شرکت مس بحث‌های محیط زیستی را بیشتر مدنظر قرار دهد

  • شناسه خبر: 38509
شرکت مس بحث‌های محیط زیستی را بیشتر مدنظر قرار دهد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیأت عامل ایمیدرو گفت: مدیریت شرکت مس به قولش عمل کند و هر روز نسبت به روز قبل بحث‌های محیط‌زیستی را بیشتر مدنظر قرار دهد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیأت عامل ایمیدرو گفت: مدیریت شرکت مس به قولش عمل کند و هر روز نسبت به روز قبل بحث‌های محیط‌زیستی را بیشتر مدنظر قرار دهد.
به گزارش “روراستی“مهدی کرباسیان بعداز ظهر امروز در حاشیه بازدید از مجتمع مس سرچشمه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خوشبختانه شرکت ملی صنایع مس ایران با همت کارگران، کارکنان و مدیریت هم از لحاظ تولید، فروش و سودآوری وضعیت خوبی دارد، اظهار داشت: باید بپذیریم حوزه مس مانند سایر صنایع معدنی یکی از مصداق‌های اقتصاد مقاومتی است ضمن اینکه در جهت جلوگیری از خام‌فروشی اقدامات خوبی صورت گرفته است.
وی بیان داشت: طی دو، سه سال گذشته دو کارخانه کنسانتره به بهره‌برداری رسید که یک گام به جلو برای جلوگیری از خام‌فروشی بود و امروز با افتتاحیه‌هایی با حضور رئیس‌جمهور تولید کاتد افزایش پیدا خواهد کرد و پروژه‌های دیگری نیز به بهره برداری خواهد رسید.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه صنعت مس با وجود مشکلاتی که داشت از جمله بحران قیمت و تحریم قبل از برجام و اینکه فروش محصول کاتد دچار مشکل بود، افزود: اکنون با همه این مشکلات وضعیت مطلوبی دارد.
وی پیرامون ارزش سهام تصریح کرد: این ارزش از سال ۹۲ که ۱۱۱ هزار میلیارد ریال بوده به ۱۶۱ هزار میلیارد ریال در سال جاری رسیده و سود شرکت نیز افزایش یافته است.
کرباسیان بیان کرد: یکی از موفقیت‌های شرکت مس در کنار عملکرد پرسنل مدریت، ثبات مدیریت و حمایت سهامداری است. دو شرکت داریم که عملکرد نمونه‌ای در کشور دارند و جزو پنج شرکت برتر هستند که یکی شرکت ملی مس و یکی فولاد مبارکه است که ثبات مدیریتی و حمایت سهامداری از جمله موفقیت‌های آنان به شمار می‌رود.
رئیس هیأت عامل شرکت ایمیدرو خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی در کشور داریم که در حوزه سهامداری ظرف چهار سال گذشته بعضاً تا ۹۰ درصد سهم را در بین سهامداران تقسیم کردند و نقدیندگی را از شرکت خارج کردند اما شرکت مس و فولاد مبارکه حداقل سه بار افزایش سرمایه داشته است و این موجب شده که شرکت توان و قدرتش را حفظ کند.
وی در ادامه عنوان کرد: در حوزه کرمان نزدیک به ۱۷ هزار نفر به طور مستقیم در حوزه شرکت‌های وابسته به مس فعال هستند و اگر در تعداد خانوار جمع کنیم عدد بزرگی است که در اقتصاد برخی شهرستان‌های اطراف تحول ایجاد کرده است.
کرباسیان تأکید کرد: بحث محیط‌زیست بحث اساسی کشور است و هر ایرانی باید دلسوزانه با آن برخورد کند دلیلش هم در این است که اگر محیط‌زیست سالم نباشد برای خودمان مشکل می‌شود و در نسل بعد نابودی می‌آورد.
وی با اشاره به برداشت‌های بی رویه از آب‌ها و جنگل‌ها توضیح داد: این امر موجب شده کشور دچار مشکلاتی شود یا خودروهایی با کیفیت پایین آلایندگی را ایجاد کرده و موجب شده شهری مانند تهران دچار مشکل جدی آلودگی هوا شود.
کرباسیان بیان کرد: در مقایسه اشتغال، تولید، توسعه و آینده جوانان کشور بایستی مردم منطقه حمایت کنند که طرح‌های توسعه مس بتواند بهتر و بیشتر توسعه یابد و موجب آبادانی منطقه شود و از این طرف مدیریت شرکت نیز به قولش عمل کند و هر روز نسبت به روز قبل بحث‌های محیط‌زیستی را بیشتر مدنظر قرار دهد.

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،آلایندگی،مس،سرچشمه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :