برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در میادین اصلی شهر و پارک ها ممنوع

  • شناسه خبر: 39353
برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در میادین اصلی شهر و پارک ها ممنوع

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان گفت: برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در میادین اصلی شهر و پارک ها ممنوع است.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان گفت: برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در میادین اصلی شهر و پارک ها ممنوع است.
به گزارش “روراستی” نصرالله عباسی عصر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه تعامل پلیس با رسانه‌ها موجب امنیت اجتماعی می‌شود و نقش رسانه‌ها در ارتقای تعامل مردم با پلیس پررنگ است، اظهار داشت: پلیس بر این باور است که رسانه‌ها به دلیل قدرت تأثیرگذاری بر افکار عمومی از بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها جلوگیری می‌کنند.
وی بیان داشت: شعار امسال پلیس برای نوروز” آرامش بهاری با نظم و امنیت” است و طرح نوروزی پلیس از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین در دو مرحله انجام می‌شود.
فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان با اشاره به استقرار پلیس در ایام نوروز در چهار نقطه از شهرستان شامل ایستگاه‌های مستقر در میدان ۲۲ بهمن، جاده رفسنجان-زرند، جاده رفسنجان- کرمان و خانه خشتی قاسم‌آباد تصریح کرد: در ایستگاه‌های یادشده خدمات راهنمایی و توزیع بروشور و نقشه به مسافران انجام می‌شود.
وی در ادامه به چهارشنبه پایان سال اشاره کرد و تأکید کرد: مراسم چهارشنبه پایان سال به صورت محله و کوچه‌محور است و با توجه به اینکه در میادین اصلی، پارک‌ها و…برای شهروندان مزاحمت ایجاد می‌شود برگزاری این مراسم در این اماکن ممنوع است و هرکس این مراسم را به صورت سنتی در محله خود برگزار کند.
عباسی با اشاره حدیثی از امام علی(ع) افزود: برترین شرافت‌ها خودداری از آزار دیگران و بذل احسان است و خانواده‌ها در این ایام فرزندان خود را مدیریت کنند تا باقیمانده سال را به خوبی به پایان برسانند.
وی با اشاره به اینکه پلیس با جدیت با فروشندگان و خریداران مواد محترقه برخورد خواهد کرد، اضافه کرد: متخلفان تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت به سر خواهند برد.
فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان با توضیح هشدارهایی مبنی بر ممانعت والدین بر استفاده از مواد آتش‌زا و محترقه در ایام پایانی سال، ابراز داشت: این روزها والدین نظارت ویژه بر فرزندان خود داشته باشند.
وی در بخش دیگری از این نشست خبری به عملکرد یازده ماهه پلیس در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره و عنوان کرد: در سال جاری نسبت به سال ۵۹ موفقیت‌های پلیس بیشتر بوده به طوری که شاهد ۱۴ درصد کاهش سرقت‌ها بودیم و در تصادفات درون‌هشری ۶ درصد کاهش و تصادفات برون‌شهری ۱۵ درصد کاهش داشتیم.
وی بیان کرد: در زمینه قاچاق سوخت ۱۰۰ درصد کاهش داشتیم و ۱۴۸ درصد افزایش کشفیات کالای قاچاق از عملکرد پلیس رفسنجان بوده است.
عباسی اظهار کرد: در مجموع در دستگیری مربوط به مواد مخدر ۱۳۶ درصد افزایش داشتیم.
وی با اشاره به طرح جمع‌آوری متکدیان تأکید کرد: پلیس همواره پای کار است اما متولی اصلی جمع‌آوری گدایان، کودکان خیابانی و معتادان پرخطر و ولگرد شهرداری و بهزیستی باید زیرساخت‌ها را فراهم کنند تا نسبت به ساماندهی آن‌ها اقدام شود و هر جا از ما کمک خواستند پای کار هستیم.
عباسی با اشاره به ممنوع‌بودن جابه جایی اسباب و اثاثیه منزل در تعطیلات نوروز تصریح کرد: این کار باید از قبل از پاسگاه‌های انتظامی هماهنگ شود و با داشتن نامه عبور و مرور وسایل نقلیه حامل اسباب و اثاثیه بلامانع است.

 

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،چهارشنبه سوری،نیروی انتظامی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :