افزایش ۳۰ درصدی راندمان آب با استفاده از کود آلی آب نگهدار/تولیدکنندگان و سرمایه گذاران را حمایت کنید

  • شناسه خبر: 38666
افزایش ۳۰ درصدی راندمان آب با استفاده از کود آلی آب نگهدار/تولیدکنندگان و سرمایه گذاران را حمایت کنید

مدیر عامل شرکت آب‌نگهدار رفسنجان گفت: با استفاده از کود آلی آب نگهدار ۳۰ درصد راندمان آب افزایش پیدا می کند.

مدیر عامل شرکت آب‌نگهدار رفسنجان گفت: با استفاده از کود آلی آب نگهدار ۳۰ درصد راندمان آب افزایش پیدا می کند.
به گزارش “روراستی” عسکری مدیر عامل شرکت تولید کود آلی آب نگهدار در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در چهارمین روز از دهه فجر در حاشیه افتتاح این کارخانه با حضور فرماندار و جمعی از مسؤولان رفسنجان افزود: امیدواریم ایام مبارک دهه فجر پر خیر و برکت باشد.
وی بیان داشت: من و همسرم خانم دکتر ایرانی لیسانس، فوق لیسانس و دکترای خود را از دانشگاه صنعتی اصفهان گرفتیم و بعد عازم آمریکا شدیم و چند مدتی محقق دانشگاه آیووای آمریکا بودیم و روی فناوری های جدیدی که دولت آمریکا در زمینه کشاورزی در دستور کار داشت، کار و تحقیق کردیم. فن آوری هایی که برای زمین های کشاورزی خود آمریکا و یا کشور های حوزه خلیج فارس موفق عمل کرده بودند و با مواد نگهدارنده آب راندمان آب دهی را افزایش داده بودند. با این فن آوری ها و ایده ها برگشتیم که بتوانیم به امید خداوند خدمتی برای کشور انجام داده باشیم.
وی با اشاره به اینکه کم آبی وسعت زیادی در منطقه خاورمیانه به ویژه منطقه ما دارد، ادامه داد: کشاورزی به دلیل کم آبی رو به ناپایداری می رود.
عسکری خاطرنشان کرد: کشاورزان از کم آبی لطمات زیادی خوردند و بسیاری از آنها مجبور شده اند قسمتی از باغات مثمر خود را از آب بندازند تا بتوانند مابقی باغات را آبیاری کنند.
وی با تشریح چگونگی راه‌اندازی این کارخانه عنوان کرد: کلنگ ساخت این کارخانه سال ۹۴ به مساحت ۵ هزار متر مربع به زمین زده شد و ۸۵۰ متر زیربنای ساختمان کارخانه است و تمام دستگاهها مکانیزه است و تنها دخالت کارگران دوختن درب کیسه ها در پایان کار است.
وی کود آب نگهدار را شامل دو بخش آلی و معدنی خواند و افزود: قسمت آلی تشکیل شده از کود مرغ باکیفیت، کود گاو باکیفیت و کمپوست کود مرغ باکیفیت و قسمت اعجاب انگیز آن کانی های ویژه ای هستند که آب را داخل شبکه خود حفظ کرده و به واسطه ظرفیت تبادل کاتیونی بالایی که دارند از آب شویی عناصر غذایی هم جلوگیری می‌کنند.

افزایش ۳۰ درصدی راندمان آب با استفاده از کود آلی آب نگهدار

عسکری ادامه داد: سال گذشته اسفندماه به تولید آزمایشی رسیدیم و حدود ۷۰۰ تن از تولیدات ما توسط کشاورزان مناطق مختلف استفاده شد و همه آنها جواب واحدی گرفتند و نتیجه عملی این بود که برگ ها تا زمان برداشت به صورت سبز حفظ شده بوند و پیامد آن این بود که درصد پوکی از ۱۰ درصد در ارقام مختلف تجاوز نمی کرد و همچنین راندمان آبیاری ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد. همچنین خسارت سرمازدگی در دوران گلدهی و گرمازدگی در دوران گرده افشانی در این باغات به حداقل رسید. افزایش ۳۰ درصدی راندمان آبیاری برای کشور کم آب ما می تواند به منزله انقلابی در این زمینه باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه ۲ میلیارد تومان سرمایه ثابت و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه در گردش لازم داشتیم، ضمن ابراز گله از مسؤولان یادآور شد: زمانی که اینجا برای شروع کار آمدیم خوشحال بودیم که حمایت می شویم چون کسی که حدود ۳۰ سال در حال تحصیل بوده قطعا سرمایه ای ندارد. عسکری اضافه کرد: در اینجا از دکتر ایمان جباری که ما را حمایت کرد قدردانی می کنیم و از دکتر رضا عسکری که دیگر حامی ما بود نیز تشکر می کنیم اما متاسفانه وامی که نیاز داشتیم محقق نشد و گفتند شامل حال مناطق محروم می شود و تا کنون حتی یک ریال تسهیلات دریافت نکردیم.
مدیر عامل کارخانه کود آلی آب نگهدار تصریح کرد: برای یک تولیدکننده اگر حامی نباشد خیلی سخت است و با مشکل مواجه می شویم.
وی ابراز کرد: در پژوهشکده کشت بافت و کارخانه کود آب نگهدار در مجموع ۱۸ نفر اشتغالزایی داریم که اگر حمایت نشویم حتی در پرداخت حقوق این نیروها نیز دچار مشکل می شویم.

آدرس کارخانه: منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان ۰۹۳۳۱۹۳۶۶۶۹

دفتر مرکزی فروش: رفسنجان، خیابان کارگر، حدفاصل کارگر ۲۸ و ۳۰
۰۹۳۳۱۹۳۷۷۷۸

ارتباط مستقیم با دکتر عسکری
۰۹۱۳۱۹۳۸۳۵۹

 

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،کود،آب نگهدار
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :