حمله‌ به سوریه یک جنایت است/ رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس جنایتکارند و سودی نخواهند برد

  • شناسه خبر: 39780
حمله‌ به سوریه یک جنایت است/ رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس جنایتکارند و سودی نخواهند برد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: حمله‌ سحرگاه امروز به سوریه یک جنایت است، بنده صریحاً اعلام می‌کنم رئیس‌جمهور آمریکا، رئیس‌جمهور فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس جنایتکارند و جنایت کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: حمله‌ سحرگاه امروز به سوریه یک جنایت است، بنده صریحاً اعلام می‌کنم رئیس‌جمهور آمریکا، رئیس‌جمهور فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس جنایتکارند و جنایت کردند.

به گزارش”روراستی” به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، حمله سحرگاه امروز امریکا و دو کشور غربی به سوریه را جنایت دانستند و با دروغ خواندن ادعای آنها مبنی بر مخالفت با استفاده از سلاح شیمیایی، تأکید کردند: جمهوری اسلامی همچون گذشته در کنار گروههای مقاومت حاضر خواهد بود و آمریکا نیز قطعاً در اهداف خود در منطقه، شکست خواهد خورد.

در این دیدار که به مناسبت خجسته عید مبعث برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی ضمن تبریک سالروز بعثت پیامبر اسلام(ص)، بازگشت به توحید و حاکم شدن علم و قدرت و فیض و هدایت الهی بر زندگی انسان و مقابله با منیّت و دیکتاتوری و استبداد را اصلی ترین پیام بعثت دانستند و گفتند: توحید در بردارنده کلیات و اصول مبارزه با ظلم و زورگویی است و بر همین اساس، جبهه حق باید همواره با باطل مبارزه کند و در این مبارزه، سرنوشت محتوم باطل، عقب نشینی است.

حضرت آیت الله خامنه ای مهمترین وظیفه امت اسلامی را بازگشت به پیام بعثت یعنی توحید، برشمردند و خاطرنشان کردند: اگر به توحید اعتقاد داشته باشیم زیر بار ظلم نمی رویم و از مظلوم حمایت می کنیم و به همین دلیل است که هر جا مظلومی نیازمند یاری باشد، جمهوری اسلامی در آنجا حاضر خواهد بود.

ایشان فلسفه اصرار جمهوری اسلامی ایران در حمایت از موضوع فلسطین را در همین چارچوب ارزیابی کردند و افزودند: ایستادگی در مقابل ظالم، قطعاً منجر به پیشرفت خواهد شد که نمونه بارز آن، ملت فلسطین است که در ابتدا ملتی ضعیف بودند اما براثر ایستادگی، اکنون آن ملت ضعیف به یک فلسطین قدرتمند تبدیل شده است که رژیم صهیونیستی را تهدید می کند و این رژیم در مقابل ملت فلسطین احساس ضعف و عجز می کند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: در این رویارویی، بدون تردید، فلسطینی ها بر صهیونیست ها غالب خواهند شد و سرزمین فلسطین به ملت آن باز خواهد گشت.

حضرت آیت الله خامنه ای، حضور جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا و در کنار گروههای مقاومت و در سوریه را در چارچوب حمایت از مظلوم دانستند و گفتند: اینکه گفته می‌شود جمهوری اسلامی ایران توسعه طلب است، سخنی دروغ و خلاف واقع است و ایرانِ بزرگ و آباد و یکپارچه، قصد توسعه طلبی در منطقه و هیچ نقطه ای از دنیا را ندارد.

ایشان افزودند: علت حضور ایران در سوریه و در منطقه غرب آسیا، یاری رساندن به مقاومتی بود که در مقابل ظلم وجود داشت و جبهه مقاومت به برکت یاری و کمک هایی که شد و با شجاعت نیروهای سوری توانست بر تروریست هایی که بوسیله آمریکا و غربی ها و مزدوران آنها همچون سعودی بوجود آمده بود، غلبه کند و آنها را شکست دهد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان بامداد امروز رئیس جمهور آمریکا که مدعی مقابله با داعش و شکست آن در سوریه شده بود، گفتند: این سخنان یک دروغ آشکار و فضاحت بار است زیرا آمریکایی ها با پول سعودی و امثال آن، این موجودات خبیث را در عراق و سوریه به‌وجود آوردند و هر جا که لازم بود از تروریست ها حمایت کردند و هنگامی هم که عناصر اصلی داعش در محاصره بودند، آنها را نجات دادند.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: برغم حمایت های امریکا و عوامل آنها، اما جبهه مقاومت توانست سوریه و عراق را نجات دهند.

ایشان حمله بامداد امروز به سوریه را یک جنایت خواندند و افزودند: بنده صریحاً اعلام می کنم رئیس جمهور امریکا، رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلیس جنایتکار هستند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه امریکایی‌ها همچون سرنوشت عراق و افغانستان، از اینگونه جنایات در سوریه، سودی نخواهند برد، گفتند: رئیس جمهور امریکا چندی پیش اعلام کرد که در منطقه غرب آسیا، هفت تریلیون دلار هزینه کرده اند و چیزی عاید آنها نشده است. این سخن، صحیح است و از این پس هم امریکا هر قدر تلاش و هزینه کند، چیزی عاید آن در منطقه نخواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه ای، لزوم هوشیاری و بیداری ملت‌ها، کشورها و دولت‌های اسلامی را در مقابل این حوادث گوشزد کردند و افزودند: هدف امریکایی‌ها، فقط سوریه و عراق و افغانستان نیست بلکه آنها، بدنبال ضربه زدن به امت اسلامی و اسلام هستند، بنابراین دولت‌های اسلامی نباید خود را در خدمت اهداف امریکا و برخی کشورهای متجاوز غربی قرار دهند.

ایشان خاطرنشان کردند: برای یک کشور اسلامی همچون سعودی افتخار نیست که رئیس جمهور کنونی امریکا در تبلیغات انتخاباتی‌اش علناً در مورد آنها بگوید «گاو شیرده». ذلت از این بالاتر نمی شود که پول یک کشور را بگیرند و با چنین تعبیری آن را خطاب کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به دروغ‌گویی رئیس‌جمهور امریکا مبنی بر اینکه حمله به سوریه برای مقابله با بکارگیری سلاح های شیمیایی بوده است، افزودند: آنها با بکارگیری سلاح شیمیایی و یا هر سلاح دیگر ضد ملتهای اسلامی و ملتهای مظلوم مخالفتی ندارند، همچنانکه از بمباران روزانه علیه مردم یمن حمایت می کنند و در دوران جنگ تحمیلی نیز از صدام جنایتکار که با استفاده از سلاح شیمیایی هزاران نفر از مردم ایران و عراق را به شهادت رساند و یا مصدوم کرد، حمایت کردند.

رهبر انقلاب اسلامی، رفتارهای امریکا و برخی کشورهای غربی را ناشی از اهداف استعماری و «دیکتاتوریِ بین‌المللی» آنها دانستند و خاطرنشان کردند: البته دیکتاتورها در هیچ کجای دنیا کامیاب نخواهند شد و امریکا نیز قطعاً در اهداف خود در منطقه، شکست خواهد خورد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به ایستادگی ملت ایران و پایدارتر شدن آن به دلیل تجربه ۴۰ ساله مقاومت و ایستادگی، گفتند: این تجربه به ما آموخته است که عقب نشینی، مشوق دشمن است و ایستادگی، موجب عقب رفت آن خواهد شد.

ایشان در پایان با تأکید بر اینکه عقب نشینیِ استکبار و زورگویان عالم به دلیل ایستادگی و مقاومت در مقابل آنها، یک «سنت الهی» است، ابراز امیدواری کردند ملت‌های عراق، افغانستان، سوریه، فلسطینِ مظلوم، میانمار و مردم کشمیر در آینده نه چندان دور، با مقاومت خود، دشمنان را به عقب برانند.

 

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،حمله،سوریه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :