کارنامه فصل بهار مجتمع مس سرچشمه+تصاویر

  • شناسه خبر: 39528
کارنامه فصل بهار مجتمع مس سرچشمه+تصاویر

کارنامه فعالیت های مس سرچشمه در ۱۲ ماهه سال ۹۶ در حوزه تولید و توسعه و فرهنگی و اجتماعی به تفکیک فصل های سال تشریح شده است.

کارنامه فعالیت های مس سرچشمه در ۱۲ ماهه سال ۹۶ در حوزه تولید و توسعه و فرهنگی و اجتماعی به تفکیک فصل های سال تشریح شده است.

وسیع چون کویر؛ سربلند چون کوه

تولید و توسعه در فصل بهار
فروردین
همایش راهبران مس منطقه کرمان
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در همایش راهبران مس:
امسال به‌دنبال انسجام و هم‌گرایی بیشتر خواهیم بود
مهندس «احمد مرادعلیزاده»، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در همایش راهبران شرکت مس گفت: «نیت ما در سال جدید این است که همه ارکان و اجزای شرکت به تعادلی نسبی و پایدار برسند
همایش راهبران شرکت ملی صنایع مس ایران که از سه‌سال پیش تاکنون هرسال برگزار می‌شود، فرصتی است تا مدیران صنعت مس کشور دور هم جمع شوند و ضمن بررسی عملکرد خود در سال گذشته، تعهدات سال آینده شرکت را بیان کنند.


۷ پروژه افزایش تاب‌آوری در مناطق عملکردی رونمایی شد
قائم‌مقام رئیس ستاد مدیریت اقتصاد مقاومتی شرکت‌مس گفت: با مفهوم «تاب‌آوری در مناطق جوارکارخانه‌ای» قصد داریم که با تقویت اقتصاد مردمی و بومی، تاب‌آوری اقتصادی مناطق عملکردی را افزایش دهیم.
وی افزود: ولی این مفهوم پس از بحران اقتصادی ۲۰۰۸ وارد ادبیات اقتصادی شد و به این معناست که یک سیستم در هنگام آشفتگی کارکردهای خود را حفظ کند و با شرایط جدید سازگاری پیدا کند.
در دوره جدید مدیریت شرکت مس، انضباط مؤثر مالی در باشگاه‌ها و نحوه هزینه‌کرد آن‌ها به‌وجود آمده است به شکلی که اکنون در باشگاه‌ها یک عضو مالی از طرف شرکت مس بر هزینه‌کرد باشگاه‌ها نظارت می‌کند.
دلاوری با بیان‌ این‌که پیش‌زمینه‌های ما از اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی است درحالی‌که مفهوم تاب‌آوری اقتصادی به‌دنبال حفظ کارکردهای سیستم در همه شرایط است و ربطی به جنگ و تحریم ندارد، گفت: برداشت ما از «تاب‌آوری» در شرکت مس، نخست تاب‌آوری در حوزه تولید و دوم تاب‌آوری در مناطق جوارکارخانه‌ای است.
اولین جلسه تولید سال ۹۶
مدیر مس منطقه کرمان در اولین جلسه تولید سال۹۶ گفت:
محمد حسنی مدیر مس منطقه کرمان در اولین جلسه تولید مس منطقه کرمان مطرح کرد: در این سال جدید با ابراز توانمندی هایمان، شکرگزار خداوند باشیم که به ما فرصت کار و تلاش در یک شرکت بزرگ را داده است .شکرگزاری از خداوند را بابت حضور در یک شرکت بزرگ که امکان بروز توانمندیهای ما را فراهم کرده و نقشی که در ارتقاء وضع اقتصادی کشور داریم؛ نباید فراموش کنیم.
نگاه ما به تولید پایدار است و از ارکان تولید پایدار؛ حفظ منابع، و توجه به انرژی و محیط زیست است. تولید ما باید با حفظ محیط زیست همراه باشد.


بازدید کارشناسان مس شهید باهنر از استقرار سیستم مدیریت دانش در مس منطقه کرمان
کارشناسان شرکت مس شهید باهنر کرمان به منظور آشنایی با چگونگی استقرار و پیاده سازی سیستم مدیریت دانش در مس منطقه کرمان در مرکز آموزش مجتمع مس سرچشمه حضور یافتند.
محسن ارسلان معاون منابع انسانی مس منطقه کرمان در نشست مشترک تیم مدیریت دانش مس منطقه کرمان و کارشناسان مس شهید باهنر ضمن اعلام آمادگی تیم مدیریت دانش مس منطقه کرمان در خصوص همکاری و مساعدت جهت پیاده سازی سیستم مدیریت دانش در شرکت مس شهید باهنر تاکید کرد که استقرار این سیستم در منطقه کرمان با تلاش و همت کمیته اجرایی مدیریت دانش و مساعدت های بی دریغ مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران، مدیر مس منطقه کرمان و معاون منابع انسانی شرکت مس صورت گرفته است.
دانشجویان هلندی از معدن مس سرچشمه بازدید کردند
هیئتی ۲۴ نفره از دانشجویان و اساتید دانشگاههای هلند از مجتمع مس سرچشمه بازدید کردند.این هیئت که دانشجویان رشته زمین شناسی بودند به دعوت دانشگاه شهید باهنرکرمان و با همراهی تعدادی از دانشجویان و اساتید دانشگاه باهنر، در مجتمع مس سرچشمه حضور یافتند.

فرهنگ و اجتماع؛

مراسم اعتکاف در شهر سرچشمه برگزار شد
مراسم معنوی اعتکاف در مسجد امام خمینی(ره) شهر سرچشمه با حضور مومنین روزه دار برگزار شد .
این مراسم معنوی همچون سالهای گذشته با حضور پرشورجوانان و اجرای برنامه های فرهنگی و عبادی با راهنمایی حجت الاسلام والمسلمین رحمانی انجام شد. همچنین معتکفین در شب پانزدهم ماه رجب شب وفات عقیله العرب زینب کبری سلام الله علیها به سوگواری پرداختند.

اردیبهشت
ثبت رکورد تولید ۱۲۵ هزارتن سنگ سولفوری در معدن سرچشمه
معدن مس سرچشمه با تلاش کارکنان و کارگران خود موفق شد رکورد تولید روزانه ۱۲۵ هزارتن سنگ سولفوری را در سوم اردیبهشت ماه جاری ثبت کند.
مدیر معدن مس سرچشمه با اشاره به رکورد قبلی تولید ۱۲۳هزار تن خاک سولفوری در این معدن که در شانزدهم اسفندماه ۱۳۹۵ به دست آمده بود، بیان داشت که افزایش ۲۰۰۰ تنی در تولید روزانه طی ۵۰ روز و ثبت چنین رکوردهایی در تولید ماده معدنی می تواند علاوه بر تاثیر در افزایش تولید مس محتوی در راستای رسیدن به اهداف شرکت ،‌ موجب فراغت معدن جهت برنامه ریزی و آمادگی برای تولید پایدار گردد.

شرکت مس جزء ۵ شرکت اول بورس
احمد مرادعلیزاده، مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران، درنشست ستاد اقتصاد مقاومتی منطقه شش استان کرمان، گفت: شرکت مس در حال حاضر جزو ۵ شرکت اول بازار سرمایه ایران است.
در این نشست که با حضور رزم حسینی استاندار کرمان، نمایندگان مردم رفسنجان و انار و شهربابک، ائمه جمعه رفسنجان و انار و فرمانداران رفسنجان و شهربابک و انار، تعدادی از مدیران کل استان، محمد حسنی مدیر مس منطقه کرمان و مرتضی دلاوری پاریزی دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی شرکت مس در شهرستان انار برگزار شد، مرادعلیزاده از رشد ۱۴۵ درصدی صادرات مس ایران در سال ۹۵ نسبت به سال قبل از آن خبر داد و گفت: شرکت مس، در حوزه اقتصاد مقاومتی بهترین عملکرد را داشته و به همت کارکنان مس به نقطه‌ای رسیده که اعتبار گذشته را باز یافته و بحث تولید و صادرات مس سامان گرفته است.

فرهنگ و اجتماع

جشنواره کتابخوانی رضوی

مراسم تجلیل از  برگزیدگان کشوری و استانی جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه السلام  در حوزه کودک و نوجوان به میزبانی مس منطقه کرمان در سرچشمه برگزار شد. دراین جشنواره  ۷۱۷ کودک و نوجوان کرمانی در بخش استانی کودک و نوجوان پانزدهمین جشنواره بین المللی رضوی شرکت کردند. درمراسم اختتامیه این جشنواره کعاونت منابع انسانی مس کرمان گفت: امسال در کنار فعالیتهای خوب فرهنگی که به عنوان مسئولیت اجتماعی رسالت خود می دانیم و جایگاهی که به عنوان معین منطقه ۶ اقتصادی استان بر عهده داریم، علاوه بر میزبانی از جشنواره کودک رضوی، میزبان جشنواره شعر رضوی نیز در چند روز آینده هستیم.

محسن ارسلان اظهار کرد: باعث افتخار است که در پانزدهمین جشنواره بین المللی رضوی میزبان نونهالان و نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان باشیم.

وی افزود: اگر جایگاه مس به عنوان حامی فرهنگ و هنر را در جایگاههایی که شرکت مس حضور اجتماعی و فرهنگی خود را نشان می دهد، نشان از آثار و وجود آقای میرافضلی به عنوان مدیر روابط عمومی مس منطقه کرمان است که از ایشان تشکر می کنیم.

وی بیان کرد: رسالتی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جایگاه فرهنگی دارد بعد اجتماعی کردن ارتباطات فرزندان و نونهالان ما در عرصه های خلاقیت است.

معاون منابع انسانی مس منطقه کرمان بروز خلاقیتهای فرهنگی و هنری کودکان را در کانون پرورش فکری مکملی برای فعالیتهای دانش آموزی و آموزش و پرورش دانست و یادآور شد: این خلاقیتها که در کانون بروز می کند، نمود خود را برای پیشرفت هر چه بیشتر آنان فراهم می کند.

صالح رزم حسینی سی امین جایزه بین المللی خود را دریافت کرد

صالح رزم حسینی از کارکنان روابط عمومی مس منطقه کرمان (حوزه سرچشمه)در چهارمین مسابقه بین المللی کارتون قاهره (مصر )۲۰۱۷ مقام کسب کرد. این سی امین جایزه بین‌المللی است که رزم حسینی دریافت می کند وی تاکنون در جشنواره‌های مطرح ایتالیا، چین، کرواسی، کره جنوبی، روسیه و ترکیه شرکت داشته و رتبه‌های برتر را صاحب شد ه است و همچنین دیپلم‌های افتخار متعددی در جشنواره‌های بین‌المللی کارتون از جمله جشنواره‌های کره جنوبی، اوکراین، کرواسی، بلغارستان و ده‌ها کشور دیگر کسب کرده است.

خرداد
ضیافت افطاری در مس منطقه کرمان
محمد حسنی مدیر مس منطقه کرمان در ضیافت افطاری که در سالن شهید حاج علی محمدی پور برگزار شد. گفت:‌ هدف از این نشست خسته نباشید به واحدهای تولیدی و پشتیبانی است که در گردش چرخ عظیم صنعت سهیم هستند.
دراین نشست حسنی ضمن اشاره به اینکه معادن مس کرمان ودیعه الهی هستند و وظیفه ما پاسداری و صیانت و بهره برداری درست از آنهاست، گفت:‌ تجهیزات و نیروی انسانی دوبال پرواز صنعت عظیم هستند و با مراقبت از تجهیزات و بها دادن به سرمایه انسانی می توانیم تولید بیشتر وبهتری داشته باشیم.


 اهدای تندیس برترین صنایع همکار به مس منطقه کرمان
تندیس برترین صنایع همکار در همایش پاسخگویی صنایع به مس منطقه کرمان اهدا شد.
این تندیس به پاس مشارکت در اجرای طرح تعطیلات و تعمیرات سالیانه ( ۲۴ ساعته) در زمان پیک مصرف برق که توسط امور برق و نیروگاه ها با همکاری امور تغلیظ و معدن سرچشمه انجام شد، به مس منطقه کرمان تعلق گرفت.
بنا به این گزارش اجرای این طرح تاثیر بسزایی در رشد و توسعه ملی داشته و می تواند از احداث نیروگاه های جدید در کشورجلوگیری نماید. اجرای این طرح در سال ۱۳۹۵ توسط امور برق و نیروگاه ها ی مس منطق کرمان منجر به تشویقی معادل بیست و هشت میلیارد ریال شد، که از قبوض برق آذرماه سال ۹۵ کسر گردید و به همین میزان کاهش هزینه در بر داشته است.
گفتنی است دیگر صنایعی که در این طرح مشارکت نمایند، به عنوان صنایع همکار شناخته شده و در رژیم مصرف برق در پیک تابستان، مشمول قطع برق نمی شوند.
ممیزی سیستم IMS مس منطقه کرمان 
ممیزی سیستم IMS مس منطقه کرمان توسط شرکت آرین توف پاسارگاد نماینده شرکت توف اینترسرت آلمان انجام شد. کوروش آذرنیا سرممیز این ممیزی سه روزه در معرفی ممیزی در حال انجام و برنامه های گروه ممیزی گفت: این ممیزی در زمینه کیفیت، مدیریت زیست محیطی و ایمنی و بهداشت حرفه ای در منطقه انجام می شود.


تأسیس خط مونتاژ «بلاز» در استان کرمان
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به فعالیت‌های گسترده معدنی در استان کرمان، به وزیر صنایع بلاروس پیشنهاد داد تا خط مونتاژ «بلاز» در کرمان ایجاد شود که با استقبال و موافقت طرف بلاروسی روبه‌رو شد.
مرادعلیزاده با اشاره به این‌که ایران ازنظر ذخایر معدنی دارای جایگاه ویژه‌ای در دنیاست و ازنظر ذخایر مس در رتبه هشتم جهان قرار دارد، گفت: استان کرمان دارای ذخایر معدنی چشمگیری در حوزه مس و سنگ‌آهن است و ازاین‌رو بسیاری از ماشین‌آلات معدنی ساخت بلاروس در این منطقه توسط شرکت‌های مختلف و در معادن مس و سنگ‌آهن مشغول به‌کار است که پیشنهاد می‌کنیم به‌خاطر این پتانسیل، خط مونتاژ بلاز در استان کرمان تأسیس شود.
مدیرعامل شرکت مس با تأکید بر زمینه‌های همکاری بلاز با شرکت مس اظهار داشت: ایران و بلاروس می‌توانند در تأمین برخی نیازمندی‌های متقابل و تولید مشترک ماشین‌آلات سنگین موردنیاز صنایع معدن، به‌ویژه صنعت مس ایران با هم همکاری ویژه‌ای داشته باشند.

فرهنگ و اجتماع

نقد رمان ارگ کلیدر در نشست «یک مؤلف، یک کتاب»

بیست و هفتمین نشست «یک مؤلف، یک کتاب»، که در فرهنگسرای مس سرچشمه با حضور محسن علومی نویسنده کتاب ارگ کلیدر و مهدی ثانی و رضا شمسی ، منتقدین این نشست و جمعی از داستان نویسان شهرهای کرمان، رفسنجان، شهربابک برگزار شد.

در این نشست ابتدا مهدی ثانی گفت:‌ در زمان انزوای هنرمندان یاد کردن از هنرمندان حرکت خوبی است که روابط عمومی مس منطقه کرمان همیشه یاد هنرمندان است و نشست های مختلف در زمینه های شعر و ادبیات و داستان برگزار می کند .

ثانی در مورد ارگ کلیدر اظهار داشت:‌ این کتاب به عنوان یک رمان طنز نوشته شده است و نویسنده از فضا ،‌شخصیت، ابزار، زندگی و هر اتفاقی که می افتد به ادراک مواجهه رسیده و نگاه او به مسایل، نگاهی دقیق و موشکافانه است  و تجربه عینی برای نویسنده کافیست که بتواند به قشنگی اتفاقات را به تصویر بکشد.

 

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،مس،سرچشمه،بهار96
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :