باید در زمینه پسته به صنایع تبدیلی ورود کرد

  • شناسه خبر: 39106
باید در زمینه پسته به صنایع تبدیلی ورود کرد

معاون توسعه و مدیریت جذب سرمایه‌ معاونت علمی و فن‌آوری ریاست‌جمهوری گفت: باید در زمینه پسته به صنایع تبدیلی ورود کرد.

معاون توسعه و مدیریت جذب سرمایه‌ معاونت علمی و فن‌آوری ریاست‌جمهوری گفت: باید در زمینه پسته به صنایع تبدیلی ورود کرد.
به گزارش “روراستی“علیرضا دلیری ظهر امروز در پیش‌ رویداد استارت‌آپ ویکند پسته در دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان اظهار داشت: بیش از پنج میلیون دانشجو و تعداد زیادی اساتید دانشگاه در کشور داریم و جایگاه ما در بحث تولید علم در دنیا برجسته است و درمنطقه جایگاه اول علمی را داریم که جزء افتخارات ماست و نشان می‌دهد نیروی انسانی توانمندی داریم که می‌تواند اثرگذار باشد.
وی بیان داشت: اینکه از این علم خیلی نتوانستیم برای زندگی روزمره مردم و تبدیل به محصول استفاده کنیم دچار ضعف هستیم. خام‌فروشی در کشور بالاست و تولیدات ما خام است همچنین نوآوری و فن‌آوری در محصولات کمتر به کار رفته است.
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فن‌آوری ریاست‌جمهوری تصریح کرد: ما افراد تحصیل‌کرده خوبی داریم و در تولید مهندس رتبه دوم، سوم دنیا هستیم این‌ها چه کار می کنند و چرا نتوانستیم اقتصادمان را با پایه علم و دانش بنا کنیم و نتوانستیم در فرآیند تولید تغییر ایجاد کنیم و بین دانشگاهی و فارغ‌التحصیل دانشگاه و تولیدکننده و صنعتگر ارتباط برقرار کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ما در تبدیل ایده به محصول مشکل داریم در تولید زعفران ۹۵ درصد زعفران دنیا در کشور ما تولید می‌شود اما خام‌فورشی می‌کنیم متخصصان ما کجا هستند.
دلیری ادامه داد: خیلی از بچه‌های ما که از کشور خارج می‌شوند آن‌جا تحول ایجاد می کنند و اثرگذارترین افراد در آن کشورها هستند.
وی با اشاره به اینکه ابتدای دولت یازدهم آسیب‌شناسی کردیم فارغ التحصیلان ما چرا دنبال کارمندشدن هستند، افزود: چرا کشاورز بیسواد ما مسلط‌‌‌تر از مهندس کشاورزی ماست و مهندس کشاورزی نمی‌تواند کشاورزی کند.
دلیری ابراز داشت: دانشگاهیان کشورهای پیشرفته درگیر با فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی هستند استاد دانشگاه با صنعتگر ارتباط دوطرفه دارد و استاد دانشگاه اگر در صنعت فعالیت نکند نمی‌تواند عضو هیأت‌علمی باشد اما در کشور ما اگر استاد دانشگاه کار صنعتی کند می‌گویند بیزینس من است و نمی‌تواند عضو هیأت‌علمی شود.
وی با بیان اینکه با این آسیب‌شناسی طرحی در دانشگاه شروع کردیم و در بین دانشجویان ایده‌پردازی ایجاد کردیم دانشجویان را دور یک میز نشاندیم که موضوعات حوزه تخصصی را پیگیری کنند، گفت: این طرح را از دانشگاه شریف آغاز کردیم.
وی بیان کرد: سه هزار و ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور ایجاد شده و بیش از دو هزار استارت‌آپ ویکند در کشور برگزار شده اما هنوز ۱۰ درصد هستیم در حالی که ظرفیت کشور ما بیشتر از این رقم است.
دلیری عنوان کرد: در بحث نوآوری با سرعت به جایگاه ۷۵ در بین ۱۴۰ کشور دنیا رسیدیم اما جایگاه ما بالاتر از این است باید اقتصاد را برپایه اقتصاد ایده‌پردازی پایه دانش بنا بگذاریم.
وی با اشاره به تولید پسته و خام‌فروشی این محصول ابراز کرد: آیا ۱۰ سال دیگر هم باید پسته را فقط تولید کنیم دنیا به سرعت در حال پیشرفت است و ما اولین مرکز نوآوری را در استان کرمان راه‌اندازی کردیم.
دلیری با بیان اینکه تا کی می‌خواهیم مس را تولید و خام‌فروشی کنیم، اظهارکرد: چرا باید منفعت تولیدات ما را دیگران ببرند در بحث ایده‌پردازی استارت آپ بچه‌ها را به فکر فرو ببریم و برای ارتقای محصول از آن‌ها استفاده کنیم.
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی وفن‌آوری ریاست‌‌جمهوری اظهار کرد: باید در زمینه پسته برای تبدیل محصول و صنایع تبدیلی ورود کرد اقتصاد باید توسط بخش خصوصی مدیریت شود منابع را باید بخش خصوصی فراهم کند.

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،پسته،صنعت،تبدیلی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :