صدای مردم؛ وقتی افزایش نرخ بیمه خودرو کام نان‌آور خانه را تلخ می‌کند

  • شناسه خبر: 39914
صدای مردم؛ وقتی افزایش نرخ بیمه خودرو کام نان‌آور خانه را تلخ می‌کند

نرخ دیه که هر سال رقمی برای آن تعیین می‌شود، برخی خودروداران را به تنگ آورده و هر سال باید مبلغ زیادی برای بیمه خودروی خود بپردازند آن هم وقتی سرپرست خانوار باشی و درآمد ۲ ماهت به اندازه هزینه بیمه خودرویت نباشد.

نرخ دیه که هر سال رقمی برای آن تعیین می‌شود، برخی خودروداران را به تنگ آورده و هر سال باید مبلغ زیادی برای بیمه خودروی خود بپردازند آن هم وقتی سرپرست خانوار باشی و درآمد ۲ ماهت به اندازه هزینه بیمه خودرویت نباشد.

به گزارش”روراستی” هر سال شاهد افزایش نرخ دیه هستیم و در این بین توجهی به قشر ضعیف که توان پرداخت رقم‌های بالای بیمه را ندارند، نشده است.

مالک خودرویی که طی سال با حقوق اندکی توانسته به سختی زندگی چند سر عائله را تأمین کند، هر سال برای پرداخت بیمه، خود و خانواده‌اش را استرس زیادی فرا می‌گیرد، چراکه هر سال که مراقب بودند و حادثه‌ای برایشان رخ نداده و از بیمه استفاده نکردند، یک سال تخفیف شامل بیمه خودروی آن‌ها شده اما متأسفانه از آن طرف نرخ دیه افزایش پیدا می‌کند و این تخفیف هیچ تأثیری برای آنها نخواهد گذاشت.

این گفت‌وگوی خبرنگار ما با یک مالک خودروست که با عصبانیت از درب یک شرکت بیمه بیرون آمد و با خود غرولند می‌کرد، علت عصبانیش را جویا شدم و زمانی که متوجه شدم مبلغی که برای بیمه خودرویش باید بپردازد بالای یک میلیون تومان است، متعجب شدم و برای روشن شدن مطلب وارد آن شرکت شدم.

مسؤول بیمه که مشغول صحبت با تلفن بود و گویا داشت بیمه یکی از مشتریان را تلفنی محاسبه می‌کرد، از افزایش نرخ دیه و تأثیر آن روی بیمه‌ها و افزایش مبالغی که بیمه‌گذاران باید بپردازند توضیح می‌داد که در آنجا من هم به جواب سؤالم رسیدم.

اینگونه که شنیدم مدل خودرو هم در نرخ بیمه اثرگذار است، یعنی هرچه مدل خودرو بالاتر باشد، مبلغی که باید برای بیمه پرداخته شود هم بیشتر است.

از طرفی نباید فراموش کنیم که خودروهای مدل پایین هم علی‌رغم اینکه مبلغ بیمه‌شان کمتر است، اما مشکلات خود را دارند.

در همان حین یک خانم حدودا ۴۰ ساله برای پرداخت بیمه خودرویش وارد شرکت بیمه شد و نشست تا مبلغی که باید بپردازد محاسبه شود، خودرویش مدل ۹۰ بود و به گفته خودش یک بار تصادف کرده و از بیمه استفاه کرده بود، اما پنج سال تخفیف شامل حال خودرویش شد با این حال به قول خودش چه فایده، افزایش دیه کام این زن که سرپرست خانواده بود و با این ماشین خرج یک زندگی سه نفره را تأمین می‌کرد را تلخ کرد و باید ۸۷۰ هزار تومان می‌پرداخت.

او نیز شاکی و نالان شرکت بیمه را ترک کرد تا برود دنبال پول، چراکه آخرین روزی بود که خودروی او بیمه داشت.

اگر این مبالغ که البته زیاد هم هستند را یک فرد ضعیف و دارای درآمد پایین نتواند بپردازد و از طرفی حادثه‌ای برایش پیش آید، چگونه می‌تواند از عهده پرداخت مبلغ هنگفت دیه برآید.

بهتر است تسهیلاتی از سوی شرکت‌های بیمه برای دارندگان خودرو در نظر گرفته شود و مهمتر از همه در زمان تصمیم‌گیری نگاهی به قشر ضعیف جامعه هم صورت گیرد.

این روزها دردهای زیادی در بین مردم احساس می‌کنیم و با خود می‌گوییم کی این گرفتاری‌ها تمام می‌شود، از هر موضوعی چوب سختی‌ها باید به تن مردم فقیر و قشر ضعیف جامعه بخورد، دردهایی که همه ناشی از مسائل اقتصادی است.

انتهای پیام/بمی نژاد

 

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، بیمه، خودرو
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • شهروند

    ممنون که صدای درد مردم شدین ...مسئولین که براشون درد مردم اهمیتی نداره وگرنه...