کارنامه فعالیت های مجتمع مس سرچشمه در فصل تابستان+عکس

  • شناسه خبر: 39531
کارنامه فعالیت های مجتمع مس سرچشمه در فصل تابستان+عکس

کارنامه فعالیت های مجتمع مس سرچشمه به تفکیک فصل های سال تشریح شده است.

کارنامه فعالیت های مجتمع مس سرچشمه به تفکیک فصل های سال تشریح شده است.

تولید و توسعه

تیر
پنجمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع‌معدنی، فرآوری موادمعدنی و تجهیزات وابسته
مهندس احمد مرادعلیزاده در مراسم افتتاح پنجمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی و تجهیزات وابسته و سومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات معدنی و راهسازی در کرمان با مقایسه عملکرد شرکت مس در طول چهار سال گذشته، اظهار کرد: شرکت مس با صادرات حدود ۱٫۲ میلیارد دلار جزو پنج شرکت برتر سازمان بورس ایران است.
مرادعلیزاده با اشاره به تدبیر برای رفع مشکلات صنعت مس، افزود: با همت مدیران و کارکنان در حوزه توسعه، تولید تصمیمات خوبی گرفته شد و مسیر توسعه که مسیر ناهموار همراه با شتاب زدگی و بدون مطالعه دقیق بازنگری شد و از نو توسعه متوازن و پایدار طراحی شد.


بازدید معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از مس سرچشمه
جعفر سرقینی در حاشیه بازدید از مجتمع مس سرچشمه اظهار کرد: مس بزرگترین شرکت معدنی در کشور و خاورمیانه است و برای توسعه معدن درکشور امید زیادی به آن داریم واصلی ترین توسعه ما در در بخش معدن در صنعت مس و صنعت فولاد است و این دو بخش از اهداف اصلی وزارتخانه است.
وی افزود: بخش قابل توجهی از توسعه کشور روی دوش صنعت مس است که متولی آن شرکت ملی صنایع مس ایران می باشد.

مدیر مس منطقه کرمان:
 تربیت و آموزش نیروی انسانی یکی از اولویت های اساسی شرکت مس است
مدیر مس منطقه کرمان گفت : تربیت و آموزش نیروی انسانی یکی از اولویت های اساسی شرکت مس است و مدیران شرکت باید تعلیم و آموزش نیروی انسانی را سرلوحه کار خود قرار دهند.
محمد حسنی در جلسه تولید منطقه که در محل مجتمع مس سرچشمه برگزارشد ، از تلاشهای شبانه روزی کارگران،کارکنان و مدیران شرکت مس تشکر و قدردانی کرد و گفت: برای رسیدن به هدف نهایی که همان تولید بیشتر است ، باید برنامه ریزی دقیق و منسجم داشت. وی به حمایت از تولید داخل و بررسی و نظارت دقیق هنگام خرید اشاره‌کرد و افزود: برای سفارش خرید محصول و قطعه برای شرکت باید اقدامات کارشناسی و دقت بیشتری صورت گیرد.
برای اولین بار در کشور انجام شد:
 ساخت کوپلینگ بلاورهای نیروگاه حرارتی مجتمع مس سرچشمه در داخل کشور
با تلاش پرسنل واحد مکانیک نیروگاه حرارتی مجتمع مس سرچشمه کوپلینگ بلاورهای این نیروگاه برای اولین بار در کشور در این مجتمع ساخته شد. محمد گرکانی، کارشناس ارشد کنترل و بهینه سازی فرایند نیروگاه حرارتی مس سرچشمه با بیان این خبر گفت: در سه ماهه اخر سال ۹۵ بلاور شماره چهار به علت بالارفتن ارتعاشات خروجی گیربکس از خط خارج و جهت بررسی و رفع عیب در اختیار واحد تعمیرات مکانیک نیروگاه قرار گرفت.
محمد گرکانی نژاد ادامه داد: کوپلینگ های بلاور یدلیل فرسوده و مستهلک شدن باید تعویض ، اما به دلیل زمانبر بودن درخواست خرید خارجی، وپرداخت هزینه گزاف جهت تهیه مورد ذکر شده تصمیم به ساخت کوپلینگ در داخل کشور گرفتیم.
مرداد
 استخراج ۳۵ میلیون تن سنگ سولفور از معادن سرچشمه و میدوک کرمان
مدیر مس منطقه کرمان گفت: حدود ۱۰۵ میلیون تن خاک طی سال ۹۵ از دو معدن مس سرچشمه و میدوک استخراج شده که از این میزان حدود ۳۵ میلیون تن سنگ سولفور مس بدست آمده است.
محمد حسنی در دیدار رئیس و کارکنان خبرگزاری ایرنا کرمان با اشاره به روند بسیار سخت تولید مس افزود: از ۳۵ میلیون تن سنگ سولفور برداشت شده طی فرآیند استحصال تقریبا ۷۷۵ هزار تن کنستانتره مس تولید می شود که از این میزان ۲۲۰ هزار تن مس خالص بدست می آید که این امر بیانگر سخت و طاقت فرسا بودن کار معدن است.
وی مهمترین هدف شرکت ملی مس را علاوه بر افزایش تولید و اجرای طرح های توسعه‌ای، صیانت از سرمایه ها و نیروی انسانی و تجهیزات شرکت عنوان کرد و گفت: ۱۵ هزار و ۷۰۰ نیروی انسانی به طور مستقیم در مجتمع مس سرچشمه مشغول به کار هستند.
معاون منابع انسانی مس منطقه کرمان مطرح کرد:
ایمنی و بهداشت اولویت اصلی مس منطقه کرمان
مجمع عادی انجمن متخصصین ایمنی و بهداشت حرفه ای شهرستان رفسنجان با حضور دکتر محسن ارسلان معاون منابع انسانی مس منطقه کرمان، سید ابراهیم اسلامی نماینده کارگران در شورای عالی حفاظت فنی و نمایندگان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفسنجان و اعضای انجمن، در دفتر این انجمن برگزار شد.
معاون منابع انسانی مس منطقه کرمان در این جلسه گفت: در جلسات هفتگی که در منطقه برگزار می شود ، اولین بند آن ایمنی و بهداشت است و پرچالش ترین بحث ما همکار و پرسنل ما که در عرصه تولید خدمت می کند می باشد که مبادا بدلیل غفلت، عدم آگاهی یا عدم توجه به ایمنی و بهداشت وی دچار حادثه شود لذا این حوزه بسیار پراهمیت است. محسن ارسلان افزود: شهرستان رفسنجان زبانزد عام و خاص بوده و با توانایی های مردمان این شهرستان در بسیاری از عرصه ها درخشیده است.


 تقدیر استاندارکرمان از اقدامات شرکت مس برای پیگیری جدی مقابله با آلایندگی های مس
علیرضا رزم حسینی در نشست کارگروه بررسی وضعیت آلایندگی صنایع مس افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران تعهد خوبی برای مدیران شرکت مس ایجاد و کارهای مثبتی نیز در این زمینه انجام شده است.
وی از اقدامات شرکت مس برای پیگیری جدی مقابله با آلایندگی های مس تقدیر کرد و گفت: این طرح از اقدامات نمونه کشوری در حفظ محیط زیست، حفظ مرتع و مسئولیت های اجتماعی مس خواهدشد.
رزم حسینی بیان کرد: طرح ساماندهی آلایندگی های مس به گونه ای اجرا می شود که نشان می دهد با ایجاد یک صنعت می توان در مسیر توسعه حفاظت از محیط زیست و ایجاد اشتغال نیز اقدام کرد.
شهریور
کوره فلش کارخانه ذوب مس سرچشمه راه‌اندازی شد
مهندس حسنی مدیر مس منطقه کرمان گفت: طرح تغییر تکنولوژی کوره ریورب ذوب سرچشمه به فلش، از مهم‌ترین طرح‌های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران طی چهار سال گذشته است که علاوه بر بهینه‌سازی فرایند تولید و کاهش مصرف انرژی، در بهبود شرایط زیست محیطی منطقه نیز نقش مهمی دارد.
وی افزود: اجرای این طرح ۱۲۵ میلیون یورو و ۲۰۸ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است و با راه‌اندازی کورۀ فلش، ظرفیت تولید مس آندی حاصل از کنسانتره از ۱۲۰ هزار تن به ۲۸۰ هزار تن در سال افزایش می‌یابد.
کارشناسان ذوب مس منطقه کرمان در پانزدهمین کنفرانس بین‌المللی تکنولوژی ذوب فلش در فنلاند خوش درخشیدند
پانزدهمین کنفرانس بین‌المللی تکنولوژی ذوب فلش در هلسینکی فنلاند برگزار شد، کارشناسان ذوب خاتون آباد با ارائه دو مقاله تحت عنوان «بررسی عوامل موثر بر دمای دیواره ستلر و ری اکشن شافت کوره فلاش ذوب مس خاتون آباد» و «بررسی پارامترهای عملیاتی تاثیر گذار در میزان غبار تولیدی کوره فلاش ذوب مس خاتون آباد و راهکارهای کاهش آن» حضور موفقیت آمیزی داشتند.

فرهنگ و اجتماع
تیر
برگزاری مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر مس سرچشمه
جمعی از مدیران،کارکنان و مردم روزه‌دار، مؤمن و انقلابی شهر مس سرچشمه همگام با سایر هموطنان و دیگر مردم آزدایخواه جهان امروز در روز جهانی قدس، حمایت‌ از آزادی قدس شریف را اعلام کردند.
راهپیمایان با شعار های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، فریاد خشم و نفرت و انزجار خود را از ترور، اشغال و کشتار وحشیانه فلسطینیان سر دادند.
شرکت کنندگان در راهپیمایی شهر مس سرچشمه، مسیر میدان شهداء تا مسجد امام خمینی (ره) را پیمودند.
در پایان ، قطعنامه توسط حجت الاسلام کرمی نژاد نماینده سازمان تبلیغات اسلامی شهر مس قرائت شد.
در این قطعنامه آمده است:’آزادی بیت‌المقدس’ و ‘رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین’ از سلطه اشغالگران صهیونیست، آرمان بلند انقلاب اسلامی، راهبرد سرنوشت‌ساز حضرت امام راحل و مقام عظمای ولایت و رهبری برای جهان اسلام است.


رونمایی از کتابهای کرمان به روایت ساواک
در همایش انقلاب اسلامی در کرمان از ۵ کتاب انقلاب اسلامی به روایت ساواک در تالار حافظ دانشگاه آزاد کرمان رونمایی شد.
در این همایش که وزیر اطلاعات وشماری از مسئولان کشوری واستانی، نخبگان و صاحب نظران خانواده شهیدان انقلاب اسلامی، آزادگان و جانبازان انقلاب اسلامی، مبارزان قبل از انقلاب که خدمات خاصی را در انقلاب انجام داده اند،حضور داشتند مدیرکل اطلاعات استان کرمان گفت: این مجموعه کتاب که حدود ۱۵جلد است و از ۲۰هزار برگ سند احصا، مطالعه و گزینش شده است از نقش بی بدیل مردم کرمان بویژه بزرگان سیاسی و فرهنگی این دیار در پیروزی انقلاب اسلامی بر مبنای اسناد موجود و مانده از ساواک بوسِیله حوزه پژوهشی اداره کل اطلاعات تدوین و گردآوری شده است.
جباری افزود: امروز از ۵جلد کتاب رونمایی شد که ۴جلد کتب مردم وانقلاب اسلامی درکرمان و۱جلد در حوزه رجال شناسی و شخصیت آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه در استان کرمان است.
 برگزاری اولین کارگاه طب سنتی اسلامی در سرچشمه و پاریز
حکیم محمد ابراهیم آبروبالا به خبرنگار مس سرچشمه گفت: هدف از برگزاری این کارگاه ، آشنایی با طب ایرانی اسلامی است ، در این کارگاه مردم با دین اسلام و زیبایی های این دین در قالب احادث و روایات و سبک زندگی سالم آشنا می شوند. وی افزود: اسلام برای تغدیه خوب و صحیح ارزش زیادی قائل شده است.


 دومین جشنواره خوشنویسی استان کرمان در رفسنجان
دومین جشنواره خوشنویسی استان کرمان در سالن آمفی تئاتر موزه ریاست جمهوری رفسنجان با حمایت روابط عمومی مس منطقه کرمان برگزار شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان کرمان محمد علیزاده در آیین افتتاحیه دومین جشنواره خوشنویسی استان با تشکر از حمایت مس منطقه کرمان از این جشنواره، اظهار کرد: این جشنواره ها گام مهمی در ارتقای سطح کمی و کیفی هنر فاخر خوشنویسی خواهد بود.
وی با بیان اینکه سیاست ما بحث تمرکززدایی است و از جشنواره های ملی و استانی در شهرستانها استقبال می کنیم، عنوان کرد: نگاه فرهنگی در رفسنجان وجود دارد و با توجه به اینکه شهرستان رفسنجان را در کنار معادن و شخصیت های سیاسی که همه مردم دنیا این ظرفیتها را می شناسند، جا دارد در حوزه مسایل فرهنگی برنامه هایی در خور شان مردم آن اجرا شود. ضمن اینکه مس منطقه کرمان این برنامه ها را همراهی می کند و ما هم کمک می کنیم استمرار جشنواره را در سالهای آینده داشته باشیم.
برگزاری کارگاه تفکر سیستمی در مجتمع مس سرچشمه
معاون منابع انسانی مس منطقه کرمان در حاشیه کارگاه تفکر سیستمی در سالن کنفراس آموزش مجتمع مس سرچشمه گفت: این کارگاه در راستای همکاری های مشترک بین مس منطقه کرمان و دانشگاه ولی عصر (عج) برگزار شده است.
محسن ارسلان افزود: امیدواریم با رویکردهایی که در بحث تعاملات دانشگاه و صنعت صورت گرفته ، شاهد روند و توسعه همکاریهای صمیمانه و موثر دو طرف باشیم.
وی تاکید کرد: بخشی از نیازهای صنعت را قطعا باید دانشگاهها پوشش دهند ، همان طور که صنعت می تواند در توسعه کاری دانشگاهها نقش اثر گذاری داشته باشد.
معاون منابع انسانی مس منطقه کرمان اظهار کرد: جایگاه آموزشی بسیار خوبی در صنعت مس وجود دارد ، لذا بستری را آماده کردیم که بخشی از این کارگاه در مس منطقه کرمان برگزار شود.


برگزاری جلسه هم اندیشی مدیران و معاونین آموزش و پرورش شمال استان با مدیران مس
جلسه تبادل نظر و هم اندیشی مدیران و معاونین آموزش و پرورش شمال استان با مدیران مس منطقه کرمان در سالن آموزش مجتمع مس سرچشمه برگزار شد.
مدیر منابع انسانی مس منطقه کرمان در حاشیه این نشست به خبرنگار مس سرچشمه گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران توسط استاندار کرمان به عنوان معین اقتصادی منطقه ۶ استان در شهرهای انار، شهربابک و رفسنجان انتخاب شده و در این رابطه نشست تبادل و هم اندیشی مدیران آموزش و پرورش شهرهای منطقه ۶ در ستاد مثلث توسعه اقتصادی استان در مجتمع مس سرچشمه برگزار شد.
محسن ارسلان افزود: با توجه به رسالت مسئولیت اجتماعی که شرکت ملی صنایع مس ایران دارد و بالطبع مدیریت مس منطقه کرمان به عنوان مدیر ارشد این حوزه در منطقه سیاست هایی مبنی بر توجه به جایگاه اجتماعی و ارتباطاتی که می توانیم داشته باشیم دارند، لذا با توجه به جایگاه صنعت مس، در بحث آموزشی تعاملاتی با ادارات، دانشگاهها و آموزش و پرورش داشته ایم.
 موفقیت روابط عمومی مس در دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی ایران
روابط عمومی مس منطقه کرمان در دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی موفق به کسب رتبه اول در بخش کتاب و رتبه سوم در بخش پوستر شد.
این جشنواره در محل خانه هنرمندان ایران با سخنرانی زهرا سعیدی رییس فراکسیون مجلس شورای اسلامی، دکتر سلطانی فرد مدیر گروه ارتباطات دانشگاه آزاد، اسماعیل دبیرچی استاد چاپ و نشر و بنیانگذار موزه چاپ و دکتر سید محسنی رییس انجمن متخصصان روابط عمومی برگزار گردید، محمدرضا رجب‌پور رییس روابط عمومی مس سرچشمه به نمایندگی از مس منطقه کرمان لوح یادبود و تندیس جشنواره را دریافت نمود.
مرداد
«بیتوته عطر» در بیست و هشتمین نشست یک مؤلف یک کتاب سرچشمه
مجموعه شعر «بیتوته عطر» سروده محمد شریفی نعمت آباد، با حضورکامیار عابدی، منتقد و پژوهشگر ادبی، در شهر سرچشمه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
«بیتوته عطر» چهارمین مجموعه شعر محمد شریفی نعمت آباد است و در بردارنده ۲۰۴ شعر کوتاه است. این مجموعه، همچون مجموعه قبلی شریفی نعمت آباد به نام «جزیره‌های معطل»، مجموعه‌ای معناگرا و اشراقی است و در قالبی نزدیک به هایکو، با استفاده از عناصر تصویری طبیعت پیرامون، تأملی ژرف بر مسئله مرگ و زندگی و نحوه مواجهه انسان با عالم هستی دارد.

 تجلیل از خبرنگاران در فرهنگسرای مس شهر سرچشمه
مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستانهای رفسنجان، شهربابک و انار در فرهنگسرای مس شهر سرچشمه با حضور مقامات و مسئولین مربوطه برگزار شد.
مهندس محمد حسنی در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستانهای رفسنجان، شهربابک و انار در فرهنگسرای مس سرچشمه با تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: هر روز، روز خبرنگاران است، خبرنگاری حرفه مقدسی است و خداوند به قلم و هرچه نوشته می شود قسم خورده است.
وی افزود: هدف خبرنگاران صرفاً نباید نوشتن باشد بلکه اطلاع رسانی به منظور اصلاح کژیها و کاستیهای جامعه باشد و از مجاهدتها، رشادتها و اقدامات انجام شده با انعکاس درست مطالب خبررسانی کنند.
مدیر مس منطقه کرمان خبرنگاری را رکن مهم دموکراسی و خبرنگار را چشم بیدار جامعه خواند و بیان کرد: خبرنگار از قدرت قلم خود در راه صحیح و جهت اصلاح جامعه استفاده کند، البته خبرنگار منصفانه به دور از حب و بغضهای سیاسی و فردی خوبی ها را بیان و بدیها را نقد کند.
 برگزاری مراسم جشن ایثار در شهر مس سرچشمه
مراسم با شکوه جشن ایثار ویژه ایثارگران خانواده مس منطقه کرمان در سالن شهید محمدی نژاد شهر مس سرچشمه برگزار شد.
در این مراسم که جمع کثیری از خانواده های شهدا و ایثارگران حضور داشتند ، معاون منابع انسانی مس منطقه کرمان گفت : مس منطقه کرمان به عنوان رسالت و مسئولیت اجتماعی در برگزاری مراسم های فرهنگی نقش پررنگی داشته است.
وی افزود: در استان اثبات شده که نگاه همکاران سختکوش مس نگاهی فرهنگی و توسعه محور است که همیشه در رسالت های اجتماعی کار خود را انجام داده اند.
وی با اشاره به اینکه رشادت و ایثارگری رزمندگان در دفاع مقدس فراموش شدنی نیست، ابراز داشت: رزمندگان در دفاع مقدس نگاه ولایت مدارانه داشتند و یاران امام بودند، و در سطح استان لشکر ۴۱ ثارالله با فرماندهی سرلشکر سلیمانی رشادت های زیادی در دفاع مقدس داشت.


