۲۰ سال پیش برای تولید اقلام مس در رفسنجان باید فکری می شد

  • شناسه خبر: 39235
۲۰ سال پیش برای تولید اقلام مس در رفسنجان باید فکری می شد

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت:مسؤولان، ۲۰ سال پیش باید برای تولید اقلام مورد نیاز مس فکری می کردند که امروز ملزومات مس را از خارج از استان تهیه نکنیم.

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت:مسؤولان، ۲۰ سال پیش باید برای تولید اقلام مورد نیاز مس فکری می کردند که امروز ملزومات مس را از خارج از استان تهیه نکنیم.

به گزارش”روراستی“حسین احمدی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه شرکت ملی صنایع مس ایران در سه حوزه رفسنجان، شهربابک و آذربایجان غربی فعالیت دارد که بزرگترین و مهمترین آن در رفسنجان است، اظهار داشت: ظرفیت تولید مس در سه بخش با شاخص تولید کاتد با ظرفیت تقریبی ۲۰۰ هزار تن در سال است.

وی بیان داشت: در مجتمع مس سرچشمه ۱۱ هزار نفر در دو بخش شرکتی و پیمانکاری به طور مستقیم فعالیت می کنند که با توجه به ظرفیت هایی که در شرکت وجود دارد می توان با برنامه ریزی دقیقی به قطب صنعتی تبدیل شود.

مدیر مجتمع مس سرچشمه تصریح کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران تا سال ۸۱ دولتی بود و از سال ۸۵ واگذاری سهام آن شروع شد و الان ۱۲ درصد این شرکت دولتی است.

وی با بیان اینکه در حوزه مسؤولیت های اجتماعی تعهداتی در منطقه داریم، افزود: هر سال بودجه ای برای این مهم مصوب می شود و شرکت مس از مهمترین اقداماتی که انجام  داد قریب به ۲۰۰ میلیارد تومان در سال های گذشته در حوزه مسؤولیت های اجتماعی برای جاده رفسنجان شهربابک هزینه کرده که باند دوم آن با هزینه کامل شرکت مس بوده است.

احمدی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت مس در حوزه فرهنگی، امور درمانی و…هم حضور مؤثر و فعالی دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت شهرستان رفسنجان در دستور کار مدیریت ارشد شرکت است اما رفسنجان در زمینه کمک به خرید قطعات این شرکت ظرفیتی ندارد، توضیح داد: رفسنجان شهرستانی است که صنعتی نبوده و کشاورزی است و مسؤولان این شهرستان ۲۰ سال پیش باید برای آن فکر می کردند.

احمدی اظهار کرد: بخشی از نیازهای صنعت مس از خارج از شهرستان از جمله اصفهان تأمین می شود چرا استان و شهرستان ما طی سال های گذشته به بخش صنعت روی نیاورده که ملزومات شرکت را از منطقه خودمان خریداری کنیم.

وی ابراز داشت: بعضا بحث های رسانه های در مورد تهیه اقلام مس از رفسنجان وجود دارد که ما می گوییم اگر رفسنجان چیزی ارایه کرده و مس استفاده نکرده ما پاسخگو هستیم.

مدیر مجتمع مس سرچشمه با اشاره به اینکه در بحث اشتغال ظرفیت مس پر شده و باید از طریق برون سپاری و اشتغال جدید ورود کرد، تصریح کرد: اینکه توقع باشد مس به طور مستقیم نیرو بگیرد فعلا امکانپذیر نیست.

وی در پایان متذکر شد: با توجه به مهم بودن صنعت مس مسؤولان و شورای تأمین کمک کنند این ظرفیت حفظ  و تقویت شود و بتوانیم در جهت راهبرد اهداف نظام مؤثر باشیم.

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،مس،اقلام،تولید
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :