آلایندگی مجتمع مس سرچشمه ادعا نیست

  • شناسه خبر: 38184
آلایندگی مجتمع مس سرچشمه ادعا نیست

اظهار نظر غیر فنی بعضی افراد مانع انجام وظایف قانونی محیط زیست در تشخیص و کنترل آلایندگی به منظور حفظ سلامت مردم و منطقه نخواهد شد

اظهار نظر عجیب و غیر فنی بعضی افراد مانع انجام وظایف قانونی محیط زیست در تشخیص و کنترل آلایندگی به منظور حفظ سلامت مردم و منطقه نخواهد شد

به گزارش ” روراستی ” روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان بدنبال پخش خبر آلایندگی مجتمع مس سرچشمه از شبکه های مختلف رسانه ای و همچنین صدا و سیما و اعلام نظر فنی و قانونی اداره کل حفاظت محیط زیست کرمان به عنوان متولی تشخیص و کنترل آلودگی در این خصوص و متعاقبا اظهار نظر غیر فنی و غیر قانونی بعضی از افراد در خصوص این آلایندگی که یک موضوع کاملا تخصصی می باشد اداره کل محیط زیست استان ضمن احترام به این عزیز،اذعان دارد در اظهار نظر این مقام مسئول قطعا عمدی در کار نبوده و اشتباهی است نا خواسته که صورت گرفته است و احتمالا دلیل این اشتباه فاحش غیر فنی بودن ایشان و عدم اطلاع از مسائل فنی و تخصصی زیست محیطی می باشد.
لازم به ذکر است سازمان حفاظت محیط زیست مرجع تشخیص و کنترل آلایندگی در کشور میباشد که این مساله در تبصره ۱ ماده ۶۸۸قانون مجازات اسلامی وقانون حفاظت و بهسازی محیط زیست به صراحت آمده است و ورود و اظهار نظر محیط زیست در جهت اجرای قانون بمنظور حفاظت از محیط زیست و سلامت مردم بوده وبر اساس آمار و ارقام حاصله از برداشت کوره ها ودودکشهای این مجتمع و تجزیه و تحلیل نتایج آنالیز داده ها می باشد.
شایان ذکر است که حفاظت از محیط زیست و سلامت مردم به یک حرکت همه گیر نیاز داشته و مشارکت مردم بعنوان سرمایه های اصلی کشور و همینطور کمک در انجام وظایف قانونی حفاظت از محیط زیست با همراهی صاحبان صنایع و متولیان امر برای احقاق حق زندگی مردم که همان زندگی و نفس کشیدن می باشد از اهمیت ویژه ای بر خوردار است که بحمدالله این تعامل با محوریت استاندار محترم و نماینگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی در استان کرمان بی نظیر بوده است.
قطعا بزرگترین سرمایه هر کشور مردم و حفظ سلامت آنها است. لازم به یادآوری است که مجموعه محیط زیست هیچگونه تضادی با صنعت ندارد و همگان بایستی در کنار تولید و اشتغال و رونق صنعت حفظ محیط زیست را نیز مد نظر داشته باشند و استراتژی علمی محیط زیست که همان توسعه پایدار است رعایت شود. از اهم مولفه های توسعه پایدار اینست که :
اول: هر فعالیت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی و … بایستی توجیه اقتصادی مبتنی بر حفظ محیط زیست داشته باشد
دوم: ما حق نداریم سرمایه آیندگان را از الان پیش فروش کنیم
و سوم:حق نداریم سلامت مردم و جامعه (دام، مرتع، آب، خاک، انسان و …) را به مخاطره انداخته و نظم اجتماعی را بر هم زنیم و عوام را رو در روی حاکمیت قرار دهیم.
در پایان اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان آماده دریافت هر گونه گزارش در خصوص آلودگی، تخریب و از بین بردن گونه های گیاهی و جانوری می باشد. آحاد مردم عزیز می توانند اطلاعات و شکایات خود را با شماره های ۳۱۲۱۸۰۷۷ و ۳۱۲۱۸۰۱۰ و همچنین آدرس اینستاگرام kerman_environment@ در میان بگذارند.
روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،آلایندگی،مس،سرچشمه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • جواد هرندی

    با سلام و عرض ادب خدمت همه سروران گرامی.اینجا بحث اصولگرا و اصلاح طلب و غیره..... نیست و بحث سلامت مردم شهرستان رفسنجحان در میان است.و بنده حقیر از عوامل محیط زیست به خصوص جناب آقای دکتر جزینی زاده و ریاست محترم اداره حفاظت محیط زیست رفسنجان جناب آقای مهندس آخوندی تشکر ویزه دارم.

    محمد

    خوبه یسایت اصولگرا به فکر مردم افتاده .