ماهی قرمز شب عید را از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنید

  • شناسه خبر: 39424
ماهی قرمز شب عید را از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنید

مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان از شهروندان محترم درخواست نمود ماهی قرمز شب عید خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی خریداری نمایند .

مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان از شهروندان محترم درخواست نمود ماهی قرمز شب عید خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی خریداری نمایند .

به گزارش “روراستی” به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان ، جواد نگارستانی ضمن تبریک فرا رسیدن عید نوروز به همه هم استانیهای عزیز اظهار داشت : همشهریان از خریدن ماهی قرمز از فروشندگان دوره گرد به دلیل امکان نگهداری ماهی در شرایط بهداشتی نامناسب خودداری نمایند .
این مقام مسئول افزود:ماهی قرمز از خانواده کپور ماهیان است که منشا آن کشور چین می‌باشد و از زمره ماهیان زینتی محسوب می گردد.
وی در ادامه گفت: اکیپهای نظارتی دامپزشکی بصورت مستمر در سطح شهر کرمان در حال فعالیت می باشند و بر تمامی مراکز عرضه مواد خام دامی و همچنین فروشگاههای عرضه ماهی قرمز نظارت دارند .
مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان از علائم بیماری در ماهی قرمز را ،وجود لکه های پنبه مانند دراطراف دهان یا سطح بدن ، بدن رنگ پریده و لکه لکه شده ، وجود باله‌های خورده و ساییده شده و وجود زخم یا لکه‌های سفید متمایل به خاکستری یا قرمز روی سطح بدن و کندگی فلس و حرکت غیر عادی اعلام نمود.
وی در ادامه گفت: افراد حساس ودارای سوابق آلرژی و افراد خاص(مسن و کودک که ایمنی بدنی پایین دارند) به هنگام تماس با ماهی از دستکش استفاده کنند و افرادی که با ماهی یا آب تنگ تماس دارند باید بلافاصله دست های خود را با آب و صابون به دقت بشویند .
این مقام مسئول بیان داشت: هرچند که ماهی قرمزدر سفره هفت سین ایرانیان رسم گردیده، اما مردم باید بدانند عدم رعایت نکات بهداشتی و تماس مستقیم با این آبزی می‌تواند، سلامت آنها را تهدید نموده و حتی سبب بروز بیماری هایی در آنان از جمله بروز انواع آلرژی و بیماری‌های گوارشی گردد.
وی ضمن تاکید بر عدم رهاسازی ماهی قرمز در آبگیرها و قنات های طبیعی بعلت برهم زدن اکوسیستم طبیعی محیط افزود:همشهریان ماهی قرمز را در پایان نوروز در فضاهای بسته ای که توسط شهرداری بدین منظور تعبیه شده است آزاد نمایند.
نگارستانی در پایان با اعلام اینکه بعضی از گونه‌ها مانند لاک پشت سنگاپوری و یا مینیاتوری(گوش قرمز) به عنوان مخزن بیماری باکتریایی سالمونلوز اند که باعث گاستروانتریت(اسهال و استفراغ) در انسان می‌شود ، ضمن ممنوعیت عدم عرضه این گونه‌ها ،به مردم نیز توصیه نمود که از خرید آن‌ها اکیداً خودداری کنند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی،ماهی، قرمز
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :