رفسنجان از پیشگامان صنعت نیروگاه‌های خورشیدی در ایران است

  • شناسه خبر: 39412
رفسنجان از پیشگامان صنعت نیروگاه‌های خورشیدی در ایران است

مدیر پروژه نیروگاه خورشیدی ۱٫۲ مگاواتی در رفسنجان گفت: : در استان کرمان و کشور، رفسنجان از شهرهایی است که از پیشگامان در زمینه نیروگاه‌های خورشیدی است.

مدیر پروژه نیروگاه خورشیدی ۱٫۲ مگاواتی در رفسنجان گفت: : در استان کرمان و کشور، رفسنجان از شهرهایی است که از پیشگامان در زمینه نیروگاه‌های خورشیدی است.
به گزارش “روراستی” محمدعلی پورامیری در حاشیه بازدید سفیر اتریش از نیروگاه ۱٫۲ مگاواتی خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اظهار داشت: نیروگاهی که در رفسنجان زده شده یک مدل موفق از نیروگاه‌های خورشیدی ایران است که در زمان یک ماه و نیم احداث شده و ۹ ماه است که برق را به شبکه سراسری تزریق می‌کند.
وی بیان داشت: کیفیت بالایی که در اجرای این نیروگاه صورت گرفته مطابق استانداردهای کشورهای اروپایی است به طوری که بازدیدکنندگان این موضوع را شگفت‌انگیز دانستند و این نیروگاه علاوه بر تولید برق پاکی که انجام می‌دهد موجب اشتغالزایی خوبی می‌شود و نیروهای بومی با تخصص‌های کم هم می‌توانند شاغل شوند و در زمان بهره‌برداری تکنسین‌هایی می‌توانند آموزش ببیند و شاغل شوند.
مدیر پروژه نیروگاه خورشیدی ۱٫۲ مگاواتی رفسنجان تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی رفسنجان و تابش بسیار خوبی که داریم این سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی خیلی خوب است و شاید یکی از مدل‌های اقتصادی آینده با توجه به خشکسالی باشد.
پورامیری اذعان داشت: اگر بخواهیم آب را از جنوب به این منطقه انتقال دهیم احتیاج به انرژی و نیروی برق زیادی داریم که با توجه به سرعت بالای احداث و کوتاه بودن دوره ساخت این نیروگاه‌ها موجب می‌شود بخشی از مشکلات شبکه برق برطرف شود.
وی عنوان کرد: در زمان ساخت نزدیک به ۱۵۰ نفر نیرو کار کردند در فاز بعد که ۱۰ مگاوات است که در مدت ۶ ماه انجام می‌شود بیش از ۶۰۰ نفر نیرو به کار گرفته می‌شود.
پورامیری بیان کرد: در استان کرمان و کشور رفسنجان از شهرهایی است که از پیشگامان در این صنعت است.
وی در ادامه با بیان اینکه برای این پروژه ۵ میلیاردتومان و یک میلیارد یورو سرمایه‌گذاری شده است، یادآور شد: در فاز ۱۰ مگاواتی امکان مشارکت سرمایه‌گذاران کوچک با شرکت‌های اروپایی هم وجود دارد و از مزایای نیروگاه‌های ۱۰ مگاواتی با توجه به تجمیع‌شدن سرمایه‌گذاران سود بیشتر برای شرکا است.

 

برچسب ها:
رقسنجان،روراستی،نیروگاه،خورشیدی،پیشگام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :