افتتاح فاز اول پروژه فروکروم رفسنجان با حضور وزیر اقتصاد/حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در رفسنجان

  • شناسه خبر: 39830
افتتاح فاز اول پروژه فروکروم رفسنجان با حضور وزیر اقتصاد/حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: فاز اول پروژه فروکروم در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، پنجشنبه هفته جاری با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی افتتاح می‌شود.

فرماندار رفسنجان گفت: فاز اول پروژه فروکروم در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، پنجشنبه هفته جاری با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی افتتاح می‌شود.

به گزارش “روراستی” علیار اسکندری‌نسب ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: ضرورت اطلاع‌رسانی در جامعه امروزی بیش از گذشته است و تهیه کننده خبر و مصاحبه‌شونده هر دو باید به موضوعات اشراف کامل داشته باشند و امانتداری کنند.

فرماندار رفسنجان در ادامه با اشاره به آنچه در سال ۹۶ گذشت، برگزاری دو انتخابات مهم و حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای را حماسه‌آفرینی دانست و افزود: سال گذشته استان کرمان میزبان مقامات عالی کشور از جمله رئیس‌جمهور بود.

وی ادامه داد: حضور این مقامات افتتاح بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه را رقم زد که بخش اعظم این اعتبار از محل اعتبارات بخش خصوصی بود.

افتتاح ۳٫۹ میلیارد تومان پروژه در مجمتع مس رفسنجان

اسکندری‌نسب عنوان کرد: از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌ای که در استان افتتاح شد، ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در مجتمع مس رفسنجان بهره‌برداری شد و اتفاقات خوبی در سایه همدلی و همراهی مجمع نمایندگان استان، ائمه جمعه و مدیریت اجرایی استان در حوزه اقتصادی افتاد.

وی خاطرنشان کرد: استان کرمان در راستای طرح مثلث توسعه اقتصادی که به ابتکار استاندار مطرح شده ۲۲ معین اقتصادی در سراسر استان دارد و شهرستان قلعه‌گنج به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی مطرح شده است.

فرماندار رفسنجان به پروژه مهم فروکروم در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان که توسط چینی‌ها سرمایه‌گذاری شده اشاره کرد و توضیح داد: فاز اول این پروژه پنجشنبه هفته جاری با حضور مقاماتی از کشور از جمله وزیر امور اقتصادی و دارایی، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، رئیس مناطق آزاد کشور و سفیر چین افتتاح می‌شود.

وی ابراز داشت: در کنار افتتاح این فاز، کلنگ احداث منطقه ویژه سرمایه‌گذاری چینی‌ها در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان هم به زمین زده می‌شود.

اسکندری‌نسب با اشاره به هزینه‌کرد ۱۴۵ میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد: سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات دانشگاه علوم‌پزشکی فقط امکانات پزشکی تهیه شده است.

وی بیان کرد: در آستانه کلنگ‌زنی کارخانه تولید لوازم یک‌بار مصرف سیلیکون به ارزش ۱۱ میلیون یورو توسط سرمایه‌گذار آلمانی هستیم و کارخانه رفسنجان ‌دارو که مشکلاتی داشت طی پنج تا ۶ ماه آینده شروع به کار خواهد کرد.

افتتاح فاز اول پروژه فروکروم با ۲۰۰ نفر اشتغالزایی

فرماندار رفسنجان با توضیح اینکه با هر یک میلیون یورویی که سرمایه‌گذار آلمانی هزینه می‌کند، ۳۵ تا ۵۰ نفر اشتغالزایی به دنبال خواهد داشت، افزود: در فاز اول پروژه فروکروم هم ۲۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

اسکندری‌نسب همچنین به میزان اشتغالی که سال گذشته در رفسنجان ایجاد شده اشاره داشت و اظهار کرد: تعداد معرفی به مؤسسات کاریابی در ۶ ماه اول سال گذشته ۲۴۹ نفر و در ۶ ماه دوم ۲۵۱ نفر بوده و میزان اشتغالی که وارد سامانه رصد شده ۶ ماه اول سال گذشته ۱۲۱ نفر و در ۶ ماه دوم، ۲ هزار و ۶۱۲ نفر بوده است، ضمن اینکه تعهد ما در سال گذشته ۲ هزار و ۷۲۷ نفر و امسال ۲ هزار و ۷۳۷ نفر است.

وی اضافه کرد: سال گذشته قریب به یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی تسهیلات آبیاری تحت‌فشار دریافت کردند که ۲۰۰ هکتار آبیاری زیرسطحی است و ۲۳ هکتار تولیدات کشت جایگزین در شهرستان انجام شد.

فرماندار رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست خبری اولویت‌های سال ۹۷ را برشمرد و اولویت اول را سیاست مبتنی بر ولایت و توسعه عنوان کرد.

وی تمرکز بر مثلث توسعه اقتصادی توسعه گردشگری و میراث فرهنگی را دیگر اولویت‌های امسال ذکر کرد.

اسکندری‌نسب خاطرنشان کرد: در کنار کشاورزی و کشت پسته باید گردشگری و صنعت توسعه یابد چراکه با خشکسالی که در شهرستان داریم آینده این شهرستان با کشاورزی تضمینی ندارد.

وی به بازدیدهای ایام نوروز از مناطق تاریخی و گردشگری شهرستان اشاره و رقم ۱۴۲ هزار و ۱۸۱ نفر بازدید کننده از جاذبه‌های شهرستان را مطرح کرد که از این رقم ۳۳ هزار و ۱۹۰ نفر بازدیدکننده از بزرگترین خانه خشتی جهان بودند.

رشد ۷۰ درصدی بازدید از خانه حاج‌آقاعلی رفسنجان در نوروز ۹۷

فرماندار رفسنجان یادآور شد: امسال بازدید از خانه حاج‌آقاعلی بزرگترین خانه خشتی جهان ۷۰ درصد و بازدید از سایر مناطق گردشگری شهرستان ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: بر این باوریم که کار اقتصادی باید همسنگ با کار فرهنگی باشد و این مهم از دیگر اولویت‌های ما در سال جاری است و با جلب اعتماد سرمایه‌گذاران می‌توانیم به سمت توسعه و آبادانی شهرستان پیش برویم.

اسکندری‌نسب ایجاد امید در جامعه را امری ضروری دانست و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در ابعاد مختلف زیاد خواند.

ضرورت ترغیب مردم بر استفاده از کالای ایرانی

وی با اشاره به نام سال با نام حمایت از کالای ایرانی تأکید کرد: باید مردم را ترغیب کنیم و بر استفاده از کالای ایرانی فرهنگ‌سازی کنیم همچنین تولیدکنندگان هم باید با تولید کالای باکیفیت حقوق مصرف‌کننده را رعایت  و با کالای خود امکان رقابت در دنیا را فراهم کنند.

 

برچسب ها:
رفسنجان، وراستی، افتتاح، فازاول
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • منوچهر

    سلام بگوش فرماندار برسونید فکری بحال این آب شرب رفسنجان بکند با این آب آرسنیک دار وهوای آلوده مس چه شود

    رضا

    یکی دیگه ایجاد کرده ایشون پزشو میده اجازه گرفته صحبت کرده