مرکز نگهداری روزانه سالمندان رفسنجان نیاز به حمایت دارد

  • شناسه خبر: 38141
مرکز نگهداری روزانه سالمندان رفسنجان نیاز به حمایت دارد

مدیر مرکز روزانه نگهداری از سالمندان گفت: این مرکز برای فضای فیزیکی و تأمین هزینه های اداره کردن نیازمند حمایت است.

مدیر مرکز روزانه نگهداری از سالمندان گفت: این مرکز برای فضای فیزیکی و تأمین هزینه های اداره کردن نیازمند حمایت است.

به گزاش روراستی حسین عباس زاده مدیر مرکز روزانه نگهداری سالمندان شهید اکبری نژاد افزود: مرکز ما از نیمه اردیبهشت امسال افتتاح شد و زیر نظارت سازمان بهزیستی کرمان فعالیت می کند.

وی بیان داشت: ظرفیت اسمی این مرکز ۵۰ نفر است که به دلیل کمبود فضا بین ۳۳ تا ۳۷ نفر پذیرش داریم و در حال حاضر خانم ها را پذیرش می کنیم.

وی خدمات آموزشی، توانبخشی، رفاهی و تفریحی را از جمله تفسیر نهج البلاغه و کلاس های سلامت سالمندی با همکاری بهداشت و خدمات توانبشخی در هفته با حضور یک روزپزشک، یک روز فیزیوتراپ و یک روز کاردرمان، و پرستار و مددکار به صورت روزانه برشمرد و افزود: در مجموع ۱۵ نفر پرسنل تمام وقت و پاره وقت داریم.

عباس زاده از اردوهای درون شهری در هفته یاد کرد و افزود: به دلیل عدم حمایت مالی موفق به اردوی خارج از شهرستان نشدیم.

وی ادامه داد: علاوه بر خدمات یادشده وزش یوگا و ایروبیک هر کدام دو روز در هفته در مرکز داریم و خدماتی که ما ارائه می دهیم بهزیستی ۶۰ درصد ظرفیت مان یارانه می دهد.

مدیر مرکز روزانه نگهداری سالمندان شهید اکبری نژاد اظهار کرد: از ابتدای شروع به کار مرکز با مسؤولان شهر و خیران صحبت کردیم و همه قول حمایت دادند و قرار بود چندماهی ما این مرکز را اداره کنیم و نسبت به اختصاص فضا کمک کنند که تا کنون محقق نشده است.

وی نسبت به پرداخت هزینه ها تصریح کرد: سالمندانی که توان مالی ندارند رایگان از خدمات استفاده می کنند.

عباس زاده خاطرنشان کرد: مرکزی در شرف تأسیس داریم با عنوان “بنیاد فرزانگان” که زیرمجموعه آن مرکز روزانه است و یکی از اهداف آن مرکز شبانه روزی است و همه کارهایی که در حیطه سالمندی است، ارائه دهد.

وی فضای مورد نیاز برای اینگونه مراکز را حدود ۴۰۰ متر مربع عنوان کرد و این کمبود را مطرح کرد و گفت: کشور رو به سالمندی می رود بنابراین باید نسبت به حمایت از این مراکز همت کرد.

مرکز نگهداری روزانه سالمندان به یک نیاز ضروری شهر پاسخ داده است

علی اسماعیلی ندیمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز اظهار داشت: اولین مرکز روزانه نگهداری از سالمندان با مجوز بهزیستی فعالیت میکند اما مشکل از نظر فضا و هزینه های اداره مرکز دارد.

وی ادامه داد: در این مرکز برنامه های متنوع و خوبی وجود دارد که هم روی کاردرمانی هم فیزیوتراپی و کارهای آموزشی متمرکز است و با توجه به اینکه جامعه به سمت مسن شدن پیش می رود  باید از جاهای مختلف کمک دریافت کرد که بتوانند روی پا بمانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با قدردانی از مؤسسان این مرکز بیان کرد: مؤسسان به یک نیاز ضروری شهر پاسخ دادند.

ندیمی خاطرنشان کرد: افراد مسن نیازمند مراقبت های فیزیکی و عاطفی هستند که اگر به این نیازها پاسخ داده شود بار بیماری و ناتوانی شان کمتر می شود.

وی تصریح کرد: سالمندانی در شهر وجود دارند که نیاز به مراقبت های شبانه روزی دارند و خانواده نمی توانند از آنها نگهداری کنند و مرکز نگهداری کمک خوبی برای پاسخ به این نیازها می دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به وجود خانه سالمندان رفسنجان عنوان کرد: فضای خیلی خوبی است که اگر این فضا در اختیار مرکز نگهداری قرار گیرد خوب است.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، مرکز، نگهداری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :