کارنامه فصل پاییز مجتمع مس سرچشمه+تصاویر

  • شناسه خبر: 39591
کارنامه فصل پاییز مجتمع مس سرچشمه+تصاویر

عملکرد فصل پاییز مجتمع مس سرچشمه به تفکیک ماه های این فصل در دو زمینه تولید و توسعه و فرهنگ و اجتماع تشریح شده است.

عملکرد فصل پاییز مجتمع مس سرچشمه در دو زمینه تولید و توسعه و فرهنگ و اجتماع تشریح شده است.

تولید و توسعه؛

مهر
 بازدید جمعی از مدیران سازمان بورس اوراق بهادار کشور از مجتمع مس سرچشمه
مدیر مس منطقه کرمان در بازدید مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای بورسی مورد توجه بازار سرمایه می باشد و سهامداران همیشه آن را رصد کرده و به دنبال کاهش قیمت تمام شده و افزایش تولید این شرکت هستند.
محمد حسنی در بازدید جمعی از مدیران سازمان بورس اوراق بهادار کشور از مجتمع مس سرچشمه اظهار کرد: شرکت صنایع مس سه معدن بزرگ دارد که بزرگترین آن معدن مس سرچشمه است و این معدن جزو معادن مشهور دنیا است و در خاورمیانه تک است.


افتتاح غرفه صنایع مس در نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی استان کرمان در مشهد
اولین نمایشگاه توامندی‌های اقتصادی استان کرمان با حضور نهادهای برتر صنعتی این استان در شهر مشهد افتتاح شد که شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در این نمایشگاه شرکت می‌کند.
در شب افتتاحیه این نمایشگاه که در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی شهر مشهد برگزار می‌شود، مقامات مختلف در غرفه‌ی شرکت ملی صنایع مس شرکت کردند و پیرامون اهمیت صنایع مس بر اقتصاد استان کرمان و کشور به بحث پرداختند.
 برگزاری مراسم تجلیل از برترین های المپیاد ایمنی جنوب شرق کشور
طی مراسمی با حضور معاون و وزیر کار ، معاون اقتصادی استاندار کرمان، مدیر کل اداره کار و امور اجتماعی استان و جمعی از مسوولین ، از برترین های المپیاد ایمنی جنوب شرق کشور تجلیل شد.
در این مراسم معاون وزیر رفاه، کار و امور اجتماعی با اشاره به نقش و جایگاه مسئولین ایمنی در جلوگیری از بروز حواث در مناطق صنعتی، گفت: در حال ۱۴ هزار نفر مسوول ایمنی با ادارات کار در استانها همکاری میکنند.
مشیریان افزود : برگزاری المپیاد ها و معرفی افراد برتر نقش بسزایی در بهبود وضعیت ایمنی کارگاهها دارد و
بالابردن ضریب ایمنی در محیط کار از اهداف مهم برگزاری المپیاد بوده است.
گفتنی است در مرحله اول المپیاد ایمنی جنوب شرق کشور حدود ۸۰۰ نفر از استانهای کرمان ، سیستان بلوچستان و هرمزگان شرکت کردند که ۵۰ نفر موفق به کسب رتبه بالا شدند.
در مرحله دوم از بین ۵۰ نفر شرکت کننده، ۳ نفر برگزیده شدند که آقای محمد کرمی کارشناس ارشد ایمنی مجتمع مس سرچشمه موفق به کسب رتبه اول شد.
آبان
رکوردهای جدید تولید در کارخانجات مس منطقه کرمان
مدیر امور کنترل فرآیند و برنامه ریزی تولید مس منطقه کرمان از رکوردهای جدید تولید از ابتدای راه اندازی در کارخانجات مس منطقه کرمان در مهر ماه سال جاری خبرداد.
حبیب الله ضیاءالدینی افزود: کل استخراج معدن مس سرچشمه۷،۶۲۷،۸۷۷ تن می باشد که این رکورد نسبت به رکورد قبلی ۰/۴درصد افزایش داشته است.وی بیان کرد: رکورد قبلی استخراج معدن مس سرچشمه در اردیبشت ماه ۹۴ را ۷،۵۹۵،۱۹۷ تن بوده است. نشست خبری مدیرمس منطقه کرمان
مدیر مس منطقه کرمان گفت: سالانه حدود ۷۷۰ میلیارد تومان توسط مس صرف هزینه های دولتی، بیمه، مالیات، شهرداری ها و منابع طبیعی در استان کرمان می شود.
این نشست خبری با حضور جمعی از خبرنگاران شهرستانهای رفسنجان، انار، شهربابک و کرمان در محل فرهنگسرای شهر سرچشمه برگزار شد اظهار کرد: خبرنگاران به عنوان چشم بیدار جامعه هستند و ما خوشحالیم که چشم سومی ما را رصد می کند چرا که هیچ کاری خالی از نقص و عیب نیست و قطعاً کار ما نقایصی دارد که خبرنگاران می توانند این نقایص را بازگو و ما آن را برطرف کنیم.


ورود شرکتهای مهندسی مشاور پدافند غیرعامل در حوزه معماری و شهرسازی در استان کرمان
پیمان سلاجقه در همایش پدافند غیرعامل در شهر سرچشمه اظهار کرد: پدافندغیرعامل را باید در مردم و مسئولین فرهنگ سازی کنیم و در سیستم های اداری به عنوان یک اولویت اداری در نظر گرفته شود.
وی افزود: هر دستگاه و سازمانی با توجه به تهدیداتی که دارد تمرین ها و رزمایش هایی را برگزار کرده و دانش تخصصی خود را در حوزه پدافند غیرعامل بالا ببرند.
دیدار و بازدید مدیرعامل شرکت KGHM لهستان و جمعی از مدیران تابعه این شرکت از مس سرچشمه

مدیرعامل شرکت KGHM لهستان و جمعی از مدیران تابعه این شرکت ضمن دیدار و گفتگو با مهندس حسنی مدیر مس منطقه کرمان، از مس سرچشمه بازدید کردند. این دیدار در سالن بهره برداری و با حضور جمعی از مدیران مس منطقه کرمان برگزار شد، مهندس حسنی پیرامون ظرفیت ها و قابلیت های مس سرچشمه تو ضیحاتی را بیان نمود.
گفتنی است، شرکت KGHM یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده مس و نقره در اروپا می باشد.


بازدید خبرنگاران رفسنجان از کوره فلش
دراین بازدید مدیر ذوب مجتمع مس سرچشمه به خبرنگاران گفت: با تغییر تکنولوژی به روش فلش و با وجود اینکه خط نوپایی است، میزان آند تولید شده از دوم تا ۳۰ آبان ماه حدود ۷ هزار تن بوده است.
حامد مددی اظهارکرد: خنک‌‌کاری سیستم کوره فلش از آب است و مرتب دمای آب را کنترل می‌کند و جدای از کنترل مسئولان دستگاه‌ها، فلش کل کار را کنترل می‌کند.
وی افزود: پس از سال‌ها شرکت ملی صنایع مس ایران موفق به تغییر تکنولوژی شد و با توجه به شرایط محیطی اقلیمی و آلودگی که کوره‌های ریورب داشتند شرکت مس در راستای حفظ محیط زیست و پایبندی به صنعت سبز و همچنین تولید بهتر و باکیفیت تر طی سالیان سال تصمیم گرفت این کار را انجام دهد همچنین کارخانه اسیدی در حال راه‌اندازی است و سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

فرهنگ و اجتماع؛

آبان

نشست انجمن حمایت از خانواده های زندانیان در فرهنگسرای مس سرچشمه
این نشست با حضور مدیر مس منطقه کرمان ، معاونین ، مدیران و مدیران شرکتهای پیمانکاری برگزارشد.
محمدحسنی مدیر مس منطقه کرمان در این نشست اظهار داشت: برخودمان واجب می دانیم که با مسائل جامعه آشنا شویم و خدمت کردن در این کار وظیفه تک تک ماست. شرکت دراین جلسه و قرار گرفتن در این مسیر انسانی از الطاف خداونداست تا بتوانیم در مسیر زدودن محرومیت از جامعه سهیم باشیم.


 اجلاس مدیران آموزش و پرورش سراسر استان
اجلاس مدیران آموزش و پرورش سراسر استان در تالار فرهنگیان رفسنجان با حمایت مس سرچشمه برگزار شد.
در این اجلاس مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دشمن به دنبال ترویج بی‌اعتمادی مردم به ویژه نسل جوان نسبت به دست‌اندرکاران نظام و کشور است.
محمد محسن‌بیگی در اجلاس دو روزه رؤسای آموزش و پرورش سراسر استان کرمان در تالار فرهنگیان رفسنجان، جایگاه علم، ادب و دانش را والا دانست و اظهار داشت: مقام معظم رهبری نسبت به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت دغدغه جدی دارند.
افتتاح نمایشگاه عکس محرم (شور شیدایی)
نمایشگاه عکس محرم (شور شیدایی) با حضور حجت الاسلام هاشمیان رییس شورای شهر، رییس اداره ارشاد اسلامی رفسنجان ، مدیر روابط عمومی مس منطقه کرمان در گلستان امین افتتاح شد. در این نمایشگاه که ببا حمایت مس منطقه کرمان برگزار شد، ۲۹ اثر از عکاسان رفسنجانی به مدت ۵ روز در معرض دید عموم قراردارد.


مظفر طاهری در هشتمین شب مفرغ
هشتمین شب از شب های مفرغ با عنوان شب مظفر طاهری نکوداشت این هنرمند پیشکسوت عکاسی در کرمان برگزار ‌شد.
این مراسم با حضور اهالی فرهنگ و هنر استان در سالن آمفی تئاتر صندوق بازنشستگی کارکنان صنایع مس ایران برگزار خواهد شد. ویژه برنامه شب های مفرغ فرصت و بستری مناسب برای طرح سخنان، ایده ها و نظرات هنرمندان به عنوان قشر فرهیخته جامعه است.


دومین جشنواره ستاره های صحنه کشور در سرچشمه برگزار شد
دومین جشنواره ستاره های صحنه در سالن فرهنگی هنری آزادی مس سرچشمه درچهار بخش نمایش‌کمدی انفرادی، نمایش کودک، نمایش میان پرده کمدی و نمایش های مهیج برگزار شد.
دبیر اجرایی این جشنواره گفت: هنرمندانی از ۲۸ استان کشور در جشنواره شرکت کردند و ۲۳۶ گروه هنری فیلمهای اجرای خود را ارسال کردند.
وی ادامه داد: هیئت بازبینی فیلمها، در مجموع ۱۰ گروه نمایش میان پرده کمدی، ۱۰ گروه نمایش کودک، ۱۳ گروه نمایشهای مهیج و ۲۰ گروه نمایش کمدی انفرادی را برای بخش رقابت حضوری جشنواره انتخاب کردند.
دبیر اجرایی دومین جشنواره ستاره های صحنه کشور تصریح کرد: بخش نمایش کمدی انفرادی ۱۲ دقیقه و گروههای نمایش کودک، نمایش میان پرده کمدی و نمایش های مهیج ۱۵ دقیقه زمان اجرا دارند که داوران اجراها را بررسی می کنند و در فرمهای امتیازدهی، امتیازاتشان را می دهند.
قربان نژاد با بیان اینکه هر بخش دو داور ویژه دارد، افزود: نفرات اول تا سوم در اختتامیه جشنواره که جمعه سوم آذرماه ساعت ۱۹ در سالن آزادی سرچشمه برگزار می شود معرفی خواهند شد.
وی تصریح کرد: به نفرات اول تندیس جشنواره، ۲۵ میلیون ریال هدیه نقدی و دیپلم افتخار، نفرات دوم لوح تقدیر و ۱۵ میلیون ریال هدیه نقدی و نفرات سوم لوح تقدیر و ۱۰ میلیون ریال هدیه نقدی اهدا می شود همچنین در بخش جنبی جشنواره، بهترین نوازنده صحنه معرفی می شود.
وی ابراز داشت: ۹ داور در همه بخشها داوری می کنند که در بخش نمایش کودک مجید قناد و مژگان برادران، در بخش نمایش میان پرده کمدی جواد انصافی و علی‌محمد رادمنش، در بخش نمایش های مهیج بهروز کریمی و فخرالدین و در بخش نمایش کمدی انفرادی حسین رفیعی و امیر کربلایی زاده و در بخش بهترین نوازنده صحنه مهرداد یکتا داور ویژه هستند.
 رونمایی از جنگ هنر مس
در بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات ایران در تهران، از جنگ هنر مس رونمایی شد. در آیین رونمایی این مجله، حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی، هوشنگ مرادی کرمانی و سیدعلی میرفتاح سخنرانی کردند.
این مجله که شماره ۵ و۶ فصل‌نامه «جُنگ هنر مس» است و تاریخ تابستان و پاییز ۱۳۹۶ را بر خود دارد، در ۳۲۰ صفحه، شامل شش فصل است که به فرهنگ، شعر، ادبیات داستانی، موسیقی، طنز و هنرهای تجسمی اختصاص یافته‌اند.
پرونده ویژه‌ی این شماره از فصل‌نامه‌ی «جُنگ هنر مس»، به استاد زنده‌یاد «روح‌الله خالقی» اختصاص دارد و به همین مناسبت، طرحی از چهره‌ی او و تیترِ «آهنگ‌سازِ فرهنگ‌ساز» بر روی جلد دیده می‌شود.
او در ادامه آورده است: «روح‌الله خالقی، یکی از همان نام‌هاست؛ نامی بلندبالا در کتاب فرهنگِ اصیل و غنیِ این خاک. طرحی از چهره او، بر جلد این شماره نشسته است و در فصل موسیقی، به قدرِ بضاعت و فرصت، از این «آهنگ‌سازِ فرهنگ‌ساز»، یاد کرده‌ایم.»
تندیس هنرمند صحنه ایثار و شهادت به پدر بزرگوار سردار شهید حاج مجید زینلی اهدا شد
در آیین اختتامیه دومین جشنواره ستاره های صحنه با اعلام مدیر روابط عمومی مس منطقه کرمان و رئیس دومین جشنواره به‌پاس رشادت‌ها و جوانمردی‌های شهید سرافراز سردار شهید حاج مجید زینلی تندیس هنرمند صحنه ایثار و شهادت به پدر بزرگوار این شهید والامقام اهدا گردید.
آذر
 یادواره شهدای صنعت مس و شهید گمنام سرچشمه
احمد مرادعلیزاده مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران درهفتمین یادواره شهدای صنعت مس و شهید گمنام سرچشمه، ضمن گرامیداشت یاد این شهدا و شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: ما باید با برگزاری یادواره‌ها با نیت بازآفرینی دوران دفاع مقدس تعهدات آن دوران را در وجود خود احیا کنیم و بازآفرینی و بازخوانی خاطرات دفاع مقدس برای نسل امروز ضروری است.
وی در ادامه گفت: علاوه بر محقق کردن برنامه تولید، در شرایطی قرار داریم که علاوه بر برنامه از پیش تعیین شده، شرایط بسیار خوبی پیش روی ما است. علیرغم اینکه بیش از سی سال از بهره برداری از صنعت مس می گذرد و برخی از دستگاهها در شرایط سختی نگهداری می شوند اما پرسنل زحمتکش و پرتلاش شرکت مس با گذشت و فداکاری و ایثار شرایط خوبی را فراهم کرده اند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه ما مسلمانان بزرگترین وظیفه ای که در وهله اول داریم پیروی از این فرهنگ و همچنین اخلاق مداری که پیامبر(ص) به خاطر آن مبعوث شده است، عنوان کرد: باید به رفتارهای خود بنگریم و ببنییم آیا جوامع اسلامی ما این مسیر را طی کردند و مکارم اخلاق را به کار بردند در حالی که امروز به نام اسلام سر می‌برند از طرفی جوانان بزرگی باید تمام‌قد بایستند و با جوانمردی در برابر این ناملایماتی‌ها مقابله کنند.


 مستند شفیعی کدکنی در نشست سینمایی ادبی «روشن تر از باران »
نشست سینمایی ادبی «روشن تر از باران» با محوریت شخصیت ادبی و پژوهشی استاد محمدرضا شفیعی کدکنی در مجموعه گلستان امین رفسنجان برگزار شد.
در این نشست، مستندی از سید جواد میر هاشمی درباره استاد شفیعی کدکنی و ایرج افشار پخششد و دکتر محسن پور مختار، استاد ادبیات فارسی دانشگاه ولی عصر رفسنجان، پیرامون شخصیت ادبی دکتر شفیعی کدکنی سخن گفت. گفتنی است این نشست از سری نشست های فرهنگی و هنری است که روابط عمومی مس منطقه کرمان با همکاری انجمن‌های ادبی هنری رفسنجان به منظور آشنایی با بزرگان و نادره کاران فرهنگی و هنری کشور برگزار شد.
 نمایشگاه عکس محرم و طبیعت
نمایشگاه عکس محرم در مجموعه گلستان امین با حضور جمعی از مسئولین و عکاسان رفسنجانی افتتاح شد.
این نمایشگاه توسط انجمن سینمای جوان رفسنجان و با حمایت روابط عمومی مس منطقه کرمان برگزار گردید. در این نمایشگاه تعداد ۴۰ عکس از ۲۸ عکاس با موضوع محرم با نام شور شیدایی در محل گالری باران مجموعه گلستان امین به نمایش گذاشته شد.
 رونمایی از دو مجموعه «مردم نگاری شهرستان رفسنجان» و «آهوان» در نمایشگاه کتاب رفسنجان
در حاشیه یازدهمین نمایشگاه کتاب مس در رفسنجان از دو مجموعه« مردم نگاری شهرستان رفسنجان و «آهوان» رونمایی شد. مردم نگاری شهرستان رفسنجان کاری از نشر سورمه و حاصل تلاش چندین ساله حسن حسینی رئیس میراث فرهنگی شهرستان رفسنجان و خانم ها مریم رهجو و فاطمه رضاپور است.
این کتاب شهرستان رفسنجان به عنوان یکی از خطه های تاریخی کشور مورد توجه قرار داده است.
کتاب داستان “آهوانی” نیز کار جدید مهدی محبی کرمانی و کاری از انتشارات نون و شامل مجموعه داستانهای بومی استان کرمان است.
برگزاری نمایشگاه کتاب در سرچشمه ، رفسنجان و شهربابک
محسن ارسلان در مراسم گشایش یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب شرکت مس در حسینیه ثارالله این شهر با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های مهم شرکت مس به ویژه مس منطقه کرمان رسالت فرهنگی است، اظهار داشت: مس معین منطقه ۶ استان است و رسالت فرهنگی اجتماعی خود را در مسیر تعالی اجتماعی انجام می‌دهد. و برای نخستین بار شرکت مس با برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب به صورت همزمان در شهرهای رفسنجان، سرچشمه و شهربابک گام مؤثری در تعالی توسعه فرهنگی برداشته و این کار بزرگ را به همت روابط عمومی شرکت مس منطقه کرمان به شایستگی برای عموم انجام داده است.
معاون منابع انسانی شرکت مس منطقه کرمان یکی از راه‌های توسعه فرهنگ جامعه را کتاب و کتاب‌خوانی ذکر و تصریح کرد: بلوغ فکری جامعه ما ریشه در مسائل فرهنگی دارد و از دیرباز جامعه فرهنگی به کتاب و کتاب‌خوانی اهمیت داده است.
ارسلان خاطرنشان کرد: امیدواریم، بتوانیم، بستری ایجاد کنیم تا کسانی که اهل قلم هستند، آزاداندیشانه در راه پاسداشت افکاری که ریشه در تاریخ دارند، دستاوردهای مهمی برای نسل نو و نظام داشته باشند.


دریافت کاپ خلاقیت توسط روابط عمومی مس منطقه کرمان
روابط عمومی مس منطقه کرمان در چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران موفق به دریافت کاپ خلاقیت در روابط عمومی شد.
در چهاردهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران با حضور نصرا.. جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، علی دارابی معاون امور استان‌های صدا وسیما و محمد‌مهدی مظاهری رییس کنفرانس و رییس موسسه اکو و جمعی از استادان و کارشناسان روابط عمومی با رویکرد خلاقیت و نوآوری در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا‌و‌سیمای تهران برگزار شد.
گفتنی است، محمدرضا رجب‌پور رییس روابط عمومی مس سرچشمه به نمایندگی از مس منطقه کرمان در این کنفرانس حضور و کاپ خلاقیت را دریافت نمود‌.
معاون منابع انسانی مس منطقه کرمان:
مس منطقه کرمان علاوه بر حضور فعال در جایگاه صنعتی ، جایگاه فرهنگی خوبی دارد
معاون منابع انسانی مس منطقه کرمان در جلسه مسابقه قرانی ویژه فرزندان شاهد ضمن آرزوی توفیق برای حاضرین و تقدیر از برگزارکنندگان این دوره ازمسابقات اظهار داشت: با توجه به برگزاری نشست های خوب فرهنگی «یک مولف، یک کتاب» در سرچشمه، می‌توان از جایگاه اهل قلم برای تبیین سیره شهدا کمک گرفت و هر چند ماه یک بار یک کتاب از یک نویسنده خوب در زمینه سیر تحول شهید یا ایثارگری های شهیدان شاخص را برای آشنایی بیشتر با سیره شهدا داشته باشیم.
دکتر محسن ارسلان افزود: مس منطقه کرمان علاوه به حضور فعال در جایگاه صنعتی، جایگاه فرهنگی آن در بسیاری از مسائل، کم رنگ تر از مسائل صنعتی نیست و درراستای مسئولیت اجتماعی امیدواریم با برگزاری چنین مسابقاتی رونق بخشی بیشتر و ایجاد فرهنگ قرآنی بیشتر را در جامعه مس منطقه کرمان شاهد باشیم.

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی، کارنامه، پاییز
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :