تروریسم محیط زیست، از انکار تا انفعال

  • شناسه خبر: 39189
تروریسم محیط زیست، از انکار تا انفعال

تروریسم محیط زیست از آن مفاهیمی است که غرب برای تحقق آن در کشورهای هدف نیاز به پنهان سازی آن در اذهان عمومی دارد. ابعاد مختلف این #تروریسم_زیستی در گوشه گوشه ایران بدین قرار است: ۱️⃣ ریزگرد #خوزستان: از سال ۱۹۹۲ ببعد #ترکیه با ساخت ۲۲ سد بر سرشاخه‌های دجله و فرات از ورود ۷۵% […]

تروریسم محیط زیست از آن مفاهیمی است که غرب برای تحقق آن در کشورهای هدف نیاز به پنهان سازی آن در اذهان عمومی دارد. ابعاد مختلف این #تروریسم_زیستی در گوشه گوشه ایران بدین قرار است:

۱️⃣ ریزگرد #خوزستان: از سال ۱۹۹۲ ببعد #ترکیه با ساخت ۲۲ سد بر سرشاخه‌های دجله و فرات از ورود ۷۵% آب به عراق و سوریه جلوگیری میکند. در ایران بتدریج هورالعظیم میخشکد و اولین بار خوزستان در سال ۸۸ با پدیده #ریزگرد آشنا میشود. ساخت سد ایلیسو ترکیه حتی اروندرود را هم از بین خواهد برد. دستگاه دیپلماسی کشور هیچ رایزنی با عراق و ترکیه برای تامین حق آبه ایران صورت نمیدهد. درحالیکه طبق کنوانسیون ۱۹۹۷ سازمان ملل میتواند از ترکیه شکایت کند.

۲️⃣خشکی دریاچه ها و تالابها: از دوره #رفسنجانی ببعد بیش از ۸۰۰ #سد در ایران ساخته میشود و بیش از ۶۰۰ سد نیز در حال ساخت است! سدسازی بعنوان نماد #توسعه مطرح میشود! علاوه بر فواید سدها، اما نیمی از این سدها برای مهار آبهای سطحی و سیلاب نیستند. بلکه برای ذخیره آب شهرها و بر مسیر رودخانه ها و تالابها و.. ساخته میشوند! با وجود کم آبی و خالی بودن اغلب سدها، احداث ۱۳۰ سد در دولت #احمدینژاد هم کلید میخورد. (در آمریکا و آلمان و.. نیم قرن است سدسازی منسوخ شده و اقدام به تخریب سدها کرده اند) خشکی تالاب‌ها و دریاچه‌هایی چون #گاوخونی، #بختگان، #هامون، #پریشان و #ارومیه در نتیجه مستقیم سدسازی بی رویه رخ میدهد. مثلا ساخت بیش از ۱۰۰ سد بر گلوگاه های دریاچه ارومیه باعث مرگ این دریاچه حیاتی کشور میشود.

۳️⃣ آلودگی هوای کلانشهرها: با فروش بی رویه خودروهای #بنزینی و گازوئیلی، روند آلودگی هوا خصوصا در کلانشهرها از سال ۸۷ شدت میگیرد. #ابتکار رئیس تقریبا همیشگی محیط زیست، بنزین آلوده ساخت داخل را مقصر اعلام میکند. تولید بنزین در داخل متوقف میشود و همسر وی اقدام به واردات گسترده بنزین خارجی میکند. آلودگی هوا به شکل بی سابقه علاوه بر تهران در دیگر کلانشهرها اسفناکتر میشود. هیچ اراده ای برای تولید و حتی واردات خودروهای #برقی یا #خورشیدی وجود ندارد بلکه دولت مانع اصلی تولید آنهاست!

۴️⃣ نابودی زیستی #سیستان: از آنسو #افغانستان با بستن آب هیرمند، خشکسالی در شرق ایران را تشدید کرده. سرچشمه هیرمند در دوره #رضاشاه از ایران گرفته شد و از آن زمان تاکنون جنگ خاموش آب بین ایران و افغانستان ادامه دارد. با انفعال دولت، افغانستان از ورود آب هیرمند به ایران، خودداری میکند و باز هم دستگاه دیپلماسی کشور خواب است!

۵️⃣ پروژه مرگ #درختان و نابودی #کشاورزی ایران: از عصر #پهلوی جنبش درختکاری غیربومی و سمی ( #کاج، چمن، کهور، مورت، اوکالیپتوس و..) در ایران آغاز میشود. گیاهانی همگی #وارداتی که هیچ تاثیری در پاکی هوا ندارند و بدتر آنکه باعث نابودی و ناباروری خاک میشوند. از عصرسازندگی، تمامی پوشش گیاهی خیابانها و پارکهای ایران با این گیاهان جایگزینِ درختان میوه و بومی هر منطقه میشود. روند #تخریب جنگل بشدت ادامه می یابد. ظرف ۵سال گذشته ۵۸میلیون #درخت را در ایران از دست داده ایم که ۱۸میلیون آنها بلوطهای زاگرس بوده. بعلاوه به بهانه مبارزه با کم آبی، کمربندها برای نابودی کشاورزی ایران و استراتژی «کشت فراسرزمینی» و واردات محصولات کشاورزی خصوصا محصولات #تراریخته محکمتر میشود. اقدامی که نابودی پوشش گیاهی، تبخیر بیشتر آب و برهم خوردن سیکل بارندگی در کشور را بدنبال می آورد.

۶⃣ پروژه مرگ #جانوران: به تبع نابودی پوشش گیاهی، درصد قابل توجهی از گونه های جانوری ایران از بین میروند. بعلاوه طی سالهای اخیر با ورود بیماریها خصوصا بیماریهای واگیردار به حوزه #دام و #طیور و حتی پرندگان وحشی کشورمواجه بوده ایم. 👈موضوعی که در کنار نابودی کشاورزی ایران، تنها با هدف وابستگی کامل #غذایی کشور، #بردگی_غذایی ایران و کلید زدن #قحطی در سالهای آینده صورت میگیرد. برای کشوری مهارناپذیر و بقول غربی ها “سرکش” reckless state که برخلاف عراق صدام، برگ برنده ای چون آب و هوای ۴ فصل امکان مرگ میلیونی ملتش را در قدم اول ناممکن میکند.

۷️⃣ انکار جنگ آب: جنگ آب و تغییرات اقلیمی ایران از دهه هشتاد ضربان و شتاب ویژه ای میگیرد. با این حال مسئولان با دروغ بزرگ «گرم شدن زمین و تغییر اقلیم جهانی» افکار عمومی را از سوءمدیریت خود و جنگ آب منحرف میکنند. جنگ #ژئومتریک، مهندسی ذرات و متان، #جاسوسی زیستی و اثرات #پسدمه، انکار و تئوری توطئه خوانده میشود، هیچ تحقیقات علمی خودی برای ریشه یابی تغییرات آب و هوایی ایران صورت نمیگیرد. هیچ اراده ای برای تغییر روند نابودی زیستی ایران شکل نمیگیرد! چه کسانی مقصر هستند؟! محیط زیست؟!وزارت کشاورزی؟ منابع طبیعی؟ وزارت نیرو؟ پیمانکاران سدسازی؟! دستگاه دیپلماسی؟! دستگاههای اطلاعاتی؟! رسانه ها؟! چه کسی پاسخگوست؟! محمد عبدالهی

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • کارگر

    احسنت عال بود.