 اولین نمایشگاه سالانه مجسمه سازی کرمان
اولین نمایشگاه سالانه مجسمه سازان کرمان؛ با حمایت مس منطقه کرمان در محل موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان با حضور تعدادی از مسولان و هنرمندان مجسمه ساز کرمانی گشایش یافت.
میثم ثمررخی مدیر موزه صنعتی کرمان در توضیح برگزاری این نمایشگاه سالانه با بیان این نکته که موزه هنرهای معاصر کرمان در دور جدید و رویکرد نوین خود تصمیم به برگزاری نمایشگاه‌های گروهی گرفته است، گفت: «تحلیل ما و مشاوران ما بر این است که در مسیر یاری رساندن به گالری‌های خصوصی که عموما برای برگزاری نمایشگاه‌های گروهی با کمبود امکانات و فضا مواجه هستند، موزه کرمان وظیفه‌ی برگزاری نمایشگاه‌های گروهی را بر عهده بگیرد.»
مدیر موزه صنعتی کرمان افزود: «بر اساس همین رویکرد در سال‌های اخیر نمایشگاه‌های خوشنویسی و نقاشی را برگزار نموده و سعی داشته‌ایم با نظم بخشیدن به این مسیر، هرکدام را سالانه برگزار نماییم.»
برگزاری ششمین شب از شب های مفرغ در کرمان
هفتمین شب از شب های مفرغ با عنوان (بانو فرخنده عبدی ) به یاد مرحوم استاد محمد امام و نکوداشت این هنرمند پیشکسوت با حضور اهالی فرهنگ و هنر استان در کرمان برگزار شد.
ویژه برنامه شب های مفرغ فرصت و بستری مناسب برای طرح سخنان ، ایده ها و نظرات هنرمندان به عنوان قشر فرهیخته جامعه است.گفتنی است ، شب های مفرغ برنامه ای در معرفی و تکریم بزرگان فرهنگ و هنر استان است که به ابتکار و حمایت روابط عمومی مس منطقه کرمان و به اهتمام موسسه فرهنگی هنری مفرغ با حضور نخبگان و اهالی فرهنگ و هنر برگزار می گردد .


 جشنواره کتابخوانی رضوی
مراسم تجلیل از برگزیدگان کشوری و استانی جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه السلام در حوزه کودک و نوجوان به میزبانی مس منطقه کرمان در سرچشمه برگزار شد.
شهریور
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمان مطرح کرد:
 شرکت مس، الگوی نهادهای صنعتی در مسئولیت اجتماعی
شرکت مس در سال‌های اخیرگام‌هایی جدی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی برداشته و اثرات این اقدامات به‌خصوص در استان‌ها و شهرهای نزدیک به کارخانجات شرکت، کاملاً به چشم آمده؛ به‌طوری‌که برخی از نیازهای اساسی این مناطق را رفع کرده است.
یکی از اقدامات بزرگ شرکت مس در حوزه مسئولیت اجتماعی، کمک‌ برای ساخت و تجهیز نمایشگاه بزرگ جنوب‌شرق ایران در شهر کرمان بود که در وسعتی نزدیک به ۲۴۰ هکتار در جاده باغین شهر کرمان به بهره‌برداری رسید. با اتمام ساخت محل دائمی نمایشگاه، یکی از نیازهای جدی استان کرمان برآورده شد که در سال‌های گذشته وجود این محل، سبب شد که در معرفی دستاوردهای اقتصادی و فرهنگی این استان تحول جدی ایجاد شود.
یادیار در دیار(هاشمی رفسنجانی)
یاسر هاشمی فرزند مرحوم هاشمی رفسنجانی در مراسم گرامیداشت زادروز پدرشان ایت الله هاشمی رفسنجانی ضمن بیان ابعاد شخصیتی ایشان اظهار داشت : مرحوم هاشمی رفسنجانی ۷۰ سال عمر را صرف خدمت به مردم ، اعتلای کشور ، رفاه و توسعه مردم کرده است وی نگاه عالمانه ای به اتفاقات داشتند.
وی تصریح کرد :در طول عمر زندگی وی، به نقاط عطفی میتوان اشاره کرد نقاطی که برای کشور تهدید بود ولی با درایت ایشان ان نقاط به فرصت تبدیل شد و باعث رشد و تعالی کشور شد.
یاسر هاشمی بیان داشت :دوران زندگی ایشان قبل از انقلاب و بعد از انقلاب ، دوران سازندگی ، اصلاحات و دوران اعتدال از مهمترین دوران وی به شمار می آید ولی دوران تشییع و مرگ ایشان یکی از دوران های مهم زندگی و نقطه عطفی در زندگی وی به شمار می آید که ایشان را برای همیشه زنده نگه می‌دارد.
دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر(گروه رستاک)
همایش ترنم وحی
نهمین مرحله آزمون ترنم وحی به میزبانی مس سرچشمه در شهر سرچشمه برگزار شد.
آزمون کشوری «ترنم وحی» ویژه حافظان مهدهای قرآن کشور به میزبانی شهرستان رفسنجان در شهر سرچشمه با همکاری مهد قرآن شهرستان و مس منطقه کرمان برگزارشد.
در این آزمون ۱۵۰ حافظ کل قرآن که برای شرکت در مرحله کشوری پذیرفته شده اند، شرکت کرده که از این تعداد ۱۳۰ نفر خواهران و ۲۰ نفر آقایان هستند.


 جشنواره شعر آزاد بردسیر
جشنواره شعر آزاد استان کرمان به میزبانی بردسیرو حمایت مس منطقه کرمان با حضور ۲۰۰ شاعر استان کرمان برگزار شد.
در این جلسه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: حدود ۵۰۰ شعر به جشنواره ارسال شده بود که ۹۰ اثر داوری شد. و ۶۰ اثر به مرحله مسابقه رسید
این جشنواره در دو بخش شعر کلاسیک و نو با هدف کشف و معرفی استعدادهای ادبی استان، ایجاد بستر مناسب برای انتقال تجارب شاعران پیشکسوت به نسل جوان، ایجاد حس رقابت و حمایت از فعالیت همه جریان‌ها، گرایش‌ها و سلیقه‌های ادبی استان برگزار شد.
 جشن روز ملی سینما  و بیست و نهمین نشست یک مؤلف یک کتاب(شهین خسروی نژاد)
« در حین عشق » در بیست و نهمین نشست یک مؤلف یک کتاب سرچشمه

مجموعه شعر « در حین عشق » سروده شهین خسروی نژاد، توسط مهرنوش قربانعلی، مهدی صمدانی در شهر سرچشمه مورد نقد و بررسی قرار گرفت .
این مجموعه توسط انتشارت بوتیمار به چاپ رسیده و شامل ۳۷ قطعه شعر است که در شعر امروز ایران با نام “اُرا” شناخته می‌شود.
شعرهای این مجموعه اگرچه بعضا در مطبوعات یا فضای مجازی منتشر شده‌اند اما برای اولین بار در یک مجموعه و در قالب کتاب و با نام “در حین عشق” چاپ و منتشر شده است.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، کارنامه، تابستان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :