افتتاح ۸ کارخانه جدید تا پایان امسال در رفسنجان

  • شناسه خبر: 39864
افتتاح ۸ کارخانه جدید تا پایان امسال در رفسنجان

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: تا پایان امسال ۸ کارخانه جدید با ۵۰۰ نفر اشتغالزایی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان شروع به کار خواهند کرد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: تا پایان امسال ۸ کارخانه جدید با ۵۰۰ نفر اشتغالزایی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان شروع به کار خواهند کرد.

به گزارش “روراستی” احمد انارکی‌محمدی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان با حضور وزیر اقتصاد با بیان اینکه دعوت از کمیسیون اقتصادی مجلس از سال گذشته در دستور کار بود، اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح پروژه‌های زیادی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان بودیم.

وی بیان داشت: بیش از یک‌هزار میلیارد پروژه امروز در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان کلنگ‌زنی و افتتاح شد که رقم بسیار خوب و جای امیدواری است و مهم این است که این موضوع نتیجه کار بخش خصوصی است که کارهای بزرگی را رقم می‌زنند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شوراس اسلامی تصریح کرد: رفسنجان از جمله شهرهایی است که بیشترین خیّران را دارد و ۷۰ سال پیش خیّر پزشکی هسته‌ای در این شهرستان وقف سلامت کرده است، همچنین نیمی از املاک هلال‌احمر کشور در رفسنجان وقف شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌های پی در پی که متاسفانه رخ داده است، سال گذشته سرمازدگی، گرمازدگی و تگرگ‌زدگی به محصول پسته شهرستان خسارات زیادی وارد کرد و امسال نیز گرمازدگی ۸۰ درصد از محصول پسته را از بین برده است و باید به مردم این شهرستان که همواره پشتیبان نظام بوده‌اند، کمک شود.

انارکی‌محمدی همچنین به کمک‌های مردم رفسنجان به جبهه‌ها در زمان جنگ تحمیلی اشاره کرد و یادآور شد: در بحث بهداشت و درمان وقفیات زیاد و ساخت و سازهای خیّران زیاد داریم، زیرساخت‌های این شهرستان، دانشگاه‌ها، فرودگاه اکثرا توسط مردم ساخته شده و کمتر بار به دوش دولت گذاشته شده اما امروز نیاز به کمک دولت دارند تا این زمان بحرانی را بگذرانند.

وی عنوان کرد: ۱۲ کارخانه با ۵۰۰ نفر اشتغالزایی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان فعال هستند و تا پایان امسال ۸ کارخانه جدید با ۵۰۰ نفر اشتغالزایی در این مجموعه شروع به کار خواهند کرد.

انارکی‌محمدی خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین کارهایی که در حال انجام است یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی است که مدیرعامل مس با حضور مدیرعامل بازنشستگی مس قبول کردند که صنایع پایین‌دستی مس را در رفسنجان کلید بزنند و ساخت کارخانه اسید نیز در این شهرستان صورت بگیرد.

وی با اشاره به مشکلات فعالان اقتصادی شهرستان عنوان کرد: کارخانه‌های بزرگی در شهرستان داریم که نیاز به حمایت دارند و امیدواریم در مصوبات و اقداماتی که قرار است انجام شود به آن‌ها کمک شود.

انارکی‌محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه فروکروم در رفسنجان اشاره و اظهار کرد:  قبلاً مواد خام کروم را صادر می‌کردیم اما امروز حتی مجبور هستیم واردکننده فروکروم باشیم که امروز دومین محموله سنگ کروم از آفریقا وارد شد که نشان‌دهنده ارزآوری این پروژه است.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، پایان، امسال
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :