شنبه : ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

خانه» آخرین اخبار» اسلاید شو» رفسنجان» گالری» مطالب برگزیده سایت » حداقل ۶ ساعت خواب در شب پیش‌نیاز سلامتی انسان/تاثیر منفی تلویزیون و فضای مجازی بر خواب شبانگاهی
کدخبر: 39776 - تاریخ انتشار ۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۱۸:۵۱

حداقل ۶ ساعت خواب در شب پیش‌نیاز سلامتی انسان/تاثیر منفی تلویزیون و فضای مجازی بر خواب شبانگاهی

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: پیش نیاز سلامتی بدن انسان داشتن حداقل ۶ ساعت خواب در شب است.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: پیش نیاز سلامتی بدن انسان داشتن حداقل ۶ ساعت خواب در شب است.

به گزارش”روراستی” پروین نخعی افزود: خواب یکی از شاهراه‌های سلامتی است و خواب شبانگاهی موجب افزایش انرژی برای روز بعد است که متاسفانه این خواب در حال حذف است.

وی بیان داشت: بین نسل  جوان امروز ما خواب شبانگاهی با دیدن برنامه‌های تلویزیونی، شب‌نشینی‌های طولانی و رفتن در فضای مجازی در حال کمرنگ شدن است.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان تصریح کرد: خواب ناسالم موجب می‌شود انسان در طول روز بخوابد و از طرفی خواب در روز موجب افزایش اضطراب و پرخاشگری می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان و کنکوری‌ها نیز ساعت خواب را به ۲ تا ۴ ساعت تقلیل ندهند و از  ۶ ساعت کمتر نباشد، ادامه داد: چون مغز به بازبینی و کسب انرژی احتیاج دارد و باید خواب مناسب باشد تا انرژی مورد نیاز مغز تأمین شود.

نخعی خاطرنشان کرد: برخی افراد در شب از نورهایی استفاده می‌کنند که نور باید آرامبخش باشد و ترجیحا ًنور قرمز نباشد و برای بچه‌ها برای ترس از تاریکی باید نور آرامبخش مانند سبز و … باشد و در فاصله دورتر باشد تا واهمه تاریکی را از بین ببرد.

وی یکی از شاهراه‌های مهم سلامت را تغذیه مناسب دانست و افزود: یکی از وعده‌های مهم صبحانه است اما کارمندان و دانش‌آموزان به‌دلیل کسالت و خواب‌آلودگی این وعده را حذف می‌کنند که پس از چند ساعت به‌دلیل ضعفی که برایشان پیش می‌آید به‌دنبال  خوراکی شیرین هستند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان اظهار کرد: حذف بسیاری از مواد غذایی می‌تواند مشکلاتی برای سلامتی داشته باشد کمبود ویتامین‌ها و مواد غذایی پروتئینی در بدن اثرات مضر خود را در سال‌های آینده نشان می‌دهد.

وی تأکید کرد: مصرف سبزیجات برای بیماری‌های قلبی مفید است و حتماً به همراه مواد پروتئینی سبزیجات مصرف شود و از همه نعمت‌هایی که خداوند در اختیار ما قرار داده بایدبه طور معمول و متعارف استفاده شود.

نخعی ابراز داشت: لازم نیست برای لاغر شدن چیز خاصی خورده شود باید از همه نوع مواد غذایی به میزان کم مصرف شود و به یقین اضافه وزن به وجود نخواهد آمد.

نخعی بیان کرد: فست فودها، سوسیس و کالباس حاوی نیترات و سرطانزا هستند، بنابراین در فاصله دو ماه یکبار می‌توان از این غذای فست فودی به میزان کم استفاده کرد، همچنین انواع کنسروها و غذاهای آماده به‌دلیل نمک فراوان و چربی زیادی که دارند مناسب نیستند.

وی توضیح داد: به هنگام غذا خوردن از نوشیدن آب سرد فراوان پرهیز شود زیرا موجب اختلال در دستگاه گوارش می‌شود همچنین ورزش سالم شاهراه دیگر سلامت است که متاسفانه در جامعه  افراد عقیده دارند که بایددر خانه دستگاه تردمیل و یا دوچرخه ثابت داشته باشند و برای انجام ورزش‌های خاص به باشگاه بروند که این تفکر نادرست است زیرا علم پزشکی بهترین ورزش را پیاده‌روی هفته‌ای ۵ بار و روزی ۳۰ دقیقه می‌داند که این پیاده‌روی مانع چاقی و مبتلانشدن به بسیاری از بیماری‌ها است.

نخعی در بخش دیگری از این نشست اضافه کرد: انجام ورزش شنا به افرادی که دارای زانو درد، دردهای استخوانی و وزن زیاد هستند توصیه می‌شود.

نظر خود را بگذارید