی‌ها کم‌تحرک تر شده است.

اسماعیلی‌ندیمی بیان کرد: علی‌رغم اینکه توانستیم افزایش امید به زندگی داشته باشیم از این طرف ممکن است همراه با افزایش طول عمر ناتوانی هم افزایش یابد، انسانی که چاق است و دیابت دارد و یا فشار خون بالا دارد به انواع بیمای‌ها مبتلا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت: رفتارها تغییر قابل توجهی در روش زندگی و تغذیه مردم دارد مردم غذاهای غیرسالم می‌خورند به ویژه نسل جدید در معرض خطری بیشتری هستند چون بیشتر از فست‌فودها استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه اگر روی عوامل خطرساز کار کنیم به طور مثال انسان‌های کمتری سکته می‌کنند، متذکر شد: بدترین حوادث ترافیکی مربوط به موتورسیکلت سواران است و خانواده باید رعایت کنند و وسیله نقلیه‌ای که خطرناک است در اختیار فرزندان خود قرار ندهند.

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، نسل جدید، غذا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :