برای رسیدگی به اموال وقفی تا نقطه مطلوب فاصله داریم

  • شناسه خبر: 38926
برای رسیدگی به اموال وقفی تا نقطه مطلوب فاصله داریم

امام جمعه رفسنجان گفت: نسبت به رسیدگی به اموال موقوفه تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

امام جمعه رفسنجان گفت: نسبت به رسیدگی به اموال موقوفه تا نقطه مطلوب فاصله داریم.
به گزارش”روراستی“حجت الاسلام عباس رمضانی پور صبح امروز در حاشیه افتتاح موقوفه حاج شریف با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: همه خیرات و برکات و موقوفات در راستای اهداف اهل بیت(ع) است.
وی بیان داشت: امروز با به روز کردن اموالی که متعلق به موقوفات است از جمله عملکردهای اداره اوقاف است اگرچه تا نقطه مطلوب هنوز خیلی فاصله داریم و باید متولیان دقت خود را بالاتر ببرند تا اعتماد به وقف بیشتر شود و کارآمدی وقف هم بیشتر خواهد شد.
امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: مال وقف با مال خود انسان خیلی فرق دارد و اگر در مورد مال وقفی کوتاهی صورت گیرد متولی ضامن خواهد بود و باید در دنیا و آخرت جوابگو باشد.
رمضانی پور خاطرنشان کرد: باید انسان از مال موقوفه به درستی حفاظت کند؛ موقوفه حاج شریف در رفسنجان به نام است و کارهای ارزشمندی ازجمله احداث مسجد حاج شریف در آن صورت گرفته و باید زمین هایی که متعلق به این موقوفه است اجاره بهایشان به روز شود.
وی ادامه داد: افرادی هستند که از پرداخت اجاره بهای املاک وقفی می گریزند اما نماز در این خانه حرام است وقف با ملک تفاوتش در این است که حق وقف را باید بپردازید تا مانند منزل ملکی باشد.
رمضانی پور ابراز داشت: آنچه متعلق به این موقوفه است و واگذار شده به ویژه بازار زیر مسجد به گونه ای باشد که در شهر گرفتاری به وجود نیاید و تجمعی صورت نگیرد همچنین حقی تضییع نشود.

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،اموال،وقفی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :