کار گروهی آهنگسازان رفسنجانی برای اولین بار با خوانندگی محمدحسین خفاجه

  • شناسه خبر: 38742
کار گروهی آهنگسازان رفسنجانی برای اولین بار با خوانندگی محمدحسین خفاجه

برای اولین بار آهنگ محلی رفسنجان با آهنگسازی اساتید مطرح رفسنجانی با صدای محمدحسین خفاجه رونمایی می شود.

برای اولین بار آهنگ محلی رفسنجان با آهنگسازی اساتید مطرح رفسنجانی با صدای محمدحسین خفاجه رونمایی می شود.
به گزارش”روراستی“محمد حسین خفاجه یکی از هنرمندان جوان رفسنجان با سابقه هنری ۶ ساله با اولین کار خود به نام جمعه بر روی آنتن صدا وسیما رفت .
کار جمعه در سال ۸۶ بهترین کار استان رقم خورد و خفاجه همان سال به عنوان جوانترین خواننده ایران در سن ۱۸ سالگی مطرح شد.
محمد حسین خفاجه در این رابطه می گوید: سعی کردم شعر های با مفهوم را انتخاب کنم فقط دیده شدن و مطرح بودن برایم مهم نبود اما با این حال در آن سن مقداری بی دقتی کردم تا اینکه آلبومی به نام بیقراری را به ثبت رساندم این آلبوم خیلی کار خوب و قدرتمندی شد از شبکه های سراسری یک و سه، کانال شما، شبکه پنج کرمان، رادیو رفسنجان و جوان پخش می شد و کاراستادان مطرح کشوری و تنظیم استادسیدعلی درخشنده بود که ثبت کتابخانه ملی شد که نشان از حرفه ای بودن کار داشت.
وی ادامه داد: با مجوز اداره ارشاد و صدا و سیما کل آلبوم بی قراری در سال ۸۷ بسته شد و ثبت کتابخانه ملی هم شده بود اما از بیوفایی این کار سوخت و هیچوقت منتشر نشد.
این هنرمند جوان ادامه داد: هنر خوب است به شرط آنکه شعر خوب انتخاب شود شعر و آهنگ هم دراستای هم باشند و شأنیت مخاطب در این مسیرتاکنون به خودم اجازه اجرای صحنه ای ندادم ،اجرای صحنه ای وقتی اتفاق می افتد که به کمال رسیده باشی ،خیلی ها، از کنسرت دیگران کاور می کنند و می خوانند که برای خود درآمد زایی کنند اما اگر من هنر داشته باشم باید کارهای خودم را اجرا کنم واز دیگران نباید مایه بگذارم .
اگر از هنرمند حمایت نشود پیشرفتی هم نیست. از سال ۸۵ هیچ گونه حمایتی از بنده نشد درحالی که موفقیت های زیادی داشتم.
خفاجه تصریح کرد: تمامی اجراهای من از صدا و سیما به صورت زنده پخش می شد صدا و سیما با اینکه جای حساس و مهمی است اما به من اعتماد داشت و من پاسخ اعتمادشان را با کار حرفه ای دادم.
وی تأکید کرد: سعی کردم هنری در خور شخصیت مردمم ارائه بدهم که هم دنیا و هم آخرت مد نظر باشد.
این هنرمند شهرمان خاطرنشان کرد: جا دارد از سیدعلی میرافضلی که از شاعران توانمند استان و افتخار هنر رفسنجان است، تشکر کنم که همیشه یکی از حامیان هنر منطقه و شهرستان بوده و فعالیت های وی در حمایت از هنرمندان بسیار چشمگیر است اما در عین حال اداره ارشاد بسیار ضعیف عمل میکند و اما انتقادهای بسیاری دارم در حالیکه ما به این حمایتها نیاز داریم.
وی اضافه کرد: یک و سال نیم قبل با مشورت استاد سید علی میرافضلی دو کار خوب و قوی کلید خورد باید جدیتی در این کار باشد با هزینه هایی که خودمان داریم این کار نشدنی است سختی ها و رنج های بسیاری در این مسیر به جان خریدم اما خسته نشدم.
خفاجه همچنین از بیوفایی مسؤولان آن زمان تا رنج های موجود در این مسیر گفت و افزود: حمید کاظمی از خوانندگانی توانمند است آهنگ های محلی و بومی را خوانده و انتشار داده آن هم کاری که سال ها روی آن فکر و تلاش شد،ولی رسانه ها و مسؤولان هیچ مانوری روی آن ندادند و یادم نمی رود که ایرج بسطامی زمانی که زیر آوار زلزله بم رفت؛ در کرمان شناخته شد.ی یادآور شد:آلبوم قبلی من با آن همه هزینه و بسیار حرفه ای از بین رفت، به خاطر اینکه کار کهنه شد و مجوز انتشارش باطل شد و یا بهتر بگویم باطلش کردند من به تک تک مسؤولان زنگ زدم در خصوص باطل شدن گفتم ولی هیچ حمایتی نشدم.
خفاجه موسیقی را علم مقدسی خواند که باید خوب از آن استفاده شود ضمن اینکه شعر خوب و آهنگ خوب همراه داشته باشد.
وی اذعان کرد: من تاکنون سیاسی نخوانده ام، در حمایت از جناح و شخصی نبوده هنر هیچوقت در خدمت جناح بندی های سیاسی نبوده شاید هنر از سیاست جدانیست اما اینکه بخواهد در خدمت گروه یا جناحی خاص باشد هرگز چنین نیست.
خواننده خوش آتیه شهرمان اظهار داشت: مطمئنا هرکس در ذهن خود آرمان هایی دارد و شاید برای آرمان ها و اندیشه خود بخواند و در این بین گروهی آن آهنگ را به خود بگیرند و شاد شوند یا دلخور شوند اما اینکه بخواهم به سمت جناح خاصی بخوانم اصلا اینطور نیست و حال با مشاوره از مسؤولان شهری من جمله ریاست شورای شهر و شهردار عظیمی زاده و همچنین ازاهنگسازان بومی مطرح و استادان به نامی چون مشرف شاه و نوازندگان خبره چون علی ایشانی و مجتبی تقی زاده و مجتبی کاشفی و استاد میرافضلی برای اولین بار آهنگ رفسنجان را که تلفیق موسیقی سنتی و پاپ است و برگرفته از لهجه رفسنجان و استفاده از سازهای محلی رفسنجان و با صدای بنده حقیر تا چندی دیگر به فضل خدا رونمایی خواهد شد.

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،آهنگ،محلی،خفاجه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :