جهان از نقشه‌های حاج قاسم سلیمانی جا مانده است

  • شناسه خبر: 38892
جهان از نقشه‌های حاج قاسم سلیمانی جا مانده است

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: جهان از نقشه های سردار حاج قاسم سلیمانی جا مانده است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: جهان از نقشه های سردار حاج قاسم سلیمانی جا مانده است.

به گزارش “روراستی” احمد انارکی‌محمدی ظهر امروز در جمع راهپیماییان ۲۲ بهمن در میدان شهدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب  و یاران دیرینه  امام از جمله حجت‌الاسلام شیخ محمد هاشمی و حجت الاسلام پورمحمدی و سید احمد خراسانی و شهدای عزیز از مجاهدین انقلاب در رفسنجان اظهار داشت: اولین شهیدی که از رفسنجان در جنوب شرق کشور شهید شد شهید انصاری بود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی افزود: راهپیمایی ۲۲ بهمن در رفسنجان متفاوت تر از سال‌های گذشته بود و امروز یکی از سرداران در کشور حاج قاسم سلیمانی است که جهان از نقشه‌ها و ایده‌های نظامی وی جا مانده که این از افتخارات نظام است.

وی ادامه داد: در مورد اشتغال و دستاوردهای نظام که در رفسنجان ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در ۴ سال اخیر افتتاح شد و کمک‌هایی که در بخش‌های عمرانی و فرهنگی صورت می‌گیرد از دستاوردهای نظام است.

انارکی محمدی بیان کرد: همه دولت‌ها باید برنامه‌ریزی کنند و اقتصاد رفسنجان را متحول سازند.

وی ادامه داد: ما در رفسنجان کمتر به ایجاد اشتغال پرداختیم امید است که برای توسعه پایدار برنامه‌هایی داشته باشیمُ مجلس هم اشتغال‌های زودبازده را مد نظر دارد و ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال‌های روستایی و گردشگری اختصاص داده است.

وی با اشاره به این که در رفسنجان روستای بدون برق نداریم، عنوان داشت: امور برق رفسنجان ۶۰ ساله است و در حال حاضر ۲ امور برق در شهرستان راه‌اندازی شده و بسیاری از ورودی‌های روستاها که موجب بروز تصادفات می‌شد و نیز ورودی‌های شهر که کمترین روشنایی را داشتند به روشنایی مجهز شدند.

وی اضافه کرد: در بحث شهرسازی مهمترین معضل پلاک ۲۰۹۴ است که عده‌ای از مردم از ساخت و سازشان مانده‌اند و کسی پاسخگوی زمین‌های واگذار  شده به این مردم نیست و در سال‌های گذشته دو نوبت به ثبت شخصی و دولتی رسیده و باید این معضل مرتفع شود.

انارکی‌محمدی با اشاره به اینکه راه‌های مواصلاتی رفسنجان از پرخطرترین راه‌های استان هستند، گفت: رفسنجان دومین جاده حادثه‌خیز استان است که سالانه ۱۸ نفردر آن کشته می‌شوندُ امروز توانستیم ردیفی دولتی و در سایت مناقصات کشور برای تعیین پیمانکار برای دوبانده شدن آن اقداماتی انجام دهیم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث گازرسانی در منطقه خنامان، ارجاسب و گلوسالار که گازرسانی شده و یک روستا مانده که امسال اتمام می‌شود و در راویز نیز عملیات گازرسانی شروع شده است .

انارکی محمدی بیان کرد: در بحث فرودگاه که زیر‌ساخت مهم رفسنجان است امروز ۳۵ کیلومتر کابل‌کشی داخلی فرودگاه و نصب چراغ‌های داخلی، انجام  سیستم سرمایشی و گرمایشی در سالن ترانزی‌اش کامل شده و ۶ میلیارد تومان هزینه در این رابطه صرف شد، ضمن اینکه امروز فیبر نوری به طول ۲۸ کیلومتر از رفسنجان به فرودگاه انجام شده است.

وی درزمینه بهداشت و درمان هم اظهار داشت: طرح تحول نظام از طرح‌های مهم کشور است و در کنار ارائه خدمات به بیماران، مجتمع مس مبالغ خوبی برای بیمارستان رفسنجان می‌پردازد  و ماهیانه مبلغی برای درمان و کمک به بیمارستان داده می‌شود.

انارکی محمدی ادامه داد: در بحث آموزش و پرورش ۹ سال فرزندان رفسنجان در جنوب کشور به خاطر عشق به معلم بودن خدمت می‌کردند که از سال گذشته با پیگیری‌ها تمام این افراد که بالای ۳۰۰ نفر بودند به انار و رفسنجان منتقل شده‌اند.

وی افزود: ما کمبود ۴۰۰ معلم در رفسنجان داریم و از برزگترین کا‌های پیگیری شده انتقال فرزندان رفسنجان است.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد آب در رفسنجان و انار به بخش کشاورزی است باید با مدیریت صحیح منابع آب و استفاده از روش نوین آبیاری این ذخیره‌ها مدیریت شوند که در این زمینه برای اراضی بدون سند، تسهیلات ارائه می‌شود تا به آبیاری نوین مجهز شوند.

وی یاداور شد: در بحث تامین اجتماعی ۷۵ درصد مردم رفسنجان در قالب ۲۰۰ هزار نفر زیر پوشش تامین اجتماعی هستند پیگیری مسوولان و تقاضای مردم باعث شده پلی‌کلینیک تامین اجتماعی در آینده نزدیک ایجاد شود.

وی با بیان اینکه مس  سرچشمه بزرگترین معدن روباز خاورمانه است، بیان کرد: امروزمدیر این مجتمع بومی است،  آلایندگی مس در رفسنجان تا انار و نوق پراکنده شده است که برای رفع این معضل اقداماتی در دست اقدام است.

انارکی‌محمدی ادامه داد: در مورد آب خلیج فارس مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان برای انتقال ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب به گل گهر، مس سرچشمه و چادرملوی یزد اختصاص داده شده است.

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،حاج قاسم،سلیمانی، جهان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :