ادامه معضل سگ های ولگرد در رفسنجان/مرگ یک مرد۵۸ ساله در اثر گزیدگی سگ

  • شناسه خبر: 39693
ادامه معضل سگ های ولگرد در رفسنجان/مرگ یک مرد۵۸ ساله در اثر گزیدگی سگ

مرگ یک مرد ۵۸ ساله در رفسنجان پس از گزیدگی سگ مشکوک به هاری اعلام شد.

مرگ یک مرد ۵۸ ساله در رفسنجان پس از گزیدگی سگ مشکوک به هاری اعلام شد.

به گزارش “روراستی” در پی فوت یک نفر در رفسنجان بر اثر گزیدگی سگ در یکی از مناطق رفسنجان، احمد جمالی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به خبرنگار ما گفت: به گفته خانواده متوفی وی سابقه تنگی نفس داشته و زمانی که سگ وی را گاز گرفته واکسن دریافت کرده است.

وی ادامه داد:  اما علائم ۱۰۰ درصد با هاری هماهنگ نیست و فعلا همکاران ما یکی از تشخصی های احتمالی شان هاری بوده که با توجه به اینکه نمونه برداری به تهران ارسال شده  تا جواب قطعی آزمایش دریافت نشود نمی توانیم هاری اعلام کنیم.

جمالی زاده تصریح کرد: فرد متوفی از ناحیه صورت دچار آسیب شده و هاری زخم صورت فوق العاده خطرناک است و متاسفانه ۱۴ فروردین فوت کرده است.

وی با اشاره به شرایط خاص دفن متوفیانی که در اثر هاری فوت کرده اند، بیان کرد: دفن شرایط خاصی دارد و فعلا بر است اساس احتمالات هاری دفن انجام می شود.

نژادقادری مدیر گروه بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هم در این رابطه گفت:  با توجه به اینکه سگ هار بوده و هاری آن بر اساس آزمایش انجام شده مثبت بوده این مورد مرگ مشکوک به هاری است و تا زمان تعیین تکلیف باید حتما مورد را هاری اعلام کرد چراکه تا جواب آزمایش دریافت شود طول می کشد و در صورتی که جواب آزمایش مثبت باشد ۱۰۰ درصد مرگ بر اثر هاری اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این حادثه در ۲۸ اسفندماه ۹۶ رخ داده و چهارنفر دیگر هم توسط این سگ گزیده شدند، عنوان کرد: فردی که فوت کرده ۵۸ ساله بود.

نژادقادری متذکر شد: پس از انجام آزمایش از سگ و مثبت بودن هاری آن، این حیوان معدوم شده است.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، مرگ، هاری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • احمدرضا

    سلام.سگهای ولگرد به علت خشکسالی از همه جا در شهر وروستاها امده اند و حتی در روستاهایی مثل مهدی اباد واح و قاسم اباد جان چند موتور سوار را گرفته اند سوسول های حمایت از حیوانات یا جمع کنند یا بگذارند مردم کاری بکنند جان ادمی محترم هس