خط قرمز آب نه شعار و نه اخطار است/قرارگیری کرمان در درون بحران آب

  • شناسه خبر: 39868
خط قرمز آب نه شعار و نه اخطار است/قرارگیری کرمان در درون بحران آب

استاندار کرمان با اشاره به بحران آب در استان گفت: ما در خط قرمز آب قرار داریم و این نه شعار و نه اخطار است بلکه در درون بحران هستیم و باید بپذیریم، نمی‌توانیم مانند گذشته پسته برداشت کنیم.

استاندار کرمان با اشاره به بحران آب در استان گفت: ما در خط قرمز آب قرار داریم و این نه شعار و نه اخطار است بلکه در درون بحران هستیم و باید بپذیریم، نمی‌توانیم مانند گذشته پسته برداشت کنیم.

به گزارش “روراستی” علیرضا رزم‌حسینی عصر امروز در نشست مشترک شورای اداری شهرستان و افتتاح فاز اول پروژه فروکروم رفسنجان با قدردانی از سرمایه‌گذار چینی اظهار داشت: این سرمایه‌گذار به درستی تشخیص داد که ایران بازار بسیار بزرگ و کشور صاحب تمدن و تاریخ و دارای مردمان با صداقت است.

وی بیان داشت: زمانی که یک ایرانی به اعتبار خود شخص می‌تواند سرمایه‌گذاری را مستقیماً و بدون تشریفات اداری جذب کند نشان از تیزهوشی چینی‌ها است که این انتخاب را در ایران و در استان کرمان و در رفسنجان و این منطقه انجام دادند.

استاندار کرمان عنوان کرد: امروز شاهد هستیم که در این منطقه بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه کلنگ‌زنی و افتتاح شد و خوب است که اعضای کمیسیون اقتصادی به عنوان یک نمونه از کارهای خودساخته و خوداتکا در حوزه اعتبارات مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: اگر می‌توانستیم بروکراسی‌های اداری را حذف می‌کردیم و از بین می‌بردیم، مطمئناً فضای سرمایه‌گذاری در کشور و در استان بهبود پیدا می‌کرد.

استاندار کرمان با ابراز اینکه مردم رفسنجان سختکوش و وفادار به آرمان‌های انقلاب هستند، تصریح کرد: ترکیب مثلث توسعه اقتصادی شرایطی ایجاد کرد از این بیابانی که چند سال پیش بود امروز به مرکز توسعه، اقتصاد گسترش یافته است.

وی از  بحران آب در استان یاد کرد و افزود: ما در خط قرمز آب قرار داریم و این نه شعار و نه اخطار است بلکه در درون بحران هستیم و باید بپذیریم، نمی‌توانیم مانند گذشته پسته برداشت کنیم و باید به سمت صنعتی شدن پیش برویم.

رزم‌حسینی در ادامه عنوان کرد: از ۹۰ هزار هکتار باغات پسته در رفسنجان، باید به ۲۰ درصد از سطح زیر کشت تبدیل شود و باید به سمت صنعتی شدن پیش برود و حتی مقداری که پسته است چنانچه با تکنولوژی‌های جدید بتوانیم در عرصه جهانی رقابت کنیم، می‌توانیم ادعا کنیم که ۲۰ درصد از سطح زیر کشت را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: چشم‌انداز آینده رفسنجان این است که در حوزه صنعتی حرکت کند و در حوزه کشاورزی و پسته به سمت افزایش راندمان حرکت کرده و کاهش سطح زیر کشت را داشته باشند در غیر این صورت روزبه‌روز با حفر چاه‌هایی که به ۴۰۰ متر رسیده و EC آب به ۱۵ تا ۳۰ هزار رسیده نمی‌توانیم کشاورزی پایداری در این منطقه داشته باشیم.

 

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،بحران،آب
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :