بهره‌مندی ۳۰۰ بانوی رفسنجانی از بیمه صنایع دستی

  • شناسه خبر: 39238
بهره‌مندی ۳۰۰ بانوی رفسنجانی از بیمه صنایع دستی

مدیرعامل انجمن توسعه فرهنگ کارآفرینی شهرستان رفسنجان گفت: از ۴ سال گذشته تا کنون ۳۰۰ بانو در این شهرستان در زمینه‌های مختلف صنایع دستی بیمه تأمین اجتماعی شده‌اند.

مدیرعامل انجمن توسعه فرهنگ کارآفرینی شهرستان رفسنجان گفت: از ۴ سال گذشته تا کنون ۳۰۰ بانو در این شهرستان در زمینه‌های مختلف صنایع دستی بیمه تأمین اجتماعی شده‌اند.
به گزارش “روراستی“بابک فارسی در نشست صمیمی اصحاب رسانه  با اشار به بیمه ۳۰۰ بانوی رفسنجانی از بیمه صنایع دستی اظهار داشت: این افراد در زمینه‌های عروسک‌بافی، ساخت مجسمه گِلی، مس، چوب، چرم، قالی‌بافی، پته‌دوزی و دیگر رشته‌ها فعالیت دارند که با دریافت مدرک از سازمان فنی و حرفه‌ای و فعالیت در این رشته‌ها توانسته‌اند زیر پوشش بیمه تآمین اجتماعی قرار گیرند.
وی بیان داشت: صنایع دستی یکی از هنرهای مهم در هر شهرستانی است که اگر در جای دیگری به نمایش گذاشته شود مورد استقبال قرار می‌گیرد به طوری که سال گذشته نمایشگاهی از تولیدات صنایع دستی رفسنجان و مشهد در کشور ارمنستان برپا شد که طی یک هفته تمامی این تولیدات به فروش رفت .
مدیرعامل انجمن توسعه فرهنگ کارآفرینی شهرستان رفسنجان با بیان اینکه برای رونق اقتصادی باید بنگاه‌های کوچک کارآفرینی تقویت شوند، تصریح کرد: دولت نیز در این راستا به حمایت‌هایی همچون ارائه تسهیلات کم‌بهره، حذف بروکراسی‌های اداری و … برای این بنگاه‌ها بپردازد.
وی در ادامه توضیح داد: انجمن توسعه فرهنگ کارآفرینی باید در بحث کشف استعدادها بیشتر کار کند سال ۹۷ بانک اطلاعاتی متخصصان علمی و مهارتی در این شهرستان راه اندازی خواهد شد تا جاذبه‌ای ایجاد شود و افراد مستعد دارای تحصیلات علمی و فاقد کار در هر رشته‌ای شناسایی و پس از ارئه آموزش‌های عملی به کار گرفته شوند تا برای رونق اقتصادی قدمی برداشته شود.

فارسی خاطرنشان کرد: چند هزار اقلام مصرفی در انواع و اقسام موارد خوراکی ، اولیه ، فنی و ..در مجموعه صنعت مس سرچشمه رفسنجان وجود دارد که بخش کمی از سطح شهر رفسنجان و استان کرمان تهیه می شود و می‌طلبد با وجود بسیاری از کارخانجات در رفسنجان که بیشتر اقلام مصرفی را تولید می‌کنند این اقلام از شهرهای دیگر تهیه نشود .

وی به وجود ۷۰ واحد صنعتی واقع در شهرک صنعتی رفسنجان اشاره و اظهار کرد: یک سوم جمعیت رفسنجان را جامعه کارگری و خانواده های آنها تشکیل می‌دهد که این قشر مشکلاتی از جمله بیمه، ساعات زیادی کار کردن، حقوق پایین و … دارند که باید در این رابطه رسیدگی شود تا کارگر با ساعاتی کمتر در طول شبانه‌روز کار کند و حقوق وی نیز به طور کامل پرداخته شود تا کارگر با آسودگی خاطر و بدون هیچ دغدغه‌ای زندگی خود را ساماندهی کند.

مدیرعامل انجمن توسعه فرهنگ کارآفرینی شهرستان رفسنجان با بیان اینکه این انجمن با هدف تجمیع کارآفرینان و تبادل افکار آن‌ها جهت بررسی و حل مشکلات‌شان از سال ۹۳ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و در تلاش است تا با ارتقای اندیشه‌ها، استراتژی‌ها، اهداف، برنامه‌ها و فعالیت‌های کارآفرینان شهرستان در زمینه‌های کسب و کار، رفسنجان را به قطب کارآفرینی و رشد کشور مبدل کند.
فارسی ابراز داشت: از اهداف این انجمن می‌توان به کمیته رفع موانع تولید، کمیته مشاوره شغلی، کمیته آموزش و رفاه کارگری اشاره کرد.
وی عنوان کرد: تا کنون بیش از ۵ هزار نفر ساعت آموزش‌های هدفمند از قبیل بازاریابی و فروش حرفه‌ای، مهندسی فروش، قوانین کار، اقتصاد و هنر، مهارت‌های کارآفرینی، اصول راه‌اندازی تعاونی و … ارائه شده است.
وی با اشاره به اینکه ۵۰ نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) رفسنجان آموزش‌های هدفمند برای ایجاد کسب و کار زودبازده دیده‌اند، تشریح کرد: تفاهمنامه‌های همکاری با دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، سازمان فنی و حرفه‌ای استان کرمان، مرکز هایتک ماهان، اداره استاندارد ، کمیته امداد امام خمینی(ره) و شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان منعقد شده است تا زمینه‌های ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در این شهرستان فراهم شود.
وی در پایان متذکر شد: در حال حاضر ۶۳ مجموعه کارآفرینی از جمله اتاق بازرگانی، شهرداری، واحدهای تولیدی، رفاهی و گردشگری و … عضو انجمن توسعه فرهنگ کارآفرینی رفسنجان هستند.

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،کارآفرینی،انجمن
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :