۱۶ و ۱۷ اسفندماه به میزبانی دانشگاه ولی عصر رفسنجان همایش توسعه روابط آموزش عالی و بازرگانی ایران و افغانستان برگزار می‌شود

  • شناسه خبر: 38810
۱۶ و ۱۷ اسفندماه به میزبانی دانشگاه ولی عصر رفسنجان همایش توسعه روابط آموزش عالی و بازرگانی ایران و افغانستان برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان گفت: همایش توسعه روابط آموزش عالی و بازرگانی دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان و کشور افغانستان ۱۶ و ۱۷ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان گفت: همایش توسعه روابط آموزش عالی و بازرگانی دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان و کشور افغانستان ۱۶ و ۱۷ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.
به گزارش”روراستی“محمدعلی دهقان در نشست خبری با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان با موضوع همایش توسعه روابط آموزش عالی و بازرگانی ایران و افغانستان در دفتر ریاست دانشگاه اظهار داشت: این همایش روزهای ۱۶ و ۱۷ اسفندماه در دانشگاه ولی‌عصر(عج) در دو بخش تجاری و علمی برگزار می‌شود.
وی بیان داشت: در زمینه علمی انتظار داریم مراودات شهر ما و استان با کشور افغانستان در زمینه پذیرش دانشجو به ویژه در دوره‌های تحصیلات تکمیلی صورت گیرد و امکان ایجادشعبه‌ای از دانشگاه در کشور افغانستان فراهم شود و در زمینه تبادل استاد به دانشگاه افغانستان و ولی‌عصر(عج) و نیز برگزاری طرح‌های پژوهشی در زمینه‌های صنعتی و کشاورزی و طرح‌های مرتبط با علوم انسانی تفاهم‌نامه‌هایی امضا شود تا بتوانیم سطح همکاری‌های بین دو کشور را افزایش دهیم.
دهقان با بیان اینکه حضور نزدیک به ۵ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز افغانستانی در رفسنجان در بیش از ۱۳ مدرسه را باید یک فرصت دانست، ادامه داد: ما می‌توانیم از لحاظ فرهنگی ارتباط قوی از طریق این افراد در آینده با کشور افغانستان ایجاد کنیم.
وی خاطرنشان کرد: از سال ۷۹ هر سال یونسکو تعدادی دانشجو برای ما می‌فرستاد و این دانشجوها پس از پایان تحصیلات در کشورهای مختلف دنیا توزیع شدند و همیشه از دانشگاه ما به عنوان یک دانشگاه مادر یاد می‌کنند و احساس می‌کنند زادگاه دوم آنها دانشگاه رفسنجان است.
رئیس دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان ابراز داشت: باید مردم ما نگاه‌شان به چند نفراتباع افغانستانی که مرتکب خطاهایی می‌شوند منعطف نباشد چراکه در همه کشورها افراد خطاکار وجود دارد و باید آن روی سکه را هم نگاه کنیم و با حسن اعتمادی که داریم با دعوت از فرهیختگان این کشور ارتباط برد برد داشته باشیم.
وی در پاسخ به سئوالی عنوان کرد: نزدیک به ۲۴۰ نفر دانشجوی افغانستانی در دانشگاه‌های رفسنجان تحصیل می‌کنند.
دهقان در ادامه با اشاره به مدعوین همایش تصریح کرد: مقاماتی که از کشورهای افغانستان حضور می یابند محمدخان معاون اول عبدالله، وزیر تجارت افغانستان و وزیر تحصیلات عالیه افغانستان هستند و همچنین استانداران کرمان و سیستان و بلوچستان و نمایندگان استان هم در این همایش حضور خواهند داشت و افرادی مانند ریاست گمرک جمهوری اسلامی، مقاماتی از وزارت امور خارجه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعیت زیادی از تجار ایرانی و افغانستانی مقیم شهرهای مختلف کشور و استان دیگر مدعوین این همایش هستند.
وی گفت: تعدادی از دانشجویان افغانستانی مقیم استان و مسؤولان استان و شهرستان هم مدعوین دیگر این همایش خواهند بود.
دهقان پیرامون تغییر تاریخ همایش که قرار بود ۲۵ بهمن برگزار شود، بیان داشت: با توجه به اینکه مدعوین افغانستانی اعلام کردند که ویزایشان با تأخیر صادر شده تقاضا کردند همایش به تعویق بیفتد و همچنین فرصت کافی برای رایزنی با مقامات کشورشان هم جهت حضور در همایش داشته باشند.

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی ،توسعه،روابط ،آموزش عالی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :